Ken`ân (Rifâî) Büyüaksoy`un ilâhilerinin incelenmesi
dc.contributor.advisor | Torun, Mutlu | |
dc.contributor.author | Gümüş, Yüce | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T06:30:39Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T06:30:39Z | |
dc.date.submitted | 2011 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/623112 | |
dc.description.abstract | Çalışmanın birinci ve ikinci bölümlerinde genel olarak Türk Din Mûsikîsi'nin tarihsel gelişimi, dînî müziğin ülkemiz için önemi, bunlara bağlı olarak Ken'ân (Rifâî) BÜYÜKAKSOY'un hayatı, eserleri anlatılmış, edebî ve mûsikî yönü daha detaylı bir şekilde irdelenmiştir.Üçüncü bölümde BÜYÜKAKSOY'un bestelemiş olduğu 34 adet ilâhi teknik olarak incelenmiş olup çalışmada; şiir, konu, mânâ ? müzik ilişkisi, hece ? müzik ilişkisi, aruz-usûl ilişkisi, form, üslûb, makâmın kullanılışı, ses alanı, aralıklar, melodik hareket özellikleri, usûl-melodi ilişkisi, süslemeler, ilâhilerin gelenekteki icrâ şekilleri gibi başlıkların üzerinde durulmuştur.Dördüncü bölüm, incelemeden elde edilmiş bilgilerin genel olarak değerlendirildiği gözlemler bölümüyle devam etmekte olup muhtevasında pek çok grafikli değerlendirme bulunmaktadır.Beşinci bölümde, BÜYÜKAKSOY'un bestelemiş olduğu ilâhilerin zevkli, sanatlı ve farklı yapılarının teorik olarak değerlendirilmesi yapılmıştır. | |
dc.description.abstract | On the first and second chapters of the study, historical development of Turkish Religious Music, importance of religious music for our country and consequently life and works of Ken?ân (Rifâî) BÜYÜKAKSOY have been generally explained, literary and musical aspects have been explicated in a more detailed way.On the third chapter, 34 chants composed by BÜYÜKAKSOY have been examined technically, where the headlines such as poerty, subject, meaning-music relationship, syllable- music relationship, prosody-usûl method relationship, form, genre, usage of the mode, sound area, intervals, melodical motion properties, usûl method- melody relationship, enrichments, ways of performing chants in tradition have been emphasized.Fourth chapter contiunues with the observation section where the information gathered have been generally evaluated, which consists of many graphical evaluations.On the fifth chapter, theoretical evaluations of the elegant, artistic and different structures of the chants composed by BÜYÜKAKSOY have been made. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Müzik | tr_TR |
dc.subject | Music | en_US |
dc.title | Ken`ân (Rifâî) Büyüaksoy`un ilâhilerinin incelenmesi | |
dc.title.alternative | Research on the chants of Ken?ân (Rifâî) Büyükaksoy | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Türk Müziği Ana Sanat Dalı | |
dc.subject.ytm | Hymns | |
dc.subject.ytm | Religious music | |
dc.subject.ytm | Büyüaksoy, Kenan | |
dc.identifier.yokid | 407784 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | HALİÇ ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 296282 | |
dc.description.pages | 177 | |
dc.publisher.discipline | Türk Din Musikisi Bilim Dalı |