Show simple item record

dc.contributor.advisorİşleyen, Aykut
dc.contributor.authorAydoğan, Burak
dc.date.accessioned2021-05-07T12:54:48Z
dc.date.available2021-05-07T12:54:48Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2019-07-05
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/622862
dc.description.abstractKüreselleşmenin etkisiyle, teknolojide yaşanan hızlı gelişmeler sonucunda sanayileşme ve ticaretin gelişmesi ile nitelikli insan gücüne duyulan ihtiyaç gün geçtikçe hızla artmaktadır. Nitelikli insan gücü eğitiminin ilk adımı ortaöğretim kurumları tarafından verilen mesleki ve teknik eğitimdir. Ortaöğretim kurumlarında muhasebe eğitiminden bahsedildiği zaman akla gelen eğitim kurumu Mesleki ve Teknik Anadolu Liseleridir. Yapılan çalışmanın birinci bölümünde mesleki eğitim ve muhasebe eğitimi hakkında genel bilgilere yer verilmiştir. İkinci bölümde, Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi Muhasebe ve Finansman Alanı hakkında genel bilgiler ve muhasebe eğitiminde karşılaşılan sorunlar hakkında bilgiler verilmiştir. Son bölümde ise Mesleki ve Teknik Anadolu Liseleri'nde verilen muhasebe eğitimi ile ilgili öğrencilerin görüşlerini ortaya koymak amacı ile Çorum ili ve ilçelerinde Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi Muhasebe ve Finansman alanı öğrencilerine anketler uygulanmış ve uygulama sonuçları ile değerlendirmelere yer verilmiştir. Hazırlanan anketler 2016-2017 öğretim yılında Çorum il ve ilçelerindeki Mesleki ve Teknik Anadolu Liseleri'nde Muhasebe ve Finansman bölümünde okuyan öğrencilere uygulanmıştır. Geçerli sayılan 160 anketten edilen veriler SPSS programı ile analiz edilerek yorumlanmıştır.Anahtar Sözcükler: Mesleki ve Teknik Eğitim, Muhasebe Eğitimi, Mesleki ve Teknik Anadolu Liseleri, Çorum ili
dc.description.abstractInfluenced by globalization, with the development of industrialization and trade the need for qualified human power is increasing day by day. The first step in qualified human resource training is vocational and technical education provided by secondary education institutions. Vocational and Technical Anatolian High School is the educational institution that comes to mind when accounting education is mentioned in secondary education institutions.In the first part of the study, general information about vocational education and accounting education was given. In the second part, general information about Vocational and Technical Anatolian High School Accounting and Finance Area and the problems encountered in accounting education were given. In the last part, the aim was to reveal the opinions of the students about the accounting education given in the Vocational and Technical Anatolian High Schools and the questionnaires were applied to the students of the Accounting and Finance field in Vocational and Technical Anatolian High Schools in the provinces and districts of Çorum. The prepared questionnaires were applied to the students studying in Accounting and Finance department in Vocational and Technical Anatolian High Schools in Corum province and districts in 2016-2017 academic year. The data from the 160 validated surveys were analyzed and interpreted by the SPSS program.Key Words: Vocational and Technical Education, Accounting Education, Vocational and Technical Anatolian High Schools, Corum Provinceen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleMesleki ve teknik anadolu liselerinde muhasebe eğitiminin mevcut durumu, muhasebe eğitiminden beklentiler ve karşılaşılan sorunlar: Çorum ili örneği,
dc.title.alternativeVocational and technical anatolian high schools current status of accounting education, expectations from accounting education and problems encountered: Çorum province case
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-07-05
dc.contributor.departmentİşletme Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmAccounting education
dc.subject.ytmAnatolian vocation high schools
dc.subject.ytmAnatolia technical high schools
dc.subject.ytmVocational technical education
dc.identifier.yokid10203089
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityHİTİT ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid511183
dc.description.pages112
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess