Show simple item record

dc.contributor.advisorBayramoğlu, Gökben
dc.contributor.authorBoyaci, Ahmet
dc.date.accessioned2021-05-07T12:55:04Z
dc.date.available2021-05-07T12:55:04Z
dc.date.submitted2017
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/622930
dc.description.abstractAlgılanan örgütsel destek, çalışanların örgütleri tarafından değer görerek kendilerini güvende hissetmeleridir. Çalışanların kendi örgütleri tarafından desteklendiklerine yönelik algılarının, iş performanslarını ve örgütlerine olan duygusal bağlılıklarını arttırdığı varsayılmaktadır. Örgütsel özdeşleşme ise çalışanların örgütlerine olan psikolojik bağlılıklarıdır. Örgütsel özdeşleşmenin performans ve örgütsel vatandaşlık davranışıyla pozitif, işten ayrılma niyetiyle negatif ilişkili olduğunu söylemek mümkündür. Bu çalışmada, algılanan örgütsel desteğin ve örgütsel özdeşleşmenin öğretmenler üzerindeki etkisinin belirlenmesi için Çorum'da farklı okullarda görev yapan 346 öğretmene konu ile ilgili anketler uygulanarak elde edilen sonuçlar veri madenciliği yöntemlerinden kümeleme ile değerlendirilmektedir.Anahtar Sözcükler: Algılanan Örgütsel Destek, Örgütsel Özdeşleşme, Kümeleme, Veri Madenciliği
dc.description.abstractIf the employees see value by their organizations and they feel safe themselves, it is defined as perceived organizational support. Positive perceptions of employees related to organizational support are assumed to improve business performance and increase emotional commitment. Organizational identification is defined as a psychological dependence of employees to their organizations. It is possible to say that the organizational identification has a positive relationship with performance and organizational citizenship behavior and it has a negative relationship with intention of quitting the job. In this study, perceived organizational support and organizational identification surveys are implemented to 346 teachers who work in Çorum to determine the effects of perceived organizational support and organizational support on teachers and the results are evaluated by using clustering which is one of the data mining methods.Key Words: Perceived Organizational Support, Organizational Identification, Clustering, Data Miningen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleÖğretmenlerin algılanan örgütsel destek ve örgütsel özdeşleme düzeylerinin veri madenciliği ile analizi
dc.title.alternativeAnalysis of teachers' perceived organizational support and organizational identification levels by data mining
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmClustering
dc.subject.ytmPerceived organizational support
dc.subject.ytmOrganizational identification
dc.subject.ytmData mining
dc.subject.ytmTeachers
dc.identifier.yokid10148867
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityHİTİT ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid462354
dc.description.pages94
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess