Show simple item record

dc.contributor.advisorKırdar, Yalçın
dc.contributor.authorŞeref, Galip
dc.date.accessioned2021-05-07T12:41:15Z
dc.date.available2021-05-07T12:41:15Z
dc.date.submitted2015
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/622397
dc.description.abstractÜrünler genel olarak fiziksel mallar ve hizmetler olmak üzere iki çeşittir. Hizmetleri fiziksel mallardan ayrı tutan; soyut olma, heterojen olma, üretimde ve tüketimde eş zamanlı olma, stoklanamama gibi kendine has özellikleri vardır. Bu özellikler hizmetlerin pazarlanmasını fiziksel malların pazarlanmasından daha karmaşık hale getirmiştir. Günümüz dünyasında ülkeler bir şeyler ürettikleri kadarıyla kalkınırlar fakat üretim yapabilmeleri için sermaye birikimine ihtiyaçları vardır. Bu sermayeyi fon fazlası olan taraftan karşılamak finansal sistemin görevidir ve finansal sistemde finansal aracılık bu fon akışının sağlanmasına yönelik ihtiyaçtan doğmuştur. Aracı kurumlar bu şekilde var olmuştur. Aracı kurumlar finansal hizmet üretirler. Finansal hizmetler genel olarak hizmetlerin taşıdığı özellikleri taşımakla birlikte bu özelliklere ek olarak kendine has özellikleri de vardır. Dolayısıyla finansal hizmet pazarlaması stratejik planlama gerektiren çok kapsamlı bir konudur. Aracı kurumların finansal hizmetlerinden birisi yatırımcılarının forex piyasalarında işlem yapabilmelerine olanak sağlamaktır. Forex piyasası Dünya' da işlem hacmi en fazla olan piyasadır. Teknolojiyle beraber hızla gelişen piyasada internet ağının da yardımıyla 24 saat kesintisiz işlem yapılabilmekte ayrıca kaldıraç oranı kullanılarak küçük miktarlarla büyük işlemler yapılabilmektedir. Bu etkenler piyasaya olan ilginin en üst düzeyde olmasını sağlamış ve aracı kurumlar arası rekabeti ateşlemiştir. Aracı kurumlar rakiplerine karşı rekabet avantajı yakalamak amacıyla pazarlama stratejilerine önem vermişlerdir. Aracı kurumların pazarlama anlayışında Forex para piyasalarının yeri adlı çalışmada Tacirler Yatırım Menkul Değerler A.Ş. incelenmiş ve aracı kurumun Forex pazarlama faaliyetleri araştırılmıştır. Kurumun, misyonu ve vizyonu doğrultusunda oluşturduğu stratejiler, hedef pazar seçimi doğrultusunda oluşturduğu pazarlama karması elemanları ve bu elemanlara yönelik uygulamalar belirlenmeye çalışılmıştır. Aracı kurumların Forex Pazarlama anlayışları üzerine bir alan araştırması yapılmıştır.
dc.description.abstractProducts are divided into two types as goods and services. Services have distinctive features such as being intangible, heterogeneous, concurrently in production and consumption and not being storable unlike the products. These features have complicated marketing of services more than products. In Today's World, countries develope as much as they produce something, but they need capital accumulation to make production. It's the task of the financial system to provide this capital from the surplus funds and financial intermediary in financial system arises because of the requirement intended for supplying this flow of funds. Intermediaries provide financial services. In general, with having the same features with services, financial services have their own properties in addition. Therefore, marketing financial services is a very comprehensive subject requires strategic planning. One of financial services of intermediary corporations is to provide an opportunity to their investors to trade in Forex market. Forex market has the biggest trading volume in the world. It is possible to trade non-stop 24 hours by the help of internet in the market which is rapidly developing with technology plus people are able to make big transactions with small amounts using leverage ratio. These factors ensures the interest in the market to be at the highest level and increase the competition between intermediary corporations. Intermediary corporations have attached importance to marketing strategies in order to have some advantages against their competitors. During the project named `Importance of Forex Currency Market in Intermediary Corporation's Marketing Strategies`, Tacirler Yatırım Menkul Değerler A.Ş. is analyzed and its Forex marketing activities are researched. The strategies created in line with its mission and vision, marketing mix elements formed in accordance with the target market selection and applications for these elements have being tried to determine. Field research was conducted on Intermediary Corporation's Forex Marketing Strategies.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleAracı kurumların pazarlama anlayışında Forex Para Piyasalarının yeri
dc.title.alternativeImportance of Forex Currency Market in intermediary corporation's marketing strategies
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmIntermediary institutions
dc.subject.ytmMarketing
dc.subject.ytmMarketing policies
dc.subject.ytmForexs market
dc.subject.ytmCurrency market
dc.subject.ytmExchange rate
dc.identifier.yokid10077182
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityGEDİZ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid407185
dc.description.pages244
dc.publisher.disciplineİşletme Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess