Beden eğitimi ve spor dersinin ortaokul öğrencilerinin sosyalleşmelerine etkisine ilişkin veli görüşlerinin incelenmesi
dc.contributor.advisor | Koçak, Çalık Veli | |
dc.contributor.author | Yurt, İsmail İlker | |
dc.date.accessioned | 2021-05-07T12:48:19Z | |
dc.date.available | 2021-05-07T12:48:19Z | |
dc.date.submitted | 2020 | |
dc.date.issued | 2020-07-16 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/622635 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmada, beden eğitimi dersinin öğrencilerin sosyalleşmelerine olan etkisine ilişkin veli görüşleri incelenmiştir.Araştırmanın örneklemini 2018-2019 eğitim öğretim yılında Çorum il merkezinde bulunan 4 ortaokul oluşturmuştur. Araştırma ortaokul öğrenci velileri üzerinde yürütülmüş olup araştırmada veri toplama aracı olarak anket kullanılmıştır. Anket 611 öğrenci velisine uygulanmış, ankete katılanların 263'ü erkek 343'ü ise kadın velilerden oluşmuştur. Velilerin öğrenim durumlarına göre yüzdelik dağılımları ise şu şekildedir: Okuryazar olmayanlar %1,6 okuryazar olanlar %4,6 ilköğretim mezunu olanlar %44,5 lise mezunu olanlar %27,0 üniversite mezunları %19,0 ve lisansüstü eğitim mezunları %3,3 şeklinde belirlenmiştir. Öğrenci velileri gönüllülük esasına göre rastgele (random) yöntemle seçilmişlerdir. İstatiksel çözümler için SPSS 20 paket programı kullanılmış olup kullanılan bu programda, anket sonuçlarına göre frekans, yüzde ve değişkenler arasındaki farkların bulunması için Ki-kare testi yapılmıştır.Ankette yer alan maddelerin iç tutarlılık katsayısı (Cronbach alpha) α=0,92 çıkmıştır. Cronbachalpha değeri .70'in üzerinde olması anketin güvenilir olduğunu göstermektedir. Araştırma sonucunda öğrenci velilerinin en çok katıldıkları ilk üç madde `Kaybetmeyi kabullenme ve kazananı takdir etme alışkanlıklarını kazandırmada etkisi vardır`, `Öğretim süreci esnasında öğrencilerin birbirleriyle iletişim kurmalarına etkisi vardır` ve `Öğrencilerin arkadaşlarıyla iletişim kurmasına etkisi vardır'' maddeleri olmuştur.Katılımcıların en az katıldıkları üç madde `Diğer öğretmenlerle iletişim kurmasında etkisi vardır.'' `Öğrenci-aile ilişkilerinin gelişmesinde etkisi vardır.` `Öğrencilerin bir topluluk içinde rahatça söz alıp konuşabilmelerine etkisi vardır.''maddeleridir.Öğrenci velilerinin öğrenim durumlarına göre `Beden eğitimi derslerinin öğrencilerin bir topluluk içinde rahatça söz alıp konuşabilmelerine etkisi vardır` ve `Beden eğitimi dersinin öğrencilerin diğer öğretmenlerle iletişim kurmasına etkisi vardır` maddelerine verdikleri yanıtların puan ortalamaları da yüksektir.Anahtar Kelimeler: Beden eğitimi, Öğrenci, Öğrenci velileri, Sosyalleşme. | |
dc.description.abstract | Inthisstudy, theopinions of parentsaboutthesocialization of secondaryschoolstudents of physicaleducationandsportswereexamined.Thesample of thestudyconsisted of 4 secondaryschools in Çorum province in theacademicvear 2018-2019.Theresearchwascarriedout on theparents of themiddleschoolparentsandthe questionnairewasused as datacollectiontool. Finance wasappliedto 611 student'sparents, 263 of themweremaleand 343 of themwerefemaleparents.Thepercentages of theparentsaccordingtotheireducational status are as follows. Illiteracywas1,6%, literateoneswere 4,6%, primaryeducationgraduates 44,5%, highschoolgraduates 27,0%, universitygraduates 19%, andgraduateeducationgraduates 3,3%. Theparents of thestudentswerechosenrandomly on a voluntarybasis. SPSS 20 package program is usedforstatisticalsolutionsandaccordingtotheresults of thesurvey; chisquare test wasperformedtofindthedifferencesbetweenfrequency, percentageandvariables. Theinternalconsistencycoefficient of theitemsincluded in thesurveywas 0,92. Thisvalue is above .70 indicatesthatthesurvey is reliable.Thefirstthreeitemsthatparentshaveparticipated in theresearchresulthavetheeffect of accepting lossandgaininghabits of appreciation of thewinner. Duringtheteachingprocess, studentshave an effect on communicatingwitheach other. Thereareitemsthathave an impact on studentscommunicatingwithfriends.Thefirstthreeitemsthattheyparticipate in theleast, has an effect on commencingwithotherteachers, has an effect on the development of studentfamilyrelations, studentshave an impact on theabilityto talk and talk in a community.Accordingtotheeducationlevel of parents, students can speakand talk in a communitywiththere is a significantdifference in theanswersthatstudentshave in theircommunicationwithotherteachers.Key words:Physical Education, Parents of Students, Student,Socializing. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Spor | tr_TR |
dc.subject | Sports | en_US |
dc.title | Beden eğitimi ve spor dersinin ortaokul öğrencilerinin sosyalleşmelerine etkisine ilişkin veli görüşlerinin incelenmesi | |
dc.title.alternative | The opinion of scondery school student's parents about the efects of physical education on socilalization process | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2020-07-16 | |
dc.contributor.department | Beden Eğitimi ve Spor Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Physical education and sports lesson | |
dc.identifier.yokid | 10336592 | |
dc.publisher.institute | Sağlık Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | HİTİT ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 627753 | |
dc.description.pages | 61 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |