Show simple item record

dc.contributor.advisorYılmaz, Cengiz
dc.contributor.authorCan, Alper
dc.date.accessioned2021-05-07T12:36:29Z
dc.date.available2021-05-07T12:36:29Z
dc.date.submitted2001
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/622272
dc.description.abstractIV ÖZET Turizm potansiyeli yüksek olan ülkelerin, bu sektörden ne kadar çok; yararlandıkları elde ettikleri turizm gelirinden anlaşılmaktadır. '` Turizm arz, olanakları ne kadar elverişli olursa olsun turisti ülkeye, bölgeye yöreye ya da çekim merkezine getirmekten sonra, bu arzın ekonomik olarak pek önemi yoktur. Turizmde hak edilen ve istenilen yere gelebilmenin en önemli yolu, satış artırma çabalarının etkin şekilde uygulanmasıdır. Hazırlanan bu çalışma, turizm işletmelerinin uyguladığı satış artırma çabalarının durumunu vurgulamayı amaçlamaktadır. Çalışma dört ana bölümden oluşmaktadır. Turizmin tanımı ve turizm planlaması başlığını taşıyan ilk bölümde turizmin tanımı, Turizmin tarihi gelişimi Pazarlama kavramı, Turizm pazarlama karmasına ait teorik bilgilere yer verilmiştir. Turizm işletmelerinde satış artırma çabalan başlığını taşıyan ikinci bölümde satış artırma çabalan ile ilgili genel bilgiler satış artırma çabalarının araçlarından kişisel satış, reklam, satış geliştirme, tanıtım ve halkla ilişkilere ait bilgiler yer almıştır. Üçüncü bölümde Türkiye'de faaliyette bulunan otel işletmelerinde Satış Artırma Çabalan üzerine yapılmış araştırmalara yer verilmiştir. Dördüncü bölümde, satış artırma çabalarında uyulması gereken öneri ve görüşlere yer verilmiştir. Türkiye de otel işletmeleri tarafından gerçekleştirilen satış artırma çabalarının araştırıldığı bu tezde Türkiye deki 5 yıldızlı otellerdeki satış artırma faaliyetlerinin durumunun tespit edildiği anket çalışmalarından yararlanılarak sonuca gidilmeye çalışılmıştır. Bu çalışmanın hazırlanmasında emeği geçen herkese teşekkür eder saygılar sunarım.
dc.description.abstractSUMMARY lpa/ V.,'?'' ' / i. ?>,, ft»,.! -V. Tourism revenues indicate the sector utilization of countries that have tourism potential. Supply ability of tourism itself without attracting tourists to a country or to an area has no economical value. The most important way to be at desired position from tourism point of view is to use the sales maximization efforts effectively. This study emphasizes the sales maximization efforts of businesses engaged in tourism sector. Study consists mainly of 4 sections. First section named `tourism description and tourism planning` includes description of tourism, historical development of tourism, marketing concept and theoretical information relating to tourism marketing mixture. Second section named `sales maximization efforts of businesses engaged in tourism sector` includes general information relating to sales maximization efforts personal sales, advertising, sales development and public relations. In third section researches concerning sales maximization efforts of hotel businesses exist in Turkey are explained. Section four summarizes the views and advises that needs to be followed to undertake an effective sales maximization effort. In this dissertation questionnaires relating to the effectiveness of 5-star hotels sales maximization efforts were used to draw conclusions. I would like to express my sincere gratitude to the people who have made priceless contribution during this study.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectTurizmtr_TR
dc.subjectTourismen_US
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleTurizm işletmelerinde satış artırma çabaları
dc.title.alternativeSales increase efforts in turizm business
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmHotels
dc.subject.ytmAdvertisements
dc.subject.ytmAccomodations for travelers and tourists
dc.subject.ytmSales promotion
dc.subject.ytmTourism businesses
dc.subject.ytmTourism marketing
dc.subject.ytmMarketing
dc.identifier.yokid108105
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityGEBZE YÜKSEK TEKNOLOJİ ENSTİTÜSÜ
dc.identifier.thesisid107316
dc.description.pages181
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess