Ortaöğretim öğrencilerinin maddenin oluşumu ünitesine yönelik kavram yanılgılarının belirlenmesi: Balıkesir örneği
dc.contributor.advisor | Nakiboğlu, Canan | |
dc.contributor.author | Sarikaya, Şengül | |
dc.date.accessioned | 2020-12-03T17:57:35Z | |
dc.date.available | 2020-12-03T17:57:35Z | |
dc.date.submitted | 2001 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/62255 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmada, ilk olarak Balıkesir ilinden seçilen Ortaöğretim 9. Sınıf öğrencilerinin Maddenin Oluşumu ünitesinde yer alan bazı kavramlar ile ilgili kavram yanılgıları ve öğrenme güçlükleri belirlenmiştir. Daha sonra İşbirlikli Öğrenme Modelinin uygulanması ile bu ünite ile ilgili kavram yanılgısı ve öğrenme güçlüklerinin nasıl giderilebileceği araştırılmıştır. Çalışma iki bölümde yapılandırılmıştır: Çalışmanın ilk bölümünde, 1999-2000 Eğitim- öğretim yılında Balıkesir ilindeki 9. Sınıfta öğrenim gören 315 öğrenciye ` Maddenin Oluşumu` ünitesi ile ilgili bir kavram yanılgısı teşhis testi uygulanarak değerlendirilmiştir. 3 bölümden oluşan teşhis testi toplam 32 soru içermektedir. Çalışmanın ikinci kısmında, Balıkesir ilindeki bir liseden deneme grubu(N=50) olarak seçilen iki sınıfın öğrencilerine Maddenin Oluşumu ünitesi işbirlikli Öğrenme Yöntemi ile 14 ders saatinde (7 hafta) işlenmiştir. Aynı ünite aynı okulda kontrol grubu olarak seçilen (N=47) iki sınıfa Geleneksel Yöntemler kullanılarak öğretilmiştir, tki gruptaki öğrencilerin başarısı kıyaslanmıştır. Sonuçlar göstermiştir ki; 1- Lisedeki öğrenciler Maddenin Oluşumu ünitesindeki kavramlar ile ilgili kavram yanılgısı ve anlama güçlüklerine sahiptir. 2- Kontrol grubu öğrencileri bu ünite ile ilgili olarak deneme grubu öğrencilerinden daha fazla kavram yanılgısına sahiptir. 3- İşbirlikli öğrenme Modeli, Maddenin Oluşumu ünitesi ile ilgili öğrencilerin konuyu hatırlamaları ve akademik başarılarında pozitif bir etkiye sahiptir. ANAHTAR SÖZCÜKLER: Öğrenme Modeli / Kavram Yanılgısı / Anlama Güçlüğü/ İşbirlikli Öğrenme Modeli / Maddenin Oluşumu / Madde | |
dc.description.abstract | In this study,firstly misconceptions and understanding difficulties which are related to some concepts of `The Formation of Matter` unit were determined among the 9th grade students who were chosen from 11 High Schools in Balıkesir. Then,it has been investigated how these determined misconceptions and difficulties can be overcome by using Cooperative Learning Model The study was structured in two sections: In the first section of study, a diagnostic (paper-pencil test) test related to `The Formation of Matter` was applied to 315 9th grade students which are attended High School in Balıkesir during 1999-2000 Education year, and evaluated. This diagnostic test had 3 sections that contained 32 questions. In the second section, `The Formation of Matter` unit was lectured to the students of two classes which were selected as an experimental group (N= 50) at a high school in Balıkesir with Cooperative Learning Method in 14 lesson hours (7 weeks). The same unit was taught to the students of two classes which were selected as a control group (N=47) in the same high school by using Traditional Methods. The academic achievement of students in two groups were compared. The results showed that; 1. Students in the high school have misconceptions and understanding difficulties about `The Formation of Matter` unit' concept 2. The control group students have more misconceptions related to this unit's concept than experimental group students. 3. Cooperative Learning Model have positive impact on student retention and student academic achievement in ` The Formation of Matter` unit KEY WORDS : Learning Models/Misconceptions/ Understanding Difficulties/Cooperative Group Learning/ The Formation of Matter/Matter in | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.subject | Kimya | tr_TR |
dc.subject | Chemistry | en_US |
dc.title | Ortaöğretim öğrencilerinin maddenin oluşumu ünitesine yönelik kavram yanılgılarının belirlenmesi: Balıkesir örneği | |
dc.title.alternative | The Determination of high school students misconceptions in the formation of matter unit: Balıkesir's case | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Kimya Eğitimi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Group work | |
dc.subject.ytm | Misconception | |
dc.subject.ytm | Secondary education students | |
dc.subject.ytm | Balıkesir | |
dc.subject.ytm | Science education | |
dc.subject.ytm | Cooperative learning | |
dc.subject.ytm | Learning difficulty | |
dc.identifier.yokid | 119567 | |
dc.publisher.institute | Fen Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | BALIKESİR ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 112638 | |
dc.description.pages | 116 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |