Show simple item record

dc.contributor.advisorDemirer, Ömür
dc.contributor.authorErdem, Gözde
dc.date.accessioned2021-05-07T12:55:31Z
dc.date.available2021-05-07T12:55:31Z
dc.date.submitted2013
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/623029
dc.description.abstractHızla değişen pazar koşullarında rekabet edebilmek hatta ayakta kalabilmek için sürekli mücadele içinde olan işletmeler son yıllarda tedarik zinciri yönetiminin bir avantaj yarattığını keşfetmişlerdir. Bu konuyla ilgili çeşitli sektörlerde farklı çalışmalar yapılarak bilgi üretilmeye çalışılmıştır. Bu tez çalışmasında da işletmelerin tedarik zinciri yönetim uygulamalarını benimseme dereceleri ve bunun müşteri değeri yaratan tedarik zinciri yönetim sonuçlarına ve işletme performansına olan etkisi araştırılmıştır. Bu amaca ulaşmak için kullanılacak modelin öncelikle sektör bazında genel tutumu göstermesi açısından araştırmanın ana kütlesini, İstanbul Sanayi Odasının 2011 yılında yayınlamış olduğu Türkiye' nin en büyük 500 firması arasında yer alan gıda işletmeleri oluşturmuştur. Elde edilen verilerin SPSS programı yardımıyla faktör, korelasyon ve regresyon analizleri sonucunda kurulan hipotezler kabul edilmiştir. Genelde katılımcı firmaların tedarik zinciri yönetim tutumu içinde oldukları ancak bu tutumlarını tüm faaliyetlerine homojen şekilde entegre etmedikleri görülmüştür. TZY uygulamalarının benimsenme derecesinin, TZY sonuçlarına pozitif yönde etkisi olup, üretim verimliliği/talebe cevap boyutuna envanter boyutunun etki ettiği ve ürün gönderimi boyutuna ise nakliye boyutunun etkisi görülmüştür. TZY uygulamalarının benimsenme derecesinin işletme performansına etkisi incelendiğinde ise yine pozitif yönde etkilediği ve boyut bazındaki etkinin ise ürün gelişiminde etkili olduğu belirlenmiştir. Doğal bir süreç olarak ise müşteri değeri yaratan TZY sonuçları da işletme performans göstergeleri üzerinde olumlu sonuçlar doğurmuştur.Anahtar Sözcükler: Tedarik Zinciri Yönetimi, İşletme Performansı, Gıda İşletmeleri, Müşteri Değeri
dc.description.abstractCompanies in a constant struggle discovered that supply chain management creates an advantage in recent years to compete in a rapidly changing market conditions and even to survive. Information were produced on this topic by working on different studies in various sectors. In this thesis, the degree of adoption of management practices for supply chain of companies and its impact for the results of supply chain management which creates customer value and business performance have been studied. Primarily to demonstrate of the general attitude of the sector in the model used to achieve this goal, the universe of the research consists of the food companies which are among of the biggest 500 companies in Turkey published in 2011 by Istanbul Chamber of Industry. Data obtained is analyzed the help of SPSS program and the established hypothesis was accepted as a result of factor, correlation and regression analysis. In general, the attitude of the participating companies is on the of supply chain management, but they do not integrate these attitudes homogeneously in all the activities. The degree of adoption of SCM practices has a positive effect to the results of SCM, the aspect of the inventory affects to the aspect of the production efficiency / demand- response, and the aspect of the shipping affects the aspect of the product delivery. Regarding the effect of the degree of adoption of the SCM applications to the business performance, again it has a positive impact, and the effect on the basis of aspect has been formed on the product development. As a natural process, the results of the SCM which creates customer value generate positive results on the business performance.Keywords: Supply Chain Management, Business Performance, Food Companies, Customer Valueen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEndüstri ve Endüstri Mühendisliğitr_TR
dc.subjectIndustrial and Industrial Engineeringen_US
dc.subjectGıda Mühendisliğitr_TR
dc.subjectFood Engineeringen_US
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleTedarik zinciri yönetimi uygulamalarının benimsenmesinin, tedarik zinciri ve işletme performansına etkisi
dc.title.alternativeThe impact of the applications of supply chain management assimilation on supply chain and firm performance, postgraduate thesis
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Ana Bilim Dalı
dc.identifier.yokid10022815
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityHİTİT ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid350994
dc.description.pages108
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess