Show simple item record

dc.contributor.advisorKırdar, Yalçın
dc.contributor.authorDönmezer, Seçil
dc.date.accessioned2021-05-07T12:41:20Z
dc.date.available2021-05-07T12:41:20Z
dc.date.submitted2014
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/622418
dc.description.abstractBu çalışmada, buzdolabı üretici firmaları tarafından yapılacak reklam kampanyalarında, seçtikleri hedef kitleye bağlı olarak buzdolaplarına ait hangi özelliklerini öne çıkarmaları gerektiği konusunda bir araştırma yapılmıştır. Farklı demografik özelliklere sahip tüketicilere uygulanan anket sonuçları, kendi iç gruplarında sınıflandırılarak analiz edilmiştir.Analiz sonucunda, farklı demografik özelliklere sahip tüketicilerin satın alma taleplerini etkileyen farklı buzdolabı özellikleri ortaya çıkmış olup, buzdolabı reklam kampanyalarında hangilerinin öne çıkarılmasının faydalı olacağına dair yorumlar yapılmıştır.Çalışmanın istatistiksel analizlerinde SPSS Statistics 20 paket programı kullanılmıştır.Anahtar sözcükler : Buzdolabı, reklam kampanyaları, hedef kitle
dc.description.abstractIn this study, a research has been conducted in order to determine which refrigerator properties should be emphasized in refrigerator advertisement campaigns made by refrigerator producers due to their target market. Questionnaire results obtained from consumers of different demographic properties are evaluated and analyzed.As a result of this analysis, which refrigerator properties to be emphasized in refrigerator campaigns due to demographic properties of the consumers are found.Statistical analysis of this study is made by using SPSS Statistics package programme. The categorical variables in the study were denoted with the frequency and the percentage, whereas the measurement variables denoted with the mean, the standard deviation, and the minimum and the maximum values.Key words : Refrigerator, advertisement campaigns, target marketen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleBuzdolabı reklam kampanyalarında seçilen hedef kitleye bağlı olarak ürünün öne çıkarılması gereken özellikleri
dc.title.alternativeProperties of refrigerators to be emphasized in advertisement campaigns according to chosen target market
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmAdvertising
dc.subject.ytmAdvertising campaigns
dc.subject.ytmTarget group
dc.subject.ytmWhite goods
dc.subject.ytmWhite goods sector
dc.subject.ytmRefrigerator
dc.subject.ytmAdvertisements
dc.identifier.yokid10043411
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityGEDİZ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid361747
dc.description.pages153
dc.publisher.disciplineİşletme Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess