Show simple item record

dc.contributor.advisorKırdar, Yalçın
dc.contributor.authorÖzbay, Beyza
dc.date.accessioned2021-05-07T12:41:20Z
dc.date.available2021-05-07T12:41:20Z
dc.date.submitted2014
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/622417
dc.description.abstractGünümüzde artan rekabet koşullarında; bilim ve teknik hızla ilerlemektedir. Bu artan rekabet ortamında bilgi'nin önemi artmaktadır. Eğitim sektöründe bilginin yanı sıra artan rekabet koşullarında pazarlama ve halkla ilişkiler faaliyetleri uygulamaları ön plana çıkmaktadır. Halkla ilişkiler faaliyetleri hem satın alma öncesi hem satın alma sonrası tüketici davranışlarına etkisi fazladır. Araştırmanın amacı hizmet sektöründe müşteri memnuniyetinin pazarlamaya etkisini incelemektir. Araştırmada bu amaca ulaşabilmek için müşteri boyutlarını belirleyerek bu boyutlar arasındaki ilişkileri incelemek hedeflenmiştir. Bu çalışmamda eğitim sektöründeki pazarlama ve halkla ilişkiler faaliyetlerinin satın alma sonrası tüketici davranışları üzerine etkisi incelenmiştir. Hizmet sektöründe müşteri memnuniyetinin pazarlamaya etkisi üzerine yapılan incelemeler sonucunda tüketici ile iletişimin önemli olduğu ve bu müşteri memnuniyeti faktörünün etkililik ve değer faktörleri tarafından betimlendiği bulunmuşturAnahtar Sözcükler: Eğitim, Eğitim Hizmetleri Pazarlaması, HizmetPazarlaması
dc.description.abstractNowadays,in the increasing competition conditions;science and technique proceeds rapidly.In this competition environment,the importance of information is increasing.In the education sector besides information,marketing and the applications of public relations come into prominence in the competition conditions.The public relations have much effect on consumer behoviour both before the purchose and after the purchase.Purpose of study is to analyze the effect of customer satisfaction on marketing in service industry.In this study,to reach this aim,it is aimed to determine the dimensions of customer and the relation between this dimensions.In this study I analyzed the effect of marketing and public relations activities in the education sector upon customer behaviours after purchasing.Results of analyses on customer satisfaction effects on marketing in service industry show that communication is important and it is defined by factors like being-effective and value.Keywords: Education,Education Services Marketing, Service Marketingen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleEğitim sektöründe pazarlama ve halkla ilişkiler faaliyetlerinin satın alma sonrası tüketici davranışları üzerine etkisi: Gediz Üniversitesi örneği
dc.title.alternativeThe effetc of marketing and public relations activities in the education sector upon post purchase consumers behaviours: Gediz University example
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmPublic relations
dc.subject.ytmEducation marketing
dc.subject.ytmEducation services
dc.subject.ytmService marketing
dc.subject.ytmConsumer behavior
dc.subject.ytmAfter sale
dc.subject.ytmCustomer satisfaction
dc.subject.ytmEducation sector
dc.subject.ytmMarketing
dc.identifier.yokid10044113
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityGEDİZ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid383959
dc.description.pages154
dc.publisher.disciplineİşletme Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess