Show simple item record

dc.contributor.advisorCengil, Muammer
dc.contributor.authorÇetin Güngör, Hacer
dc.date.accessioned2021-05-07T12:55:40Z
dc.date.available2021-05-07T12:55:40Z
dc.date.submitted2012
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/623065
dc.description.abstractBu çalışmada Çocuk Esirgeme Kurumuna bağlı ilgili kurumlarda barınmakta olan 6?13 yaş grubu çocuklarının dini algılarının psikolojik temelleri ortaya konulmaya çalışılmıştır. Yeni bir uygulama alanı olarak ortaya çıkan dini danışmanlık ve rehberliğin uygulanmasında ihtiyaç duyulacak kurumlardan birinin de Çocuk Esirgeme Kurumları olduğu kesindir. Görev yaptığım ilköğretim okullarına devam eden 6?13 yaş grubu yetiştirme yurdu öğrencileri ile yaptığım görüşmeler tezin dayanak noktasını oluşturmaktadır. Çalışmamızda ayrıca çocukların öğretmeni olarak kuruma yaptığımız ziyaretler sırasında edinilmiş gözlemlere de yer verilmiştir.Yapılan çalışmanın bizi götürdüğü sonuçlara göre 6?13 yaş grubu öğrencilerinin özel durumları, olumlu bir din algısının oluşumuna engel olmaktadır. Fakat çocukların dini eğitim alma ve olumlu bir din algısına sahip olmalarına katkı sağlayacak çalışmaların yapılmasının önemli ve gerekli olduğu düşüncesine sahip olduklarını söylemek mümkündür. Yurt ortamında gelişim özellikleri ve özel durumları dikkate alınarak bu çocuklara dini hizmet verilmelidir. Verilen dini hizmetler gerek çocukluk ve ergenlik gerekse daha sonraki yaş dönemlerinde olumlu dini algı, tutum ve davranışa sahip olmalarında önemlidir.
dc.description.abstractIn this thesis a survey was conducted on children aged between 6 and 13 housing in places attached to the Society for Protection of Children. By the survey it is aimed at revealing psychological fundamentals of these children?s religious perceptions. It is sure that the Society for Protection of Children will be one of the institutions needing to newly emerging field of religious consultancy and guiding. The thesis is based on the interviews made by the children aged between 6 and 13 housing in reformatories and attending to the schools that I work. Also observations on children made during my visits to the institution were featured in the thesis.According to results of survey, children have a negative religious difficulties in their situation. However a religious service should be offered in dormitories to the children by concerning their development and special situations. This is important for children to have a positive religious perception, attitude and behavior in their adolescence and adulthood.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectDintr_TR
dc.subjectReligionen_US
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectSosyolojitr_TR
dc.subjectSociologyen_US
dc.titleSosyal Hizmetler ve Çocuk Esirgeme kurumlarındaki öğrencilerde dini algının psikolojik temelleri ve dini danışmanlık rehberlik
dc.title.alternativeStudents for Social Services and Child Protection institutions and religious counseling religious counseling pyschological foundations of perception
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentFelsefe ve Din Bilimleri Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmSocial service institutions
dc.subject.ytmSocial Services and Child Protection Agency
dc.subject.ytmPerception of religion
dc.subject.ytmReligious education
dc.subject.ytmConsulting
dc.subject.ytmConsulting services
dc.subject.ytmGuidance
dc.subject.ytmReligious counseling
dc.identifier.yokid441818
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityHİTİT ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid319700
dc.description.pages101
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess