Show simple item record

dc.contributor.advisorYarkın, Dinçer
dc.contributor.authorDemir, Emine
dc.date.accessioned2021-05-07T12:41:18Z
dc.date.available2021-05-07T12:41:18Z
dc.date.submitted2014
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/622410
dc.description.abstractBirebir pazarlama müşteriler ile birebir ilgilenilmesi ve onların isteklerini önceden veri tabanları oluşturularak gelecekte de uzun vadeli müşteriler elde etmemizi sağlayan bir stratejidir. Firmanın hedeflediği müşteri profiline ulaşması, kendi değerlerine uygun müşteriyi seçmesi açısından, birebir pazarlama diğer tutundurma araçlarından farklı olarak doğrudan ihtiyaç hasıl olunan bilgiye erişimi mümkün kılmaktadır.Pazarlama faaliyetlerini devam ettirebilmek için tüketici davranışlarının iyi bilinmesi ve iyi analiz edilmesi gerekmektedir. Pazarlama faaliyetlerinin tüketici davranışlarına göre yönlendirilmesi gerekmektedir. Başarılı bir pazarlama stratejisi bir tüketicinin ihtiyaçlarını iyi anlamayı ve bu ihtiyaçlara sahip tüketici gruplarını seçmeyi gerektirmektedir.Çok sayıda müşteri yerine daha sadık müşteri profiline ulaşmak gerekmektedir. Sadık müşteriler hem vakit, hem de karlılık açısından firmalar tarafından daha avantajlı olmaktadır. Müşteri sadakatinin oluşmasını sağlamak için müşteri ile devamlı olarak birebir ilgilenilmesi gerekmektedir. Müşteri sadakati sağlamak sadece firmalar açısından kazancı artırmak değildir, aynı zamanda istikrarlı bir şekilde, kârlılığın oluşmasını da sağlamak demektir. Müşteri ile şirket arasında bağ kurulması, rekabetçi günümüz koşullarında büyük önem arz etmektedir. Anahtar kelimeler: Birebir pazarlama, Tüketici davranışları, Müşteri sadakati
dc.description.abstractPeer to Peer marketing means one to one attention with customers and creating the databases according to their wishes before and this is a strategy that allows us to achieve long-term customers. According to one to one marketing, you have to move according to customers, and it is useful to send the customers who are useless for us to rival firms.Good knowledge of consumer behavior and marketing activities in order to maintain a thorough analysis is required. Marketing activities must be driven according to consumer behavior. A successful marketing staff should understand the needs of consumers better and choose the consumer groups with these requirements. Rather than a lot of customers creating a large number of loyal customers is more important. It is profitable for us to have extra time and Money. A continuous one to one attraction with the client to ensure the creation of customer loyalty is needed. Ensuring customer loyalty means not only increasing the profit in terms of companies, but means also ensuring the formation of profitability in a stable manner. There should be a link between the customer and the company. Nowadays, companies have engaged in customer grabs and for this reason, addressing of companies to customers is an important issue .Key words: One to one Marketing, Consumer Behavior, Customer Loyaltyen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleBirebir pazarlama yaklaşımının müşteri sadakati üzerine etkileri, kozmetik sektörü örneği
dc.title.alternativeThe effects on customer loyalty of one to one marketing approach, the case of pharmaceutical industry
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmOne to one marketing
dc.subject.ytmCustomer loyalty
dc.subject.ytmConsumer behavior
dc.subject.ytmMarketing
dc.subject.ytmMarketing methods
dc.subject.ytmCosmetic sector
dc.identifier.yokid10038673
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityGEDİZ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid361751
dc.description.pages103
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess