Show simple item record

dc.contributor.advisorÜstün, Çiğdem
dc.contributor.authorÖrki, Armağan
dc.date.accessioned2021-05-07T12:41:20Z
dc.date.available2021-05-07T12:41:20Z
dc.date.submitted2014
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/622419
dc.description.abstractBu tez, Türkiye'de hayat bulan neoliberal politikalar neticesinde müşterilerin değişen beklenti ve görüşleri ile bu değişimden etkilenen otelcilik sektörünü ele alacak ve yapılanmayla uygulamalardaki değişiklikleri irdeleyecektir. Türkiye'de neoliberal politikaların hayata geçmesi ve bugüne kadar ki süreç hakkında bilgi sunup bu değişimin otelcilik sektörüne etkilerini, turistin değişen görünümüyle birlikte ele alıp bunun sonucunda neoliberal politikalar ile kültürel etkileşim arasındaki bağ vurgulanacaktır. Bu değişim ve etkileşimin sunduklarıyla öneriler verilecektir. Otelcilik sektörünün Türk ekonomisine etkileri, neoliberal politikaların sosyal yaşama etkileri, Türkiye'nin ekonomi tarihi, Türkiye'deki otelcilik sektörüne ilişkin genel çalışmalar, kültür ve kültür ile sosyoekonomik durumun kıyaslanması gibi çalışmalar bugüne kadar yapılmıştır. Neoliberal politikaların Türkiye otelcilik sektörüne etkilerini doğrudan ele alan herhangi bir çalışma bulunamamıştır.
dc.description.abstractThis thesis analyzes the changing expectations and perceptions of clients in tourism sector as a result of neoliberal policies in Turkey. Thesis also aims to examine the changes in the applications and structures in hospitality sector. Thesis first explains the neoliberal policies and then connects the changes in hospitality sector and cultural interaction due to the neoliberal policies.Effects of the hospitality sector on Turkish economy, effects of neoliberal policies on the social life, historical development of Turkish economy, studies on Turkish hospitality sector, studies on culture and relations of socio-economic conditions and culture are some of the topics in the literature. However, relations between culture, neoliberal policies and hospitality sector is rarely studied. Therefore, this thesis aims to contribute in this area by focusing on cultural interaction.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEkonomitr_TR
dc.subjectEconomicsen_US
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleNeoliberalizm ve kültürel etkileşim: Türkiye otelcilik sektörü
dc.title.alternativeNeoliberalism and cultural interaction: Hospitality sector of Turkey
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentUluslararası Ekonomi Politikası Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmAccommadation sector
dc.subject.ytmHotels
dc.subject.ytmTurkish economy
dc.subject.ytmEconomic effect
dc.subject.ytmEconomic policies
dc.subject.ytmNeo-liberalism
dc.subject.ytmCultural effect
dc.identifier.yokid10040768
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityGEDİZ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid361750
dc.description.pages92
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess