Show simple item record

dc.contributor.advisorGüneş, Mustafa
dc.contributor.authorHemşinli, Emine
dc.date.accessioned2021-05-07T12:38:42Z
dc.date.available2021-05-07T12:38:42Z
dc.date.submitted2015
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/622364
dc.description.abstractGünümüzde artan teknolojik imkânlarla birlikte rekabet ortamı da gelişmektedir.Bilgiye erişmek için en önemli faktörlerden biri de hız olmaktadır. Bilgiye en hızlışekilde erişmek için firmalar tüm sistemlerini elektronik ortama aktarmakzorundadırlar. Müşterilerin doküman üzerine kaydettiği bilgiler çeşitli teknolojilerile dijitalleştirilip elektronik ortama aktarılmaktadır. Elektronik ortamda bu bilgilerdeğerlendirilip incelenmektedir.Telekomünikasyon sektöründe Dijital arşiv sistemi, müşteri evraklarının dijitalortama aktarılması ve bu ortamda saklanması sürecini kapsamaktadır. Kanallardantoplanan müşteri evrakları, operasyon merkezlerinde işlenmekte ve fiziki olarak arşivstandartlarına uygun alarak saklanan dokümanların aynı zamanda taranarakelektronik ortamda da bu evraklar üzerinde yer alan müşteri bilgilerin toplanaraksonuçlar üretilmesini kapsamaktadır. Bununla birlikte fiziki arşivleme maliyetleriminimuma indirilmekte, alan ve işgücü kaybı azaltılmaktadır.Kanallarda müşterilerden toplanan dokümanlar üzerinde yer alan bilgilersayısallaştırıldığında, burada karşımıza en önemli faktör veri kalitesinin vedoğruluğunun en kısa zamanda tespiti çıkmaktadır. Sayısallaşan evrak üzerindekibilgiler ile sistemler üzerindeki müşteri bilgileri kontrol edildiğinde ortaya çıkansonuçlar analiz için kullanıcıya zaman kazandırmaktadır. Evraklar üzerinde yer alanbilgiler OCR (Optik Karakter Tanıma) teknolojisi yada manuel kullanıcı girişleri ilesisteme kaydedilmekte ve sistemdeki veriler ile karşılaştırılmaktadır.Dijital ortama aktarılan verilerin farklı sistemlere gönderilmesi ile veri iletimindegüvenlik, hız ve verimlilik kavramları öne çıkmaktadır. Veri güvenliği sağlanırken,veri aktarımı sırasında tıkanıklıkların önüne geçmek için çeşitli algoritmalartasarlanmaktadır. İlgili çalışmada veri aktarımı sırasında yaşanan tıkanıklık analizedilerek model parametreleri oluşturulmuştur ve iyileştirme önerileri sunulmuştur.Sahadan sürekli olarak veri toplamak, anketler düzenlemek, pazar araştırmalarıyapmak firmalar için ayrı bir maliyet kalemini oluşturmaktadır. Müşteri talebini,segmentini belirlemek için etkili veri toplama yöntemleri belirlemek gerekmektedir.Tez çalışmasında telekomünikasyon sektöründe, veri kavramı, toplanma yöntemlerive sistemler arası aktarımda yaşanan tıkanıklıklar ele alınmıştır.İkinci bölümde telekomünikasyon sektöründe veri toplama yöntemleri incelenmiştir.Veri, enformasyon ve bilgi kavramları arasındaki ilişkilere değinilmiştir.Telekomünikasyon sektöründe veri kavramının anlamı ve önemi tanımlanmıştır.Burada sektörde çok çeşitli veri kavramları ele alınmıştır. Abone sayıları, trafikgöstergeleri, finansal göstergeler, kişisel veriler, konum verileri belirtilmiştir. Veritoplama sürecinde verilerin kalitesi güvenliği ve doğrulama süreci önemlidir.Üçüncü bölümde veri toplama sürecinde yeni yaklaşımlar ve dijital arşiv süreciincelenmiştir. Günümüzde rekabette en önemli avantaj müşteri bilgilerine en hızlışekilde erişilmesi ve bu bilgileri değerlendirip optimum sonuca ulaşılması ile eldeedilmektedir. Bununla birlikte eldeki verilerin en iyi şekilde değerlendirilmesigerekmektedir.Son yıllarda tüm sektörlerde kâğıt ortamda saklanan verilerin dijital ortamageçirilmesi ve burada yer alan verilerin de değerlendirilmesi önem kazanmıştır.Telekomünikasyon sektöründe de müşterilerden elde edilen kağıt dokümanlarınsaklanması ve dijital ortama aktarılması sağlanmaktadır. Tarama, indeksleme,validasyon, OCR (Optik Karakter Tanıma) teknolojileri ile bu bilgilerdeğerlendirilmekte ve sonuçlar elde edilmektedir. Çalışmada dijital arşivlemeninsektöre kazandırdıklarına değinilmiştir.Dördüncü bölümde telekomünikasyon sektöründe güvenlik kriterleri ele alınmıştır.Bilgi güvenliği süreci, standartları ve tehditlere karşı korunma yolları belirtilmiştir.Telekomünikasyon sektöründeki yasal düzenlemeler, standartlar ve yasalaranlatılmıştır. Bilgi güvenliği ile birlikte sistemlerin korunması, donanımsal veyazılımsal önlemlerden bahsedilmiştir. Kimlik denetimi, İnkar edememe, Veriiletiminde süreklilik, veri iletiminde güvenilirlik, veri iletiminin izlenebilirliğiincelenmiştir. Bu noktada bilgisayarlar arası güvenliği bağlantı yollarınadeğinilmiştir. Özellikle bilgisayarlar arası iletişimin sağlanabilmesi için, nasıl ve nezaman iletişim kurulacağına dair aynı dilin kullanılması kararlaştırılması için gerekliprotokoller incelenmiştir.Veri aktarımında güvenliğin sağlıklı olması için veri iletiminin de sağlıklı olmasıgerekmektedir. Burada veri aktarımında veri tipleri tanımlanmıştır. Veri gönderimsürecinde temel veri transferleri, güvenilirlik incelenmiştir. TCP performansının veritransferi uygulamaları için geliştirilmesi sağlanmıştır.Beşinci bölümde veri aktarımında yaşanan tıkanıklıkları önleme için sistemgeliştirme yöntemleri incelenmiştir. TCP protokolünde, ftp veri transferianlatılmıştır. FTP üzerinden veri transferi sırasında kuyruk ağ analizi, gecikmelertanımlanmıştır. Kuyruk modeli oluşturulmuş ve sistem parametreli belirtilmiştir.Altıncı bölümde, örnek bir firmada tıkanıklık algoritmaları incelenmiştir. Veriaktarımında kuyrukta bekleme süreleri analiz edilmiştir ve yeni bir sistem önerisindebulunulmuştur.Anahtar Kelimeler: Veri, Veri Toplama Yöntemleri, Bilgi Güvenliği, Dijital ArşivSistemi, Veri Aktarım Problemleri.
dc.description.abstractCompetitive conditions are increasing with increasing technological facilitiec intoday. One of the most important factors is the speed to access information. Firmsare obliged to transfer to electronic media for the fastest way to access allinformation systems. Customer information is transmitted to save the document ondigitization electronically with various technologies. This information is analyzedand evaluated on electronically.Digital archive system in the telecommunications sector, the digitized documents ofcustomers and covers the storage process in this environment. Customer documentscollected from the channel being processed in operations centers and physicallyarchive documents stored electronically scanned at the same time taking appropriatestandards of customer information contained in the documents collected on theseresults include the production. However, physical archiving costs are minimized, lossof space and labor are reduced.The information contained on the documents are recorded in the system or manuallyby user input with OCR technology and compared with the data in the system.In the transmission data to be sent to different systems of data digitized safety, speedand efficiency concepts stand out. Data security is provided, various algorithms aredesigned to avoid the bottleneck during data transfer. By congestion experiencedduring data transfer analysis model parameters related work has created andpresented suggestions for improvement.Continuously from the field to collect data, organize surveys, constitute a separatecost item for companies to do market research. Customer demand, it is necessary todetermine effective methods of data collection to determine the segment.Related work in the telecommunications sector, the concept of data, collectionmethods and congestion experienced in the transfer between systems is discussed.Data collection methods of the telecommunications sector was investigated in thesecond section. Data, information and knowledge are referred to the relationshipbetween concepts. The meaning of the data in the telecommunications sector and theimportance of the concept is defined. Sector is discussed here in a wide variety ofdata concepts. Number of subscribers, traffic indicators, financial indicators, personaldata, location data is specified. The quality of the data security of the data collectionprocess and the datafication process is important.New approaches and digital archive process the data collection process has beenexamined in the third section. Today, the fastest way to access to the most importantcompetitive advantage and customer information to achieve optimal results areobtained by evaluating this information. However, it is necessary to assess the bestway of extrapolation.Be put into digital data stored in paper media in recent years in all sectors and toevaluate the data contained here has been important. Storing paper documentsobtained from customers in the telecommunications industry and digitized areprovided. Scanning, indexing, validation, OCR technology with this information isevaluated and the results are obtained. Work has also been mentioned that theyprovide digital archiving sector.Safety criteria of the telecommunications sector are discussed in the fourth sectionInformation security processes, standards and protection against threats path isspecified. Regulations in the telecommunications industry, standards and legislationhas been introduced. Protection of information systems with the security, hardwareand software measures are mentioned. Authentication, nonrepudiation, continuity ofdata transmission, data transmission reliability, traceability of data transmission wereinvestigated. At this point, we focused on the security of the connection path betweencomputers. In particular, in order to ensure communication between computers, andprotocols necessary to decide how to use the same language on when tocommunicate were examined.Data transfer security of data transmission to be healthy also need to be healthy. Datatypes of data transfer are defined herein. Data transmission basic data transferprocess, the reliability was evaluated. Improving TCP performance for data transferapplications is provided.System development methods to prevent data transfer bottlenecks experienced in thefifth section was examined. In the TCP protocol, FTP data transfer are described.Queuing network analysis during data transfer via FTP, delays have been identified.Tail model was created and the system parameter is specified.In the sixth chapter, samples were examined congestion algorithms in a company.Were analyzed in the queue waiting time and the data transfer has been made tosuggest a new system.Keywords: Data, Data Collection Methods, Information Security, Digital ArchiveSystem, Data Transfer Problems.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectBilgi ve Belge Yönetimitr_TR
dc.subjectInformation and Records Managementen_US
dc.subjectDokümantasyon ve Enformasyontr_TR
dc.subjectDocumentation and Informationen_US
dc.subjectEndüstri ve Endüstri Mühendisliğitr_TR
dc.subjectIndustrial and Industrial Engineeringen_US
dc.titleTelekomünikasyon sektöründe veri toplama yöntemleri, yeni yaklaşımlar ve güvenlik
dc.title.alternativeData collection methods in the telecommunication sector, new approaches and safety
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEndüstri Mühendisliği Ana Bilim Dalı
dc.identifier.yokid10067116
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityGEDİZ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid383967
dc.description.pages103
dc.publisher.disciplineSistem Mühendisliği Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess