Uzaktan öğretimde mobil öğrenmenin kullanıcı açısından değerlendirilmesi: Gediz Üniversitesi örneği
dc.contributor.advisor | Gürler, İbrahim | |
dc.contributor.author | Dündar, Metin Furkan | |
dc.date.accessioned | 2021-05-07T12:38:37Z | |
dc.date.available | 2021-05-07T12:38:37Z | |
dc.date.submitted | 2015 | |
dc.date.issued | 2018-10-01 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/622341 | |
dc.description.abstract | Eğitim-öğretimin teknoloji ile birleşmesi ve gelişmesi sonucunda uzaktan uygulanan eğitim modeli e-Öğrenme ismini almıştır. e-Öğrenme, internetin de yaygınlaşması ile tüm dünyada büyük ilgi uyandıran, her geçen gün güven duyulan ve destek gören bir eğitim şeklidir. e-Öğrenme, ÖYS (Öğretim Yönetim Sistemi) adı verilen yazılımlar aracılığı ile yapılmaktadır.Teknolojinin hızla gelişmesinin yanı sıra bireyler için hayatın bir parçası olan bilgisayar ve internetin kullanımı mobil teknoloji ve cihazların keşfedilmesiyle yeni bir boyut kazanmıştır. Mobil cihazların kolay taşınabilirliği ve ulaşılabilirliği de göz önünde tutulduğunda özellikle eğitim alanındaki birçok öğrenme etkinliği okul ortamının dışına da taşınabilmektedir. Günümüzde mobil cihazların da yaygınlaşmasıyla e-Öğrenme, m-Öğrenmeye doğru şekil değiştirirken; eğitim-öğretim mobil cihazlar üzerinden hızla ivme kazanmıştır. m-Öğrenme, e-Öğrenme ve mobil teknolojilerinin harmanlanması sonucunda ortaya çıkmıştır. Zaman ve mekandan bağımsız e-öğrenme içeriğine 7/24/365 gün erişebilmeye, dinamik olarak üretilen faaliyetlerden istifade etmeye ve üçüncü kişilerle iletişim kurmaya olanak sağlayan öğrenme biçimidir.Mobil cihazların insan yaşamını kolaylaştırması ve yaygınlaşmasının yanı sıra eğitim-öğretim ortamlarında da kullanımı gündeme gelmektedir. Bununla birlikte sahip oldukları özellikler sebebiyle eğitim-öğretim sürecine dahil edilmesine yönelik uygulamalar her geçen gün artış göstermektedir. Bu çalışmada uzaktan öğretim sürecinde mobil öğrenmenin kullanıcı açısından değerlendirilmesi adına, eğitim ve öğretim faaliyetlerinin daha verimli ve etkin hale getirilebilmesi için mobil cihazların kullanımına yönelik Gediz Üniversitesi öğrenci görüşleri ve bu görüşlerin analizi amaçlanmış olup elde edilen veriler için SPSS (Statistical Package for Social Sciences) programı kullanılmıştır. Araştırma verilerini toplamak için Gediz Üniversitesi Uzaktan Öğretim Platformu olan ÖYS'den yararlanılmıştır. Araştırma çerçevesinde ortak zorunlu derslerde öğrenim gören toplam 813 Türk Dili öğrencisinin bulunduğu, bunlardan 129'unun hiç ankete katılmadığı örneklem arasından 684'üne uygulanmıştır.Araştırma sorularına öğrencilerin vermiş olduğu cevaplara göre, uzaktan öğretim sürecinin karmaşık olmadığı, genellikle sosyal ağlardan duyuruların takibini yapabiliyor oldukları, ders materyali okuma/inceleme/izleme ve ders/ödev/proje takibi faaliyetlerini sıklıkla kullandıkları, bazı dersleri okula gelmeden almak istedikleri, uzaktan eğitimin zaman ve ulaşım maliyeti açısından daha ekonomik olduğu gibi amaçlarla uzaktan eğitimi tercih ettikleri tespit edilmiştir. Ayrıca mobil cihazların eğitim-öğretim sürecini hızlandırması ve kolaylaştırmasının yanı sıra zaman ve mekandan bağımsız bir şekilde hareket halindeyken öğrenme esnekliğini artırdığı belirlenmiştir.Uzaktan öğretimin sağladığı avantajlar ile birlikte; ebeveyn ve eğitmenlerin haklı endişeleri de gözden kaçmamıştır. | |
dc.description.abstract | The education model which has been applied from a distance as a result of combination and development of education and technology is called e-learning. E-learning is a form of education which inspires interest on a large scale and which is supported and regarded more and more reliable day by day. E-learning is conducted by a software called Education Management System.A part of the daily life besides technological developments, computer and Internet usage gained a new dimension after the emergence of mobile technology and devices. Considering the portability and accessibility of the mobile devices, it is observed that various education and training activities are carried out outside schools. Thanks to the wide popularity of mobile devices, e-learning transforms into m-learning and education activities are rapidly carried to the mobile platforms. M-learning was developed as a blend of e-learning and mobile technologies. It is a form of education which enables time or space free access to e-learning content 7/24/365, utilization of dynamically produced activities and contact with the third parties.Utilization of mobile devices within the education environment in addition to their facilitating human beings' lives and popularity is at issue. Due to their features, the number of the applications which contribute to their involvement in the process of education and training is also increasing day by day. In this study, the opinion of the Gediz University students on the usage of mobile devices in order to help education activities become more efficient and effective was gathered and SPSS program was used to analyze the data which was collected. Gediz University Distance Education Platform was used to collect the research data. The survey was distributed to 813 students who are enrolled in the Turkish Language class, 129 of whom did not respond. The number of the sample is 684.When the responses of the students who participated in the survey were analyzed, it has been revealed that the distance education was not considered as a complex process, usually the announcements were tracked on the social networking, the course material and assignment facilities were frequently used, a certain number of participants wished to take some courses without coming to school and preferred distance education because of the fact that it is time saving and reduces transportation costs. Furthermore, the participants stated that the mobile devices increased the learning flexibility since the education activity can be carried out free of time and space, besides their speeding up and facilitating the education and training process. However, despite all the advantages that the distance education provided are viewed, some justified concerns of the parents and educators are also considered. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Endüstri ve Endüstri Mühendisliği | tr_TR |
dc.subject | Industrial and Industrial Engineering | en_US |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Uzaktan öğretimde mobil öğrenmenin kullanıcı açısından değerlendirilmesi: Gediz Üniversitesi örneği | |
dc.title.alternative | Analysis of mobile learning from user perspective within distance learning: Case of Gediz University | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-10-01 | |
dc.contributor.department | Endüstri Mühendisliği Ana Bilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 10089197 | |
dc.publisher.institute | Fen Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | GEDİZ ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 409020 | |
dc.description.pages | 90 | |
dc.publisher.discipline | Sistem Mühendisliği Bilim Dalı |