Show simple item record

dc.contributor.advisorAydın, Suavi
dc.contributor.authorKaptanoğlu, Melek
dc.date.accessioned2021-05-07T12:42:37Z
dc.date.available2021-05-07T12:42:37Z
dc.date.submitted2021
dc.date.issued2021-04-14
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/622447
dc.description.abstractBu çalışma kimlik ve performans arasındaki ilişkiyi halk dansları etrafında ve etnografik bir bakışla incelemeyi amaçlar. Sosyal ve kültürel olarak inşa edilen kimlik kavramı sabit değil, dönemsel ve durumsal olarak yeniden üretilen bir kavrayıştır. Kimlik kimi zaman iktidarlar eliyle kimi zaman kültürel yaşamın olağan akışı içinde kendiliğinden değişir. Performans kavramıysa, iki çift gözün karşılıklı olarak birbirini izlediği her türden ortamda meydana gelen sosyal, kültürel ve iletişimsel edimlerin tümüdür. Performans, görece gölgede kalmış bir konu olsa da kültürel yapıp etmelerin merkezinde yer alır; kültürel yaşam, benlik sunumları ve performanslarla inşa edilir.Kimlik ve performans kavramları çalışmanın teorik arka planını oluşturmaktadır. Bu bağlamda kimliğin performatif bir kavram olduğu ve halk danslarının kimlik performansları sunan bir etkinlik olduğu fikrinden yola çıkılmıştır. Bu yönüyle halk dansları uluslaşma süreçlerinde de ulus-kimliğin vitrinini oluşturmuştur. Bu araştırmada halk danslarının, Kıbrıs adasındaki kimlik inşalarında nasıl konumlandığı, kimlik performanslarının aracı olarak nasıl işe koşulduğu araştırılmaya çalışılmıştır.
dc.description.abstractThis study aims to examine the relationship between identity and performance by an ethnographic perspective, around folk dances. The social and culturally constructed concept of identity is not fixed, but a periodically and situationally reproduced conception. Identity changes spontaneously, sometimes by the hand of rulers, and sometimes in the nature of cultural life.The concept of performance, on the other hand, is all of the social, cultural and communicative actions that take place in any environment where two pairs of eyes follow each other. Even though performance is a relatively neglected subject, it is at the center of cultural acts; cultural life is built through self-presentations and performances.Identity and performance concepts constitute the theoretical background of the study. In this context, it is set out from the idea that identity is a performative concept and folk dances are activity that offers identity performances. In this respect, folk dances have also constituted the front stage of the nation-identity in the nationalization processes.In this study, it has been tried to investigate how folk dances are positioned in identity constructions in the island of Cyprus and how they are used as a means of identity performances.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectAntropolojitr_TR
dc.subjectAnthropologyen_US
dc.subjectHalk Bilimi (Folklor)tr_TR
dc.subjectFolkloreen_US
dc.titleKimlik ve performans ilişkisi: Kıbrıs`ta halk dansları
dc.title.alternativeRelation between identity and performance: Folk dances in Cyprus
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2021-04-14
dc.contributor.departmentİletişim Bilimleri Ana Bilim Dalı
dc.identifier.yokid10292371
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityHACETTEPE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid662059
dc.description.pages125
dc.publisher.disciplineKültürel Çalışmalar ve Medya Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess