Show simple item record

dc.contributor.advisorYüksel, Hayrettin
dc.contributor.authorİnemek, Aydin
dc.date.accessioned2020-12-03T17:57:18Z
dc.date.available2020-12-03T17:57:18Z
dc.date.submitted2002
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/62242
dc.description.abstractÖZET BAĞIMSIZ TEKERLEK ASKI SİSTEMİNDE SALINCAK KOLU - ROTİL BAĞLANTISININ İNCELENMESİ Ordudonatım Yüzbaşı Aydın İNEMEK Balıkesir Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Makina Mühendisliği Ana Bilim Dalı (Y. Lisans Tezi / Tez Danışmanı : Yrd. Doç. Dr. Hayrettin YÜKSEL) Balıkesir, 2002 Süspansiyon sistemi çok komplike bir sistemdir. Tekerleği taşıtın seyahat yönü ve ekseni ile aynı çizgide tutmak, bütün yol koşullarında sürücü için direksiyon kontrolü sağlamak ve taşıta yumuşak ve konforlu bir sürüş sağlamak zorundadır. Otomobillerin çoğunun süspansiyon sistemleri aynı temel parçalara sahiptir ve benzer şekilde çalışırlar. Farklılıkları temel parçaların yerleşme şeklinde ortaya çıkar. Birkaç tip süspansiyon sistemi vardır. Otomobillerin çoğunluğu genellikle bağımsız ön süspansiyon sistemini kullanır. Bu sistem taşıtın ön kısmını desteklemek ve yolcular için yumuşak bir seyahat sağlamak için kullanılır. Bu sistemde her bir tekerlek diğerlerinden bağımsız olarak hareket eder. Örneğin, eğer yol üzerinde sol tekerlek bir tümseğin üzerinden geçerse sadece sol tekerlek aşağı ve yukarı hareket eder. I kiriş süspansiyon sisteminde ön tekerlekleri birleştiren bir ana sabit aks vardır. Bu bağımsız ön süspansiyon değildir. İki çeşit bağımsız ön süspansiyon sistemi vardır. Birisi `Wishbone Süspansiyon Sistemi`, diğeri ise `MacPherson Strut Süspansiyon Sistemi` olarak adlandırılır. Macpherson strut süspansiyon sistemi günümüzde çoğunlukla küçük taşıtlarda kullanılır. Macpherson strut süspansiyon sistemi ağırlık tasarrufunun ve işgal haciminin önemli olduğu yerlerde daha çok kullanılır. Bu sistemde amortisör ve yay komple bir ünitede birleştirilmiştir. Sistem üst küresel mafsal ve üst kontrol kolu ihtiyacını ortadan kaldırmıştır. Komple ünite altta alt kontrol koluna, üstte ise amortisör takozuna tutturulmuştur. Taşıt döndüğünde komple ünite döner. Bundan başka günümüz taşıtlarında `Değiştirilmiş MacPherson Süspansiyon Sistemi` olarak adlandırılan süspansiyon sistemleri de kullanılmaktadır. ANAHTAR SÖZCÜKLER : MacPherson strut süspansiyonu / Wishbone / bağımsız süspansiyon / kiriş (sabit) aks / torsiyon çubuğu / denge çubuğu / ince rot / spindle / direksiyon knuckle
dc.description.abstractABSTRACT RESEARCH ON A CONTROL ARM - BALL JOINT CONNECTION IN THE INDEPENDENT SUSPENSION SYSTEM Military Ordnance Captain Aydın İNEMEK Balıkesir University, Institute of Science, Department of Mechanical Engineering (Upper D. Thesis / Supevisor : Yrd. Doç. Dr. Hayrettin YÜKSEL) Balıkesir-Turkey, 2002 The suspension system performs a very complicated function. It must keep the wheel lined up with the axis and direction of travel of the vehicle, provide steering control for the driver under all road conditions, and help the vehicle ride smoothly and comfortably. There are several types of suspension system. Most of the automobiles commonly use the independent front suspension system. This system is used to support the front of the vehicle and provide a smooth ride for the passengers. İn this system each wheel acts independently of the others. For example, if the left wheel goes over a bump in the road, only the left wheel will move up and down. There are two types of independent front suspension system. One is called `Wishbone Suspension System`, and the other is called `MacPherson Strut Suspension System`. MacPherson strut suspension systems are now being used on many smaller cars. It is favored where space and weight savings are important. This system is much like a shock absorber and spring built into one unit. The system has eliminated the need for upper control arms and upper ball joints. The entire unit is attached to the lower control arm on the bottom and to the shock tower on the top. The entire unit turns when the vehicle is turned. There are also certain modifications to the MacPherson strut suspension that are being on vehicles today. KEY WORDS : MacPherson strut suspension / Wishbone / independent suspension / beam axle / torsion bar / sway bar / strut rod / spindle / steering knuckleen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectMakine Mühendisliğitr_TR
dc.subjectMechanical Engineeringen_US
dc.titleBağımsız tekerlek askı sisteminde salıncak kolu-rotil bağlantısının incelenmesi
dc.title.alternativeResearch on a control arm-ball joint connection in the independent suspension system
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmRod
dc.subject.ytmSuspension systems
dc.subject.ytmWheel suspension systems
dc.identifier.yokid129025
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityBALIKESİR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid123510
dc.description.pages96
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess