Show simple item record

dc.contributor.advisorCeylan, Adnan
dc.contributor.authorDemircan, Nigar
dc.date.accessioned2021-05-07T12:36:32Z
dc.date.available2021-05-07T12:36:32Z
dc.date.submitted2000
dc.date.issued2021-02-19
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/622285
dc.description.abstractÖZET l?.î(vL*)îi} V i- «. / ->.>- y <.< « C- <r/- V.<#S?1. / ;- -îjj ? r.'-' _^ Bu tez çalışmasında, girişimci ve girişimcilik kavramları tanımlanmatef girişimciyi desteklemenin ve girişimci kişilik özelliklerini geliştirmenin önemine değinilmektedir. Girişimcilerin önemli kişilik özellikleri ve girişimciliği etkileyen demografik, sosyal ve psikolojik faktörler detaylı olarak anlatılmaktadır. Düzce 'de 97 küçük işletme sahibi üzerinde yürütülen bu çalışmada, girişimcilerin basan güç ve yakın ilişki ihtiyaçlarının, girişimci kişilik özellikleriyle ilişkisi incelenmektedir. Demografik, sosyal ve psikolojik faktörlere dayanarak, bu kişilik özellikleri arasındaki farklar da araştırılmaktadır. Bu çalışmanın sonucunda bazı ilginç bulgular elde edilmiştir. Düzce' deki küçük işletme sahiplerini, ilk işletmelerini kurmalarında en fazla etkileyen faktörlerin daha fazla para kazanma ve kendi kendilerinin patronu olma arzusu olduğu belirlenmiştir. Girişimcilerin çoğunluğu, literatürde ortak olarak sözü geçen girişimci kişilik özelliklerini yansıtmaktadır. Bu çalışmanın önemli sonuçlarından biri de, girişimcilerin kişilik özelliklerinin, basan ve güç ihtiyaçlanyla ilişkili olduğunu göstermektedir. Elde edilen bulgulara göre, girişimci kişilik özellikleri açısından, yaşamının çoğunluğunu şehirde geçiren girişimciler diğerlerinden farklıdır.
dc.description.abstractSUMMARY W /a «^ '«?MOV* In this dissertation, the terms of entrepreneur and entrepreneurship are '` and the importance of supporting entrepreneurship and developing entrepreneurial personality traits is mentioned. Important personality traits of entrepreneurs and demographic, social and psychologic factors which influence entrepreneurship are told in detail. Using 97 small company owners in Düzce, in this study, the relationship of the entrepreneurs' need for achievement, power and affiliation to their entrepreneurial personality traits is examined. The differences between these traits, based on the demographic, social and psychologic factors, are also investigated. As a result of this study, some interesting findings have been obtained. It is determined that, the factors which mostly effect the small business owners in Düzce, to found their own company, are the desires to earn more money and be their own boss. Most of the entrepreneurs reflect the entrepreneurial personality traits which are commonly mentioned in literature. One of the important results of this study indicate that entrepreneurial personality traits are related to need for achievement and power. According to the findings, concerning their personality traits, the entrepreneurs who had spent most of their lives in urban areas are different from the others.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleGirişimcilik ve girişimcilerin kişilik özellikleri konusunda bir uygulama
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2021-02-19
dc.contributor.departmentİşletme Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmEntrepreneurs
dc.subject.ytmBusiness management
dc.subject.ytmPersonality traits
dc.identifier.yokid102587
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityGEBZE YÜKSEK TEKNOLOJİ ENSTİTÜSÜ
dc.identifier.thesisid102142
dc.description.pages144
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess