Üniversitelerdeki matematiksel modelleme uygulamalarının lise matematik ve geometri dersleri için yapılabilirliği ve bir uygulama
dc.contributor.advisor | Güneş, Mustafa | |
dc.contributor.author | Çetinkaya, Uğur | |
dc.date.accessioned | 2021-05-07T12:38:44Z | |
dc.date.available | 2021-05-07T12:38:44Z | |
dc.date.submitted | 2014 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/622373 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmanın amacı, okul öğretmenleri için matematiksel modelleme yaklaşımı ile öğretim materyali olarak kullanılabilecek bazı uygun örnekleri sunmak ve öğretmenlerin eğitim faaliyetleri içine bu yaklaşımı dahil etmelerine yardımcı olmaktır. Okul eğitiminde matematiksel modellemeye odaklanan çalışmalar Türkiye'de başlangıç döneminde bulunmakta ve dolayısıyla bu çalışmanın, okul öğretmenleri için matematiksel modelleme hakkında daha aktif tartışmalar için bir fırsat yaratması mümkün görülmektedir.Bu yazıda, başkanı olarak hizmet verdiğim Türkiye'nin kar amacı gütmeyen bir STK'sın da tez süresince tarafımdan yapılan öğretmen, öğretmen adayı ve Lise öğrencileri için matematiksel modelleme ile ilgili bazı seminer ve atölye çalışmaları hakkında raporlar bulunmaktadır. Bu raporlar STK'ların bu konuda öğretmenlerin mesleki gelişimine olumlu anlamda destek verebileceğini göstermektedir. Daha sonrasın da tez içinde okul eğitiminde matematiksel modelleme ile bazı akademik araştırmalar örnekleri ile araştırılmış ve sunulmuştur. Bunu takiben ise ders dışı etkinlik olarak tasarlanmış bir matematiksel modelleme etkinliği uygulama ve incelenmem bulunmaktadır. Bu uygulama İzmir'de bir devlet okulu olan Anadolu Lisesi 9. Ve 10. sınıf öğrenciler için yapılmıştır. `Matematik Rotası` temel fikri ve MathCityMap-projenin şeması (Ludwig, 2013) kuramsal çerçeve olarak öğrencilerin kendi çalışmalarındaki kullanımına uygun şekilde kurgulanmıştır. Verileri analiz etmek ve değerlendirmek için ise iki değerlendirme tekniği (Ludwig / Xu, 2010 ve Marzano, 1993) kullanılmıştır. Bu etkinlik uygulamasının ayırt edici özellikleri ise Türkiye'de ilk kez, lise öğrencilerinin gruplar halinde okul dışında yine kendileri tarafından bir matematik problemleri oluşturmaları ve bu problemi matematiksel modelleme kullanılarak, çözmüş olmaları ve daha sonraki zamanlarda da kullanıma hazır bir `Matematik Rotası` meydana getirebilmeleridir. Bu uygulama ilerisi için cesaret verici sonuçlar sunmaktadır. | |
dc.description.abstract | The purpose of this study is to present some appropriate examples of a mathematical modelling approach to school teachers as teaching material and help them to incorporate this approach into their education activity. Studies focusing on mathematical modelling in school education are in their infancy in Turkey, and hence my study is expected to be able to give an opportunity for more active discussions on mathematical modelling for school teachers. In this paper, I investigate some academic research proceedings on mathematical modelling in school education, following which I report on some seminars and workshops regarding mathematical modelling that were conducted by a Turkish non-profit organization (NPO) of which I serve as the president. These reports show that NPO can support the teachers' professional development on this issue. Following that, I examine my mathematical modelling activity. It was designed as an extra-curricular activity and conducted for students from grades 9th/10th in a national anatolian high school in Izmir where I teach. `Math Trials` was adapted as the framing of the basic idea and MathCityMap-project's schema (Ludwig, 2013) was used for students' worksheet. I use two assessment techniques (Ludwig/ Xu, 2010 and Marzano, 1993) to analyze and assess the data. The distinctive features of my activity I can say are that, for the first time in Turkey, the groups of high school students created a mathematics problem by themselves outdoors and solved this problem, using mathematical modelling and then established their `Math Trials`, using these problems. In conclusion, I present encouraging results. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.subject | Matematik | tr_TR |
dc.subject | Mathematics | en_US |
dc.title | Üniversitelerdeki matematiksel modelleme uygulamalarının lise matematik ve geometri dersleri için yapılabilirliği ve bir uygulama | |
dc.title.alternative | The feasibility of utilizing academic research for mathematical modelling activities in high school | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Sistem ve Kontrol Mühendisliği Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Mathematical modelling | |
dc.identifier.yokid | 10026154 | |
dc.publisher.institute | Fen Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | GEDİZ ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 360980 | |
dc.description.pages | 85 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |