Show simple item record

dc.contributor.advisorKorukcu, Adem
dc.contributor.advisorÇoştu, Yakup
dc.contributor.advisorÖzdemir, Şuayip
dc.contributor.authorBeşe, Sema
dc.date.accessioned2021-05-07T12:55:10Z
dc.date.available2021-05-07T12:55:10Z
dc.date.submitted2016
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/622951
dc.description.abstractTürkiye'de yaygın din eğitiminin verildiği yerler arasında Kur'an Kursları enbaşta gelmiş; bu kurumlar her zaman halkın teveccühünü kazanmış bir eğitim kurumuolma özelliğini sürdürmüştür. Bu kurumlarda verilen Kur'an eğitimi, dinî bilgiler,kursların manevî iklimi, hazırlanan programlar, düzenlenen sosyal etkinlikler sondönemlerde özellikle bayanların ilgisini çekmiştir. Kur'an Kurslarının heterojen bir yapıya sahip olmaları, farklı yaş gruplarına aitöğrencilere aynı sınıf içerisinde eğitim verebilecek bir sisteme imkan tanıması, bizi bukursların kuşak çatışmalarını önlemedeki rolünü çalışmaya yöneltmiştir. 'Kuşak çatışması'; toplumsal koşullarla şekillenen ve yabancı kültürlerin deetkisiyle değişen değerlerin, genç kuşaklarla yaşlı kuşaklar arasında bir takımanlaşmazlıklara neden olduğu, yüzyıllardır insanlığın her döneminde yaşanmış vemuhtemelen yaşanmaya devam edecek olan bir olgudur. Özellikle de, kuşaklardanbirisinin çıkar ve düşüncelerinin, diğer kuşağınkilerle açıkça ters düştüğü belirlidurumlarda ortaya çıkar. Bu araştırmada, kuşaklar arasında yaşanan çatışmanın nedenleri, önlenmesi veyaen aza indirilebilmesi için Kur'an Kurslarının üstlendiği/üstlenebileceği rol, bu kurslaradevam eden bayan öğrencilerle yapılan mülakatlarla tespit edilerek, 'interdisipliner' biryaklaşımla analiz edilmeye çalışılmıştır.
dc.description.abstractQuran courses, on the other hand, has been the main and foremost educationalinstitutions and has retained this status by winning favor in public eyes among otherfoundations by providing prevalent religious education. Teaching the Holy Quran andreligious information, special programs, arranged social activities and spiritual comfortin these courses have incrementally increased interest in ladies in recent years. The heterogeneous structure of these Quran courses that has developed a systemin which various generations can be trained in the same classroom environment has ledus to study the roles of these schools in preventing conflicts between generations. 'Conflict of generations' is a phenomenon that creating some disputes betweenyounger and older generations with the influence of changing current social conditionsand foreign cultures that has been experienced all throughout the human history and willmost likely be continuing forever in this way. It arises whenever the interests or idealsof one generation collide openly with those of another in particular situations. In this study, it is important to analyze the causes of the conflicts between thegenerations and the roles that may be achieved or ascribed by the Quran courses toprevent or minimize the possible discords in question in an interdisciplinary approachby means of making interviews with female trainees attending these courses.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectDintr_TR
dc.subjectReligionen_US
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectSosyolojitr_TR
dc.subjectSociologyen_US
dc.titleYetişkin Kur`an kurslarının kuşak çatışmalarını önlemedeki rolü (Keçiören örneği)
dc.title.alternativeThe role of adult quran courses in preventing the conflict of generations (A case study in Kecioren)
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentFelsefe ve Din Bilimleri Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmKoran schools
dc.subject.ytmReligious education
dc.subject.ytmAdults
dc.subject.ytmAdult education
dc.subject.ytmReligious sociology
dc.subject.ytmWomen
dc.subject.ytmAnkara-Keçiören
dc.subject.ytmConflict
dc.subject.ytmConflict resolution
dc.identifier.yokid10134111
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityHİTİT ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid454376
dc.description.pages167
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess