12. sınıf din kültürü ve ahlak bilgisi dersi müfredatının hikaye yöntemi ile anlatımı
dc.contributor.advisor | Eğri, Osman | |
dc.contributor.author | Yalniz, Münevver | |
dc.date.accessioned | 2021-05-07T12:55:38Z | |
dc.date.available | 2021-05-07T12:55:38Z | |
dc.date.submitted | 2012 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/623058 | |
dc.description.abstract | Din eğitimi ve öğretimi, bireylere dini bilgi vererek onları din konusunda yeterli seviyeye ulaştırmaya çalışır. Bu hedef doğrultusunda bireylerin gelişim seviyesine uygun olarak çeşitli yöntem ve teknikleri kullanır. Eğitimin hedeflediği amaca ulaşabilmesi için verilmek istenen bilgi, uygun bir yöntemle bireye sunulmalıdır. Araştırmamızda din eğitimi ve öğretiminde kullanılacak başlıca yöntem ve teknikler hakkında bilgi verilmiştir.Ayrıca bireyler üzerinde çok etkili olan ve bilgi seviyesi, yetişme tarzı, bulunduğu ortam ne olursa olsun her bireyin etkisi altında kaldığı hikâye yöntemi ve özellikleri ayrıntılı olarak açıklanmıştır.Çalışmamızda hikâye yöntemiyle ders işleniş örneklerine yer verilmiş, konularla ilişkilendirilmiştir. Bunun sonucunda da dersin zenginleştiği ve öğrencilerin derse daha çok ilgi gösterdikleri, aynı zamanda gençler için örnek alma ve özdeşleşmeyi sağladığı anlaşılmıştır. | |
dc.description.abstract | Religious education strives to take individuals onto adequate level in religion by giving religious knowledge. In line with this target, it uses diverse methods and techniques proper to individuals? development process. The information desired to be given in order to reach the goal that education aimed should be presented by a proper way. In our research information has been given about primary methods and techniques which are used in religious education.In addition, story method has been explained in detail, which is influential on individuals who are impressed by it regardless their knowledge level, upbringing way and the environment they settled.In our study, the samples of teaching a lesson by story method took place, and this has been linked with subjects. As a result of this, it was observed that the lesson developed, pupils took more interest in classes, and at the same time it provided youths to take samples and identification. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Din | tr_TR |
dc.subject | Religion | en_US |
dc.title | 12. sınıf din kültürü ve ahlak bilgisi dersi müfredatının hikaye yöntemi ile anlatımı | |
dc.title.alternative | Expression of story method in classes' culture of religion and moral knowledge lesson curriculum | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Felsefe ve Din Bilimleri Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | High schools | |
dc.subject.ytm | Teaching methods | |
dc.subject.ytm | Secondary education schools | |
dc.subject.ytm | Moral knowledge | |
dc.subject.ytm | Story telling | |
dc.identifier.yokid | 426507 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | HİTİT ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 303583 | |
dc.description.pages | 114 | |
dc.publisher.discipline | Din Eğitimi Bilim Dalı |