Show simple item record

dc.contributor.advisorYarkın, Dinçer
dc.contributor.authorDemirağlar, Emel
dc.date.accessioned2021-05-07T12:41:14Z
dc.date.available2021-05-07T12:41:14Z
dc.date.submitted2015
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/622394
dc.description.abstractBu çalışmada; uluslar arsı pazar araştırmaları ve inovasyon arasındaki ilişki incelenmiştir. Çalışmada, örgütlerin inovasyona açık, rekabette başarılı ve inovatif kültür oluşturmalarında, bilgiyi nasıl edindikleri ve inovasyon sürecinde kullanmalarının önemi vurgulanmaktadır. Bu bağlamda, bilgi ve bilgi türleri, inovasyon kavramı ve kapsamı, inovasyon ve bilgi ilişkisi, inovatif kültür oluşturmanın gereği ve önemi, rekabette bilgi temelli inovasyonun rolü üzerine literatür incelemesi yapılarak uluslararası pazar araştırması sonucu edinilen bilgi ile inovasyon kapasitesi arasındaki ilişkiye kavramsal bir boyut kazandırılmıştır.Anahtar Kelimeler: Bilgi, uluslararası pazar araştırması, inovasyon, inovasyon kapasitesi,
dc.description.abstractIn this research the correlation between international market research and innovation is analyzed. The importance of and how to use information acquired in the process of innovation, in the organization open to innovation, success in competition and in creating innovative culture is emphasized in this research. Review of the literature on information and types of information, the concept of innovation and scope, the relationship between innovation and knowledge, the need to create an innovative culture and its importance, the role of innovation in knowledge-based competition as a result of international market research made a conceptual dimension to the relationship between acquired knowledge and innovation capacity was achieved.Key words: Information, internationel marketing research, ınnovation, innovation capacity.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleUluslararası pazar araştırması faaliyetlerinin firmaların inovasyon kapasitesi üzerine etkileri
dc.title.alternativeEffects on the innovation capacity of companies to international market research activities
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentGirişimcilik ve İnovasyon Yönetimi Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmBusinesses
dc.subject.ytmCompetition
dc.subject.ytmInnovation
dc.subject.ytmCompetition strategies
dc.subject.ytmInnovation strategies
dc.subject.ytmMarket research
dc.subject.ytmInternational market research
dc.subject.ytmInformation
dc.subject.ytmInformation usage
dc.identifier.yokid10085123
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityGEDİZ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid407192
dc.description.pages200
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess