Show simple item record

dc.contributor.advisorKırdar, Yalçın
dc.contributor.authorSolmaz, Işil
dc.date.accessioned2021-05-07T12:41:16Z
dc.date.available2021-05-07T12:41:16Z
dc.date.submitted2014
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/622402
dc.description.abstractGelişen ve modern dünyaya ayak uydurmaya çalışan pazarlama ve reklam da sadece düz mesajlarla tüketicilere ulaşmayı amaçlamamaktadırlar. Teknolojik gelişmelerin hızla yaşandığı Dünya'da üretilen ürünlerin fazlalığı ve benzerliği sebebiyle işletmeleri, tüketicileri etkileme konusunda değişik yöntemleri kullanmaya sevk etmiştir. Pazarlama ve reklam daha çok insan odaklı olmaya başlamış diğer disiplinlerle eş zamanlı çalışarak, tüketiciyi etkileme yöntemleri belirlenmeye çalışılmaktadır. Reklamın salt amacının sadece ürün ve hizmetlerin tüketiciye duyurulmasının yanı sıra tüketici de ilgi ve istek uyandırılmaya çalışarak pazarlama ve reklam faaliyetleri hız kazanmıştır. Tüketiciye düz mesajların verilerek yapıldığı reklam ve pazarla faaliyetleri artık başarısını kaybetmiştir. Tüketici sorgulayan, istekleri doğrultusunda tüketime yönelmektedir. Çoğu zaman ihtiyacı için değil istediği için ürün ve hizmet satın almaktadır. Bunu bilen reklam ve pazarlama uzmanları da bu yönde bilinçaltı reklam stratejileri uygulayarak tüketicinin güdülerinin hareketiyle, tüketiciyi reklamı yapılan ürün ve hizmete yönlendirmiştir. Ülkemize yapılan reklamlara bakıldığı zaman da reklamlarda bilinçaltı mesajların varlığını görmekteyiz. Özellikle de cinsellik vurgusu hemen hemen tüm reklamların odak noktası haline gelmiştir. Nöropazarlama araştırmaları sayesinde de tüketicinin ürün veya hizmeti tercih etmesinin altında yatan duygusal nedenler bilimsel metotlarla kesin sonuçlar alınarak incelenmiş bu doğrultuda da pazarlama ve reklam stratejileri oluşturulmuştur. Hem dünya da hem de ülkemizde giderek daha da yaygınlaşmaya ve araştırılmaya başlanmıştır.ABD yine bu reklam ve pazarlama çalışmalarının başladığı ilk yer olmuştur. Fakat tüketici beyninin okunması ve bilinçaltı düzeyde yapılan reklamları hoş karşılamamakta devletlerde gereken hukuki düzenlemelerle önlem almaya çalışmaktadır. Fakat yapılan birçok yeni düzenleme ve hukuki düzen bu reklam türünün yapılmasını ortadan kaldırmaya yetmemektedir.Anahtar Kelimeler: Nöropazarlama, Bilinçaltı Reklam, Tüketici, Algı Dürtü.
dc.description.abstractMarketing and advertising which are trying to the developing modern world are no longer aiming to reach out to costumers with just plain messages. The similarity of the products manufactured and the excess products in a world that is experiencing rapid technological developments , has led companies to use various methods to influence consumers. Marketing and advertising trying to determine the methods to influence consumers by worling simultaneously with other disciplines which has started to become more people-oriented. Besides the absolute purpose of advertising, which is announcing products and services to consumers, trying to attract attention and desire of consumers has accelerated marketing and advertising activities. Advertising and marketing which are done by giving consumers plain messages have lost their success. Consumers are tend to comsume in accordance with their wishes. Most of the time they buy products and services because they wanted to not because of necessity. Advertising and marketing professionals who know this fact, are directing consumers to the products and services advertised by applying subliminal advertising strategies. When we look at the advertisements that are made in our country the existence of subliminal messages can be seen. In particular, emphasis on sexuality have become the focus of almost all advertisements. Through the neuromarketing researches , underlying emotional causes that led customers to choose the product or service have been examined using scientific methods and thus marketing and advertising strategies have been formed. And it has begun to become more and more widespread and researched.USA has been the first place that these advertising and marketing activities have been started. However, these advertisements which are done at subconscious level by reading the mind of the consumer are not welcomed and governments are working to take necessary legal measures. But new laws and legal regulations are not sufficient to eliminate these types of advertisiments.Keywords: Neuromarketing, subliminal advertising, consumer, perception impulse.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleNöropazarlama faaliyetlerinde bilinçaltı reklamcılık ve tüketici algısı üzerindeki etkisi
dc.title.alternativeSubliminal advertising activities in neuromarketing and its effects on consumer perception
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmNeuromarketing
dc.subject.ytmAdvertisements
dc.subject.ytmAdvertising
dc.subject.ytmMarketing
dc.subject.ytmConsumer perception
dc.subject.ytmConsumers
dc.subject.ytmSubconscious
dc.subject.ytmPerception
dc.identifier.yokid10036914
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityGEDİZ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid361752
dc.description.pages251
dc.publisher.disciplineİşletme Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess