Yetişkin Kur`an kurslarının kuşak çatışmalarını önlemedeki rolü (Keçiören örneği)
dc.contributor.advisor | Korukcu, Adem | |
dc.contributor.advisor | Çoştu, Yakup | |
dc.contributor.advisor | Özdemir, Şuayip | |
dc.contributor.author | Beşe, Sema | |
dc.date.accessioned | 2021-05-07T12:55:10Z | |
dc.date.available | 2021-05-07T12:55:10Z | |
dc.date.submitted | 2016 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/622951 | |
dc.description.abstract | Türkiye'de yaygın din eğitiminin verildiği yerler arasında Kur'an Kursları enbaşta gelmiş; bu kurumlar her zaman halkın teveccühünü kazanmış bir eğitim kurumuolma özelliğini sürdürmüştür. Bu kurumlarda verilen Kur'an eğitimi, dinî bilgiler,kursların manevî iklimi, hazırlanan programlar, düzenlenen sosyal etkinlikler sondönemlerde özellikle bayanların ilgisini çekmiştir. Kur'an Kurslarının heterojen bir yapıya sahip olmaları, farklı yaş gruplarına aitöğrencilere aynı sınıf içerisinde eğitim verebilecek bir sisteme imkan tanıması, bizi bukursların kuşak çatışmalarını önlemedeki rolünü çalışmaya yöneltmiştir. 'Kuşak çatışması'; toplumsal koşullarla şekillenen ve yabancı kültürlerin deetkisiyle değişen değerlerin, genç kuşaklarla yaşlı kuşaklar arasında bir takımanlaşmazlıklara neden olduğu, yüzyıllardır insanlığın her döneminde yaşanmış vemuhtemelen yaşanmaya devam edecek olan bir olgudur. Özellikle de, kuşaklardanbirisinin çıkar ve düşüncelerinin, diğer kuşağınkilerle açıkça ters düştüğü belirlidurumlarda ortaya çıkar. Bu araştırmada, kuşaklar arasında yaşanan çatışmanın nedenleri, önlenmesi veyaen aza indirilebilmesi için Kur'an Kurslarının üstlendiği/üstlenebileceği rol, bu kurslaradevam eden bayan öğrencilerle yapılan mülakatlarla tespit edilerek, 'interdisipliner' biryaklaşımla analiz edilmeye çalışılmıştır. | |
dc.description.abstract | Quran courses, on the other hand, has been the main and foremost educationalinstitutions and has retained this status by winning favor in public eyes among otherfoundations by providing prevalent religious education. Teaching the Holy Quran andreligious information, special programs, arranged social activities and spiritual comfortin these courses have incrementally increased interest in ladies in recent years. The heterogeneous structure of these Quran courses that has developed a systemin which various generations can be trained in the same classroom environment has ledus to study the roles of these schools in preventing conflicts between generations. 'Conflict of generations' is a phenomenon that creating some disputes betweenyounger and older generations with the influence of changing current social conditionsand foreign cultures that has been experienced all throughout the human history and willmost likely be continuing forever in this way. It arises whenever the interests or idealsof one generation collide openly with those of another in particular situations. In this study, it is important to analyze the causes of the conflicts between thegenerations and the roles that may be achieved or ascribed by the Quran courses toprevent or minimize the possible discords in question in an interdisciplinary approachby means of making interviews with female trainees attending these courses. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Din | tr_TR |
dc.subject | Religion | en_US |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.subject | Sosyoloji | tr_TR |
dc.subject | Sociology | en_US |
dc.title | Yetişkin Kur`an kurslarının kuşak çatışmalarını önlemedeki rolü (Keçiören örneği) | |
dc.title.alternative | The role of adult quran courses in preventing the conflict of generations (A case study in Kecioren) | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Felsefe ve Din Bilimleri Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Koran schools | |
dc.subject.ytm | Religious education | |
dc.subject.ytm | Adults | |
dc.subject.ytm | Adult education | |
dc.subject.ytm | Religious sociology | |
dc.subject.ytm | Women | |
dc.subject.ytm | Ankara-Keçiören | |
dc.subject.ytm | Conflict | |
dc.subject.ytm | Conflict resolution | |
dc.identifier.yokid | 10134111 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | HİTİT ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 454376 | |
dc.description.pages | 167 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |