Show simple item record

dc.contributor.advisorErdil, Oya
dc.contributor.authorBayhan, Güzide
dc.date.accessioned2021-05-07T12:36:37Z
dc.date.available2021-05-07T12:36:37Z
dc.date.submitted2000
dc.date.issued2021-02-19
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/622309
dc.description.abstractOZET Î-..- :- f -. i 1 v;. ;';* ??Cİ..N--.V^^f Vv` ^* ?'.'... `'/ Yaratıcı kişi daha önce uygulanmamış yeni ve faydalı fikirler ortaca koyan kişidir. Çağdaş yöneticinin başarı şansını artırmak için yaratıcı gücünü kullanması gerektiğini ve yaratıcılığın verimliliği artıran bir araç olduğunu bilmesi gerekir. Bu çalışma ile amaçlanan; - İnsanların sahip oldukları yaratıcılık yeteneği hakkında bilgilendirmek, - Yaratıcılığın karar verme ve problem çözme yeteneği üzerindeki etkilerini incelemek, - Ve yaratıcılığı geliştirme teknikleri hakkında bilgi vermektir. Yaratıcılık konusunu örgüt boyutunda incelemek amacıyla üzerinde uygulamalı bir araştırma yapılmıştır. Araştırma, büyük ölçekli işletme yöneticilerine uygulanmıştır. Yapılan bu araştırma ile, işletme yöneticilerinin yaratıcılık düzeyleri ve bu yöneticilerin yaratıcı ortam oluşturup oluşturmadıkları tespit edilmeye çalışılmıştır. Araştırma sonuçları yöneticilerin yaratıcılık seviyelerinin orta düzeyde olduğunu ve örgüt ortamını yaratıcılık için uygun hale getirmede başarılı olamadıklarını tesbit edilmiştir.
dc.description.abstract_^:;.`'V^.; SUMMARY Creative person creates new and usefull ideas that weren't applied before. Modern manegers have to know creativity is a tool to increase productivity and they should use creative power in order to increase his performance. The aims of this study are; - To informe people about the creative ability which everbody has. - To investigate the effects of creativity on decision making and problem solving. - And to give information about the technics of developing creativity. In order to investigate creativity in the dimention of organization, a research had been conducted on the managers. The research had been applied to the managers of big sized organizations. Through this research had been tried to determine the level of creativity of managers and whetger these managers had determined the creative environment or not. The results of the research had shown that the level of creativity of managers was middle and the organization's cliamite was inapproprate for ceativity.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleProblem çözme ve karar vermede yaratıcılık ve yöneticiler üzerinde bir uygulama
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2021-02-19
dc.contributor.departmentİşletme Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmCreativity
dc.subject.ytmDecision making
dc.subject.ytmCreative thinking
dc.subject.ytmProblem solving
dc.subject.ytmManagers
dc.identifier.yokid102581
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityGEBZE YÜKSEK TEKNOLOJİ ENSTİTÜSÜ
dc.identifier.thesisid102139
dc.description.pages129
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess