Show simple item record

dc.contributor.advisorKırdar, Yalçın
dc.contributor.authorFortaci Çalli, Miray
dc.date.accessioned2021-05-07T12:41:16Z
dc.date.available2021-05-07T12:41:16Z
dc.date.submitted2015
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/622401
dc.description.abstractGünümüzde, pazarlama faaliyetlerinin odak noktasını tüketiciler oluşturmaktadır. Bu yüzden işletmeler tüketici ihtiyaç ve taleplerini karşılamak için tüketici davranışları konusuna gereken önemi vermelidirler.Bu çalışmada gazlı içecek grubu içerisinde yer alan gazoz ürünü ile gazlı içecek sektöründe faaliyet gösteren Niğde Gazozuna ilişkin tüketici tercihleri belirlenmeye çalışılmıştır. Çalışma, teorik ve ampirik olarak ele alınmıştır. Teorik bölümde; pazarlama stratejileri, tüketici davranışları, tüketici satın alma kararları ele alınmıştır. Uygulama kısmında ise rastgele seçme yöntemiyle tüketicilere anket uygulanmış, anket sonucunda elde edilen veriler SPSS programında analiz edilmiştir
dc.description.abstractNowadays, consumers constitute the focal point of marketing activities. So businesses to meet consumer needs, consumer behavior and demand should give due consideration to the issue.In this study, consumer preferences were covered to be determined in the basis of soda pop which is included in the group of fizzy drinks and Niğde Gazozu which operates in the fizzy drink sector as well. The study was worked through theoretically and empirically. In the theoretical part; marketing strategies, consumer behaviours, consumer purchase decisions were covered. As for the practice part; consumers chosen through the method of randomizing were surveyed, the survey results were analysed in the SPSS programme.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleÜrünlerin pazarlama stratejilerinin belirlenmesinde tüketici tercihlerinin rolü; Niğde Gazozu örneği
dc.title.alternativeProduct of consumer prefences in developing the role of the marketing strategy; example of Niğde Gazozu
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmProduct marketing
dc.subject.ytmMarketing
dc.subject.ytmMarketing strategies
dc.subject.ytmConsumer preferences
dc.subject.ytmNiğde
dc.subject.ytmSoda pop
dc.subject.ytmBeverages
dc.identifier.yokid10080472
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityGEDİZ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid407188
dc.description.pages133
dc.publisher.disciplineİşletme Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess