Öğrenme çevrimi modelinin kimyasal kinetik ünitesine uygulanması ve değerlendirilmesi
dc.contributor.advisor | Nakiboğlu, Canan | |
dc.contributor.author | Benlikaya, Ruhan | |
dc.date.accessioned | 2020-12-03T17:56:57Z | |
dc.date.available | 2020-12-03T17:56:57Z | |
dc.date.submitted | 2003 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/62226 | |
dc.description.abstract | ÖZET ÖĞRENME ÇEVRİMİ MODELİNİN KİMYASAL KİNETİK ÜNİTESİNE UYGULANMASI VE DEĞERLENDİRİLMESİ - Ruhan BENLİKAYA Balıkesir Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü OFMAE Anabilim Dalı (Yüksek Lisans Tezi/ Tez Danışmanı: Yrd. Doç. Dr. Canan NAKİBOĞLU) Balıkesir, 2003 Bu çalışmada, orta öğretim Kimya ve üniversite Genel Kimya derslerinde Kimyasal Kinetik ünitesinin öğrenme çevrimi modeli kullanılarak işlenilmesi sonucunda oluşan öğrenme ürünlerinin incelenmesi amaçlanmıştır. İlk olarak, kimyasal kinetik ünitesi kapsamında ele alınan konular için öğrenme çevrimi modeli (ÖÇM) kullanılarak orta öğretim kimya ve üniversite Genel Kimya dersleri için ders planlan hazırlanmıştır. Daha sonra bu günlük planlar, orta.öğretim ve üniversite olmak üzere iki düzeyde uygulanmıştır. Orta öğretim düzeyinde Balıkesir ili Merkez ilçesi, MLO kapsamındaki bir Anadolu lisesinde 2002-2003 eğitim- öğretim yılında öğrenim gören 10. sınıflardan iki sınıf ele alınmış ve ilk olarak her iki sınıftaki öğrencilerin ön koşul bilgi eksiklikleri belirlenip tamamlanmış, daha sonra Kimyasal kinetik ünitesinin işlenmesinde gruplardan birinde ÖÇM, diğerinde geleneksel model kullanılmıştır. Öğretim sonrasında her iki gruba sırayla kelime ilişkilendirme testi (KİT), yanlış kavrama-eksik bilgi testi (YK-ET) ve kimyasal kinetik basan testi (KKBT) uygulanmış ve sonuçlar karşılaştınlmıştır. Aynca deneme grubundaki öğrencilerin öğrenme çevrimi modeline ilişkin görüşleri yazılı olarak alınmıştır. Üniversite düzeyindeki ilk örneklemi, 2002-2003 eğitim-öğretim yılında öğrenim gören ve Genel Kimya dersini alan Fen Edebiyat Fakültesi ikinci dönem Kimya Bölümü öğrencileri, ikinci örneklemi, Necatibey Eğitim Fakültesi İlköğretim Matematik Öğretmenliği bölümü 4. dönem öğrencileri oluşturmaktadır. Bu iki gruptan, FEF grubuna öğretim öncesinde ve sonrasında KİT2 ve öğretim sonrasında ÖÇM'ne yönelik tutum ölçeği, NEF grubuna öğretim öncesinde KİT-3, YK-ET ve KKBT2'leri ve öğretim sonrasında ÖÇM'ne yönelik tutum ölçeği uygulanmıştır. Her iki grup için ön ve son testlerden elde edilen sonuçlar karşılaştınlmıştır. Orta öğretim düzeyinde, çalışma sonucunda; deneme grubundaki öğrencilerin kontrol grubundaki öğrencilere göre daha başanlı olduklan ve öğretim sonrasında kontrol grubunda görülen yanlış anlamaların ve bilgi eksikliklerinin deneme grubunda olmadığı görülmüştür. Üniversite düzeyinde, FEF grubunun öğretim sonrasında kelime ilişkilendirme testinde verilen kavramlar arasında daha çok ve daha anlamlı ilişkiler oluşturduğu ve öğrencilerin ÖÇM'ne karşı olumlu tutumlar kazandıklan görülmüştür. NEF grubu içinde, FEF grubundaki sonuçların yanı sıra (olumlu tutum hariç), öğrencilerin öğretim sonrasında kimyasal kinetik basan testinde daha başanlı olduklan ve öğretim öncesinde sahip olduklan yanlış kavramaların ve bilgi eksiklerinin giderildiği görülmüştür. ANAHTAR SÖZCÜKLER: Öğrenme çevrimi modeli, kimyasal kinetik | |
dc.description.abstract | ABSTRACT APPLICATION AND EVAULATTON OF LEARNING CYCLE MODEL IN CHEMICAL KINETICS UNIT Ruhan BENLİKAYA Balıkesir Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü OFMAE Anabilim Dalı (Yüksek Lisans Tezi/ Tez Danışmanı: Yrd. Doç. Dr. Canan NAKİBO?LU) Balıkesir, 2003 In this study, the main purpose has been the study of learning outcomes resulted from the use of learning cycle model of chemical kinetics during high school chemistry and university General Chemistry courses. Initially, the daily plans of subjects concerning chemical kinetics have been prepared for high school Chemistry and General Chemistry courses. Then, the daily plans have been performed in two levels as 10th grade high school and university. During the academic year of 2002-2003 for the high school level two 10th grade groups from an Anadolu high school in Balıkesir were selected. First, the pre requisite inadequacies of students in both groups were defined and corrected. Then, the learning cycle model was applied to only one group while the control group was using the traditional model. At the end of instruction both groups were tested and the results of word association test (WAT), misconception-insufficient knowledge test (M-IKT) and chemical kinetics accomplishment test (CKAT) were evaluated in comparison. Additionally, the students from the experimental group submitted their written views about the learning cycle model. As to university level, among the classes taking General Chemistry course, the first sample is the students, at two different classes, in the 2nd semester from chemistry department in the Faculty of Science and Literature (FSL) while the second sample is the students in the 4th semester from primary school mathematic teacher training program in Necatibey Education Faculty (NEF) during the academic year of 2002-2003. The first group (FSL) underwent pre and post WAT-2 and post attitude scale towards learning cycle model. Another group (NEF) had pre and post WAT-3, M-IKT-2, CKAT-2 and post attitude scale towards learning cycle model. The results of pre and post tests were compared. For high school level it is concluded that the studens of experimental group performed better than the control group students. In addition, misunderstandings and insufficient knowledge of the control group students were not observed among the experimental group students. At university level our study proved that FSL group performed very well in post WAT-2 to draw much more and better meaningful associations between the concepts. These students also gained positive attitudes towards learning cycle. In the group of NEF, in addition to the FSL results (except positive attitudes), students had better performance in post chemical kinetics accomplishment test and their early insufficient knowledge and misconceptions were corrected. KEY WORDS: Learning cycle model, chemical kinetics in | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.subject | Kimya | tr_TR |
dc.subject | Chemistry | en_US |
dc.title | Öğrenme çevrimi modelinin kimyasal kinetik ünitesine uygulanması ve değerlendirilmesi | |
dc.title.alternative | Application and evaluation of learning cycle model in chemical kinetics unit | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Ortaöğretim Fen ve Matematik Alanları Eğitimi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Chemistry education | |
dc.subject.ytm | Learning cycle method | |
dc.subject.ytm | Chemical kinetics | |
dc.identifier.yokid | 135512 | |
dc.publisher.institute | Fen Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | BALIKESİR ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 131631 | |
dc.description.pages | 266 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |