Show simple item record

dc.contributor.advisorKırdar, Yalçın
dc.contributor.authorTaşlik Çinarli, Sinem
dc.date.accessioned2021-05-07T12:41:17Z
dc.date.available2021-05-07T12:41:17Z
dc.date.submitted2014
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/622404
dc.description.abstractOrganik üretim, insan sağlığı, ekolojik denge ve çevrenin korunması, tarım da sürdürülebilirlik, biyolojik çeşitliliğin korunması, erozyon, çölleşme ve iklim değişikliğine neden olan sebeplerin etkisinin azaltılması açısından önemlidir. Günümüzde Türkiye'de ve dünyada, çevre, insan ve diğer canlıların sağlığının korunması konusunda hassasiyet her geçen gün artmaktadır. Bu çalışmada ekolojik sistemde hatalı uygulamalar sonucunda kaybolan doğal dengeyi yeniden kurmaya yönelik, insan ve çevreye dost sağlıklı bir üretim sistemi olan organik tarım ve organik gıda ürünleri incelenmiştir.Ayrıca organik gıda pazarında, tüketicilerin taleplerinin arttırılmasında, bütünleşik pazarlama uygulamaları ve tüketicilerin organik gıda ürünleri ile ilgili satın alma davranışları da önem taşımaktadır. Bu doğrultuda özellikle erken yaşlarda bilgilendirilmeleri sonucunda, organik gıda ürünlerinin tüketimi ile ilgili önemli bir potansiyel oluşturacağı düşünülen genç tüketicilerin satın alma davranışları incelenmiştir. Bu amaçla geniş kapsamlı literatür araştırması yapılmış ve üniversite öğrencilerine anket çalışması uygulanmıştır. Anket sonuçları ile ilgili istatiksel analiz ve analiz sonuçlarına göre değerlendirme yapılmıştır.Anahtar Kelimeler: Organik Gıda, Bütünleşik Pazarlama, Tüketici Satın Alma Davranışı, Genç Tüketici
dc.description.abstractOrganic production is important for the human health, ecological balance and environmental protection, agriculture sustainability, protection of biodiversity, erosion, desertification and reducing the impact of reasons of the climate change. Nowadays, in Turkey and in the world, the sensitivity is increasing to protect the environment, health of humans and other living things. In this study, organic agriculture, which is suitable to re-establish the natural balance, and is friendly production system for human health and environment, has been studied.In addition, on the organic food market, application of integrated marketing communication and consumer buying behavior for the organic food products are important. Accordingly, in this study, the young consumer buying behaviors were investigated. Because, young consumer buying behavior can be directed, if the necessary information can be given at an early age.For this purpose, a comprehensive literature research was made and a survey has been applied to the university students. Statistical analyses were made with related to the survey results and evaluation was made according to the analysis results.Key Words: Organic Food, Integrated Marketing Communication,Consumer Buying Behavior, Young Consumeren_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleOrganik gıda grubundaki ürünler için yapılan bütünleşik pazarlama faaliyetlerinin, genç tüketicilerin satın alma davranışları üzerindeki etkisi; Üniversite öğrencileri üzerinde uygulama çalışması
dc.title.alternativeThe effect of young consumer buying behaviour to integrated marketing activities for organic food products; An implementation study on students of university
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmOrganic food
dc.subject.ytmOrganic products
dc.subject.ytmMarketing
dc.subject.ytmIntegrated marketing
dc.subject.ytmConsumers
dc.subject.ytmConsumer behavior
dc.subject.ytmPurchasing behavior
dc.subject.ytmUniversity students
dc.subject.ytmYoungs
dc.identifier.yokid10058748
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityGEDİZ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid383965
dc.description.pages288
dc.publisher.disciplineİşletme Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess