İlköğretim 1. ve 2. sınıf çocuk hikaye kitaplarının tipografik açıdan incelenmesi
dc.contributor.advisor | Çevik, Savaş | |
dc.contributor.author | Şumnulu, Fulya | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T06:30:38Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T06:30:38Z | |
dc.date.submitted | 2011 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/623107 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın temel amacı; `'ilköğretim 1. ve 2. sınıf çocuk hikaye kitaplarının tipografik açıdan incelenmesidir. Bu temel amaca ulaşmak için şu soruya cevap aranmı?tır; tipografik özellikler açısından ve öğrencilerin hangi tipografik özelliklere sahip kitapları daha hızlı ve zevkle okuduklarında ilişkin görüşleri nelerdir? Veri toplama aracı olarak öğrencilere hikaye kitaplarından derlenen metinler verilmiştir. ilköğretim 1. ve 2. sınıf öğrencilerine hazırlanan hikaye kitaplarında kağıt kalitesi, harf büyüklüğü, yazı tipi, satır bo?luk düzeni ve sayfada kullanılan boş alanlar göz önünde tutularak iki farklı metin sunulup değerlendirilmeye alınmıştır. Hazırlanan hikaye kitaplarında tipografik özellikler bir bütünlük içerisinde sunulmalı, tipografi uzmanları tarafından çocukların gelişimsel özellikleri dikkate alınarak, sanatsal unsurları ve estetik değerleri de bir arada barındırarak hazırlanmalıdır. | |
dc.description.abstract | The main purpose of this study is to research the story books written for children in grades 1-2 from atypographic stand point. In order to reach a conclusion, answers for the followings question was searched; from a typographic stand point what are the thoughts of students on the different kinds of typographic books they find easy to read and with pleasure? Different types of text from variety of story books were given to students to collect data for the study. The story books prepared for students in grades 1-2, the following has been taken into consideration in twodifferent texts; paper quality, the size of the letters, the font, the spare between lines and the empty spaces used in the pages. The typographic features in story books should be presented as a whole; taking into consideration the childrens development, artistic elements and visual qualities by a typographic specialist. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | İlköğretim 1. ve 2. sınıf çocuk hikaye kitaplarının tipografik açıdan incelenmesi | |
dc.title.alternative | Investigation of primary school 1- 2nd grade students? story books in a typographic perspective | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Grafik Tasarımı Ana Sanat Dalı | |
dc.subject.ytm | Primary education schools | |
dc.subject.ytm | Primary education students | |
dc.subject.ytm | Children's books | |
dc.subject.ytm | Typography | |
dc.subject.ytm | Child development | |
dc.subject.ytm | Writing | |
dc.subject.ytm | Story | |
dc.identifier.yokid | 412108 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | HALİÇ ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 296276 | |
dc.description.pages | 72 | |
dc.publisher.discipline | Grafik Tasarımı Sanat Dalı |