Show simple item record

dc.contributor.advisorKılıç, Sabiha
dc.contributor.authorDemir, Semra
dc.date.accessioned2021-05-07T12:55:24Z
dc.date.available2021-05-07T12:55:24Z
dc.date.submitted2015
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/623003
dc.description.abstractYerli turistlerin turizm talebini etkileyen faktörlerin belirlenmesi amacıyla yazılan buçalışma kapsamında öncelikle turizm talebini etkileyen faktörler belirlenerek bu faktörlerinyerli turistlerin turizm pazarlaması faaliyetlerini algılama düzeyleri üzerindeki etkilerideğerlendirilmiştir. Çalışmanın temel varsayımı yerli turistlerin turizm pazarlamasıfaaliyetlerini algılama düzeylerinin, turizm talebini etkileyen faktörlere bağlı olduğudur.Çalışmanın amacı ve temel varsayımına göre yerli turistlerin turizm talebini etkileyenfaktörlerin belirlenmesi amacıyla faktör analizinden yararlanılmıştır. Çalışmanın amacınauygun olarak geliştirilen hipotezlerin test edilmesinde ise Ki-kare analiz yöntemikullanılmıştır. Yerli turistlerin turizm talebini etkileyen faktörlerden çevresel, ekonomik,sosyal ve diğer faktörlerin (reklam ve tanıtım) her biri tüketicilerin turizm pazarlamasıfaaliyetlerini algılama düzeylerini ve dolayısıyla da yeniden satın alma kararlarınıetkilemektedir. Bu anlamda yerli turistlerin turizm pazarlaması faaliyetlerini algılamadüzeyleri ve dolayısıyla yeniden satın alma kararları üzerinde turizm talebini etkileyenfaktörlerin önemli bir etkisi bulunmaktadır denilebilir.
dc.description.abstractWithin the context of this study that is written for the aim of determining the affectsof local tourists' tourism demand, firstly the factors affecting tourism demand weredetermined than it is evaluated those factors effect on the perception level of local tourists'tourism marketing activities.The basic hypothesis of the study is local tourists perception level of tourism marketing depends on the factors affecting tourism demand. According to aim and basic hypothesis of the study factor analysis used for the aim of determining the factors affectingtourism demands of local tourists. To test the hypothesis elaborated accordingly to the study Chi-square analysis method was used. Among the factors affecting local tourists' tourismdemand each of the ones such as environmental, economical, social and other factors(advertisement and presentation) affects the perception of tourism marketing activities ofconsumers and so does their decision of repurchasing. As such, it can be said that factorsaffecting tourism demand have an important power on perception levels of local tourists'tourism marketing activities and so does on their decision of repurchasing.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectTurizmtr_TR
dc.subjectTourismen_US
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleYerli turistlerin turizm pazarlamasına yönelik talep düzeylerini etkileyen faktörlerin yeniden satın alma davranışlarına etkisi: Sinop ili örneği
dc.title.alternativeThe effects of repurchase conducts of factors which effect the local tourists' demand levels to the tourism marketing: Sinop province sample
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmTourists
dc.subject.ytmDemand
dc.subject.ytmDemand analysis
dc.subject.ytmPurchasing
dc.subject.ytmPurchasing behavior
dc.subject.ytmSinop
dc.subject.ytmTourism
dc.subject.ytmTourism marketing
dc.subject.ytmRepurchase
dc.identifier.yokid10074455
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityHİTİT ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid391728
dc.description.pages142
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess