Show simple item record

dc.contributor.advisorÇevik, Savaş
dc.contributor.authorŞumnulu, Fulya
dc.date.accessioned2021-05-08T06:30:38Z
dc.date.available2021-05-08T06:30:38Z
dc.date.submitted2011
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/623107
dc.description.abstractBu araştırmanın temel amacı; `'ilköğretim 1. ve 2. sınıf çocuk hikaye kitaplarının tipografik açıdan incelenmesidir. Bu temel amaca ulaşmak için şu soruya cevap aranmı?tır; tipografik özellikler açısından ve öğrencilerin hangi tipografik özelliklere sahip kitapları daha hızlı ve zevkle okuduklarında ilişkin görüşleri nelerdir? Veri toplama aracı olarak öğrencilere hikaye kitaplarından derlenen metinler verilmiştir. ilköğretim 1. ve 2. sınıf öğrencilerine hazırlanan hikaye kitaplarında kağıt kalitesi, harf büyüklüğü, yazı tipi, satır bo?luk düzeni ve sayfada kullanılan boş alanlar göz önünde tutularak iki farklı metin sunulup değerlendirilmeye alınmıştır. Hazırlanan hikaye kitaplarında tipografik özellikler bir bütünlük içerisinde sunulmalı, tipografi uzmanları tarafından çocukların gelişimsel özellikleri dikkate alınarak, sanatsal unsurları ve estetik değerleri de bir arada barındırarak hazırlanmalıdır.
dc.description.abstractThe main purpose of this study is to research the story books written for children in grades 1-2 from atypographic stand point. In order to reach a conclusion, answers for the followings question was searched; from a typographic stand point what are the thoughts of students on the different kinds of typographic books they find easy to read and with pleasure? Different types of text from variety of story books were given to students to collect data for the study. The story books prepared for students in grades 1-2, the following has been taken into consideration in twodifferent texts; paper quality, the size of the letters, the font, the spare between lines and the empty spaces used in the pages. The typographic features in story books should be presented as a whole; taking into consideration the childrens development, artistic elements and visual qualities by a typographic specialist.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleİlköğretim 1. ve 2. sınıf çocuk hikaye kitaplarının tipografik açıdan incelenmesi
dc.title.alternativeInvestigation of primary school 1- 2nd grade students? story books in a typographic perspective
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentGrafik Tasarımı Ana Sanat Dalı
dc.subject.ytmPrimary education schools
dc.subject.ytmPrimary education students
dc.subject.ytmChildren's books
dc.subject.ytmTypography
dc.subject.ytmChild development
dc.subject.ytmWriting
dc.subject.ytmStory
dc.identifier.yokid412108
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityHALİÇ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid296276
dc.description.pages72
dc.publisher.disciplineGrafik Tasarımı Sanat Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess