Örnek bir EMU boji şasisinin statik analizi
dc.contributor.advisor | Tunalıoğlu, Mert Şafak | |
dc.contributor.author | Uygun, Recep | |
dc.date.accessioned | 2021-05-07T12:47:52Z | |
dc.date.available | 2021-05-07T12:47:52Z | |
dc.date.submitted | 2017 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/622534 | |
dc.description.abstract | Bu tez çalışmasında, örnek bir EMU bojisine ait şasinin Ansys Workbench 14.5 kullanılarak sonlu elemanlar analizi metoduyla statik analizinin incelenmesi gerçekleştirilmiştir. Boji yol tarafından üretilen titreşimlerin azaltılarak vagon gövdesine geçmesini sağlayan, hareket esnasında vagonun virajları daha kolay almasını ve yönlenmesini sağlayan mekanik bir sistemdir. Boji şasisi ise boji üzerindeki ekipmanların bağlandığı, bojiye gelen yüklerin sönümlendiği yapıdır. Söz konusu yapıya ait 3 boyutlu çizim Ansys Workbench 14.5 programına aktarılmıştır. Program modülünde Uluslararası Demiryolları Birliği UIC 515 – 4 standardına uygun olarak boji şasisine gelen yükler statik olarak analiz edilmiştir. Analiz sonucunda olusan gerilmeler genel olarak akma sınırının altında kaldığından EMU (elektrikli tren seti) boji şasisinin UIC 515-4 (uluslararası demiryolu birliği) standardına göre genel olarak uygun olduğu görülmüş ve iyileştirme yapılması gereken komponentler tespit edilmiştir. | |
dc.description.abstract | In this thesis, a numerical investigation for the static analysis of an EMU bogie chassis is proposed by performing the finite element analysis method. In this system, the bogie provides maneuverability by reducing the mechanical vibrations due to the numerous ground effects. What is more, bogie chassis is the significant structure where the loads on the bogie are compensated. By taking the Railway Association UIC 515-4 standard into account, a rigorous analysis is utilized in Ansys Workbench 14.5® for the aforementioned system. The contribution of this study lies in two aspects. In the former one, it has been shown that the stress levels on the bogie chassis are below the yielding point as it is specified in the considered standard. In the latter one, the components to be improved in terms of the strength are identified. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Makine Mühendisliği | tr_TR |
dc.subject | Mechanical Engineering | en_US |
dc.title | Örnek bir EMU boji şasisinin statik analizi | |
dc.title.alternative | Static analysis of an example of EMU bogie frame | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Makine Mühendisliği Ana Bilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 10176155 | |
dc.publisher.institute | Fen Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | HİTİT ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 498316 | |
dc.description.pages | 86 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |