Show simple item record

dc.contributor.advisorKarapınar, Demet
dc.contributor.authorÖksüz, Zeynep
dc.date.accessioned2021-05-08T06:30:37Z
dc.date.available2021-05-08T06:30:37Z
dc.date.submitted2011
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/623101
dc.description.abstractTüketici davranışlarını psikolojik etkenler önemli ölçüde etkilemektedir. Gıda sanayi içinde ambalaj sanayiinin çok önemli bir yeri bulunmaktadır. Bu önem, ambalajın taşıma, depolama, dağıtım, tanıtım gibi eylemleri kolaylaştırmasından kaynaklanmaktadır. Ambalajlamanın gıda sanayiinde önemini arttıran bir diğer etken de besin maddelerinin halk sağlığı ile yakından ilgili olmasıdır. Ambalajın birincil işlevi, besin maddelerini dış etmenlerden korunmaktır. Besin maddeleri en iyi bir biçimde hazırlansa bile yanlış bir ambalajlama üretimi bozacağı gibi insan sağlığını da tehdit edecektir. Dolayısıyla ambalaj tüketicilerin satın alma kararı üzerinde önemli bir etkiye sahiptir.Ambalajlı gıda ürünlerinin rekabetçi piyasasında ambalajın önemi gitgide artmaktadır. Özellikle de satış noktasında ürün ambalajının satın alma kararını önemli ölçüde etkilediği görülmektedir. Ambalajlı gıda ürünleri artık yüksek oranlarda süpermarketlerde ve hipermarketlerde tüketicilere sunulmaktadır. Bütün gıda ambalajlarının satışları genellikle raflardaki ürünlerin bizzat müşteriler tarafından seçilip alınması ile gerçekleşmektedir. Böylece ambalaj, `raftaki satış elemanı' özelliğini kazanmaktadır. Gıda ambalajlarında tüketicinin en çok etkilendiği ve ilgilendiği bölüm ambalajın tasarımıdır.Bu çalışmada düşük kalorili gıda ambalajlarının satın alma davranışını nasıl etkilediği, düşük kalorili gıda ambalajına yönelik tüketici tutumları, tasarım öğeleri ve bunların tüketici üzerindeki psikolojik etkisi ile düşük kalorili gıda ambalajlarını diğer gıda ambalajından ayıran özellikler incelenmeye çalışılmıştır.
dc.description.abstractOne of the factors that effect the consumer behaviour is psychologic factor. Packaging has is an important component of food industry. Protecting the good from outside affects, making easy to carry, storage, distribution and introduct the foods are the reasons for the importance of packaging. Another reason that makes packaging important is the relation between foods and public health. Even the food would be produced perfectly, wrong packaging can cause serious damages and can threaten the public health.Among the packaged foods, the significance of packaging is arissing day after day. Especially on the spot of buying the goods, consumer behaviours is being effected by the package of good. Packaged goods are offered in supermarkets to the consumers. All of the foods are sold on shelves to be chosen by the consumers and thus, packaging becomes the salesperson itself on the selves. Consumers are mostly interested in and effected from the design of the package. In this work, hot the low calorie food packaging effects the consumer behaviour, consumer attitude to the low calorie food packaging, the psychologic significance of designing characteristics and designing factors on consumers and the spesifications that seperate low calorie food packages from other food packages were studied.As a result, it is understood that the prior affect that aim the consumer to the low calorie food packages is their need and the following reasons are the color, picture, typography and the whole design of the package. We made studies about this issue.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectGüzel Sanatlartr_TR
dc.subjectFine Artsen_US
dc.subjectSosyolojitr_TR
dc.subjectSociologyen_US
dc.titleDüşük kalorili gıda ambalajlarının tüketiciler üzerindeki psikolojik etkileri
dc.title.alternativePsychologic effects of low calorie food packages on consumers
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentGrafik Tasarımı Ana Sanat Dalı
dc.subject.ytmConsumer psychology
dc.subject.ytmConsumers
dc.subject.ytmPackaging
dc.subject.ytmFood packaging
dc.subject.ytmPurchasing behavior
dc.subject.ytmLow calorie
dc.subject.ytmConsumer behavior
dc.subject.ytmPsychological effect
dc.subject.ytmPackaging design
dc.identifier.yokid413598
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityHALİÇ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid296275
dc.description.pages90
dc.publisher.disciplineGrafik Tasarımı Sanat Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess