Show simple item record

dc.contributor.advisorEren, Erol
dc.contributor.authorDizgeç, Murat Tanhu
dc.date.accessioned2021-05-07T12:36:37Z
dc.date.available2021-05-07T12:36:37Z
dc.date.submitted2000
dc.date.issued2021-02-19
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/622311
dc.description.abstract»Î.S?!?...IV '?? i f-.% ft`' /v V ÖZET ^ Ürün/hizmet, süreç ve işletme sistemlerinde meydana gelen teknolojik gelişmeler nedeniyle, işletmeler içinde bulundukları pazara ve ürünlerine yönelecek tehlike ve fırsatları önceden görebilmek, pazardaki yaşam çevrimini değerlendirebilmek ve hangi stratejiyi uygulayacaklarını tespit etmek zorundadır. Bu bağlamda pazarda kalıcı bir rekabet avantajı sağlayabilmek için, teknolojik fırsatlardan faydalanma stratejilerini takip etmeleri gerekir. Teknolojik değişim işletmenin kontrol sahası dışında meydana gelecektir. İşletme yönetimi, elde edilebilir teknoloji paternini kestirecek, örgütün içinde bulunduğu endüstride kullanacak ve risksiz maksimum faydayı gerçekleştirecek örgüt içi teknoloji değişimini yönetecek bilgi ve beceriye sahip olmalıdır. Bir organizasyonun, ürün dizaynı ve üretim için gerekli olan teknolojileri nasıl koordine edeceği ve birleştireceği hakkındaki toplam bilgisine firmanın çekirdek yeteneği denir. Bu bilgi ve tecrübeler firmanın herhangi bir yerinde değil, pazarlama, üretim, Ar-Ge gibi değişik bölümleri arasında yayılmış, gelişmiş ve idame edilmiştir. İşletmenin gelecekteki başarısı, ortaya çıkan teknolojileri, operasyonları ?, könseptleri, davranışları ve organizasyon kültürünü geliştirme, uygulama, adapte etme ve devam ettirme yeteneğine bağlı olacaktır. Bir başka deyişle çekirdek teknoloji yeteneğini geliştiren işletmeler teknolojik değişime adapte olabilir ve geleceğin dünyasında yer alabilirler. Bu maksatla İşletmede teknolojinin stratejik bir yönü bulühmalidif. Teknolojinin stratejik yönü, teknoloji plâtformları ile Ar- Ge'yi bağdaştırarak, işletmenin genel stratejisi içersinde uygulanmasını sağlar. Bu Tez çalışmasında, bir işletmede teknolojinin stratejik yönünü belirlemeye yönelik oiarak; SWOT analizi, teknoloji platformlarını belirleme, teknoloji plânlama, yönetim ve organizasyon, çekirdek yeteneği geliştirme uygulamalarının etkinliği ve işletmenin genel stratejisi ile Ar-Ge stratejisinin uyumu incelenmiştir. ü
dc.description.abstractn J.r >s jAf^ae»* SUMMARY /£^« `:`'siVii.iJ Due tp the technological development occurred in the product, service, process and company systems; firms must realize the threats and opportunities in the market they take part in and their products in advance, evaluate the life cycle in the market and determine which strategy will be carried out. !n this context, they must pursuit strategies which make use of technological opportunities to obtain a permanent competitive advantage. Technological change will occur outside the control scope of the firm. Company management should have the knowledge and the skill which will estimate the obtainable technology pattern, use it in the industry where organization take part in and manage to the technological change within the organization which will provide the maximum unrisky benefit. Core competency is defined as the collective knowledge in an organization about how to coordinate and integrate the multiple technologies required for product design and production. This knowledge and skills are not located in one place in a firm, but spread among, developed and maintained in the different divisions such as the marketing, production and R&D of the firm. The future achievement of the firm will depend on the skill to adapt, apply, maintain and develop the revealed technologies, operations, concepts, attitudes and organizational culture. In other words, the firms which develop the core competencies can adapt to the technological change and take part in the future's world. For this purpose, there should be a strategic direction of the technology in a firm. Strategic direction of the technology which harmonize with the technology platforms and the R&D and gets it applied in the general strategy of the firm. In this thesis, with the aim of determining the strategic direction of the technology in an organization; the effectiveness of the SWOT analysis, determination of the technology platforms, technology planning, management and organization, developing core competence applications and the harmony with the general strategy of the firm and the R&D strategy are studied.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleTeknolojinin stratejik yönü işletme stratejisi ile teknolojinin ilişkisi ve bir işletmede uygulaması
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2021-02-19
dc.contributor.departmentİşletme Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmBusiness management
dc.subject.ytmStrategy
dc.subject.ytmTechnology
dc.subject.ytmResearch-development
dc.subject.ytmStrategic management
dc.identifier.yokid102585
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityGEBZE YÜKSEK TEKNOLOJİ ENSTİTÜSÜ
dc.identifier.thesisid102141
dc.description.pages142
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess