Show simple item record

dc.contributor.advisorEren, Erol
dc.contributor.authorKaya, Ebru
dc.date.accessioned2021-05-07T12:36:28Z
dc.date.available2021-05-07T12:36:28Z
dc.date.submitted2001
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/622268
dc.description.abstractIV? ÖZET Bilgi tabanlı organizasyonlar, iş dünyasında gün geçtikçe daha çok hüküm sürer hale gelmektedir. 20001i yıllar boyunca ve gelecekte büyümeye devam edecek olanlar da bu tip organizasyonlar olacaktır. Bütün organizasyonlar, rakipleri karşısında stratejik avantaj kazanmak için bilgilerini daha iyi yönetmek zorunda olduklarının farkına varmaktadırlar. Bu gereklilik, bilişim sistemlerinin gelişmesine sebep olmaktadır ve bu ilerleme, iş yönetiminde `Yönetim Bilişim Sistemleri` olarak kendini göstermektedir. Bu çalışmanın amacı, yönetim bilişim sistemleri (YBS) hakkında detaylı bilgiler vermek ve YBS nin uygulandığı bir ilaç pazarlama şirketinin pazarlama ve tanıtım departmanında, bilgisayar tabanlı bir raporlama sisteminin pazarlama ve tanıtım faaliyetleri verimliliğini etkileyen faktörlerini ortaya koymak ve verimliliği arttırabilecek öneriler geliştirmektir. Bunun için anket yönteminin kullanıldığı bir uygulama gerçekleştirmiştir. Bu çalışma 6 bölümden oluşmaktadır. Çalışmanın ilk bölümünde bilgi tanımlamaları, bilgi toplumuna geçiş, ikinci bölümünde bilişim sistemlerine ait tanımlamalar, bilişim sistemlerinin yapısı, rolleri ve tipleri açıklanmaktadır. Üçüncü bölüm, yönetim bilişim sistemlerinin özelliklerini, yapısını, yararlarını ve yönetim fonksiyonları üzerine etkilerini içermektedir. Dördüncü bölüm pazarlama yönetim bilişim sistemleri hakkındadır ve beşinci bölümde yer alan uygulama çalışması ile desteklenmektedir. Altıncı bölüm ise sonuç ve öneriler kısmıdır.
dc.description.abstract-««S*; summary u^^:y?9j '%. ?.?:., '-;-'r >,1;.,y.'``.. -<?- / Information-based organizations are becoming increasingly more prevalent in business world. This type of organization will continue to grow throughout the 2000s and in the future. Organizations of all sizes are recognizing that they must better manage their information to gain strategic advantages over their competitors. This requirement causes the development of information systems and this progress occurs as management information systems in business management. The aim of this study is to give detailed informations about management information systems and to explain the factors of computer based reporting system which may effect the productivity of marketing and promotion activities and to develop suggestions that may increase the productivity in an marketing and promotion department of a pharmaceutical company where the MIS is applied. A questionnaire- based case study is discussed for this. In the first chapter of this study, terms of information and becoming an information society is described. In the second chapter, the terms, structure, roles and the types of information systems are explained. The third chapter includes the features, structure, benefits of the management information systems where their effects on management functions are explained. The fourth chapter is about marketing management information systems which is supported by a case study, discussed in the fifth chapter. The last chapter is the result and suggestions section.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleYönetim bilişim sistemleri ve bir ilaç firmasının pazarlama ve tanıtım departmanında bir uygulama
dc.title.alternativemanagement information systems and an application in the marketing and promotion department of a pharmaceutical company
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmInformation systems
dc.subject.ytmPharmaceutical firms
dc.subject.ytmInformation systems
dc.subject.ytmMarketing
dc.subject.ytmBusinesses
dc.subject.ytmManagement information systems
dc.identifier.yokid108156
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityGEBZE YÜKSEK TEKNOLOJİ ENSTİTÜSÜ
dc.identifier.thesisid107298
dc.description.pages162
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess