Show simple item record

dc.contributor.advisorYılmaz, Hüseyin
dc.contributor.authorÇuhadar, Bekir
dc.date.accessioned2021-05-07T12:54:59Z
dc.date.available2021-05-07T12:54:59Z
dc.date.submitted2017
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/622905
dc.description.abstractBu araştırma Din Kültürü Ve Ahlak Bilgisi öğretim programı ve ders kitaplarındafarklı din mensupları ve İslam içerisinde olup da bazı farklı dini anlayışlara sahip Alevilerlebirlikte/bir arada yaşama kültürünün geliştirilmesine yönelik bilgilerin İDKAB öğretimprogramında ve İDKAB ders kitaplarında nasıl ele alındığını, nelere vurgu yapıldığını ortayakoymaktadır. Tez üç bölümden oluşmaktadır. Giriş bölümünde tezin metodolojisini oluşturan vearaştırmaya yön verecek olan temel kavramlar üzerinde durulmuştur. Birinci bölümde birarada yaşama kavramı ve bir arada yaşamayı sağlayacak olan evrensel değerler ve bir arada yaşamayı zorlaştıran etkenler üzerinde durulmuş ve bunlar açıklanmıştır. İkinci bölümdeİslamiyet ve bir arada yaşama ana başlığı altında Kur'an ve birlikte yaşama, Hz.Peygamber(s.a.v.) ve bir arada yaşama kültürü, Medine Devleti ve bir arada yaşama ile Türkİslam geleneğinde bir arada yaşama kültürü örneklerle anlatılmıştır. Tezin asıl konusunu oluşturan üçüncü bölümde ise İDKAB öğretim programı ve birarada yaşama kültürü başlığı altında İDKAB programının temel amacı, İDKAB programındabir arada yaşama kültürü ve İDKAB ders kitapları ve bir arada yaşama alevi Sünni farklılığıaçısından bir arada yaşama ve İDKAB ders kitaplarında bir arada yaşamanın nasıl anlatıldığıele alınmış ve değerlendirilmiştir. Sonuç ve öneriler bölümü ise tüm bu konular çerçevesindeaynı inançtan olmayanlarla ve aynı inançtan olduğu halde bazı farklı dini düşüncelere sahipinsanlarla birlikte yaşama kültürünü geliştirmeye yönelik bazı önerilerde bulunulmuştur. Anahtar sözcükler: Bir Arada Yaşama, Din Eğitimi, Alevilik ve Aleviler, Hoşgörü, Eğitim.
dc.description.abstractThis research was conducted in order to examine the effects and contributions ofthe Religious Culture and Moral Education courses to coexistence / cohabitation. The aim of our study is to show how Allah (C.C.) created the same essence but howpeople with different beliefs can live together and how we can live together with people ofdifferent beliefs in the İDKAB curriculum and in İDKAB textbooks. Our scheme consists of three parts. The introduction focuses on the basic conceptswhich form the methodology of our thesis and which will guide us in our research. In thefirst chapter, the concept of coexistence and the universal values that will lead to coexistence and the factors that make living together difficult are emphasized and explained. In thesecond episode, Islam and living together, our Qur'an and living together, Hz. The story ofthe Prophet (s.a.v.) and the coexistence of living together in the light of the verses andhadiths, living together with other religions, living together with examples of coexistence inthe history of Turkish Islam are explained.In the third part which constitutes the main topic of the thesis, it was discussed and evaluatedhow living together with other religions and living together in İDKAB textbooks in İDKABcurriculum. The conclusions, proposals and proposals are based on observations andsuggestions on how we can live with people who are not of the same belief as ours in thecontext of all these topics. Key words: Living Alone, Religion Education, Culture, Flame, Education.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectDintr_TR
dc.subjectReligionen_US
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleİlk öğretim din kültürü ve ahlak bilgisi öğretim programı ve ders kitaplarında birlikte/bir arada yaşama kültürü
dc.title.alternativePrimary education religious culture and moral education teaching program and cohabitation / cohabitation culture in textbooks
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentFelsefe ve Din Bilimleri Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmReligious culture and moral knowledge lesson
dc.subject.ytmCohabitation
dc.subject.ytmAlawiism
dc.subject.ytmAlawis
dc.subject.ytmEducation
dc.subject.ytmTolerance
dc.subject.ytmBooks
dc.subject.ytmTextbooks
dc.subject.ytmPrimary education
dc.identifier.yokid10166741
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityHİTİT ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid481941
dc.description.pages158
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess