İşletmelerde personel eğitimi ve bir uygulama
dc.contributor.advisor | Ceylan, Adnan | |
dc.contributor.author | Çakmak, Zeki | |
dc.date.accessioned | 2021-05-07T12:36:25Z | |
dc.date.available | 2021-05-07T12:36:25Z | |
dc.date.submitted | 2001 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/622254 | |
dc.description.abstract | IV ÖZET Günümüzde şirketlerin hızla değişen teknolojik ve sosyo-kültürel koşullan yakalamaları sadece makinaya yatırım yapılmasıyla değil, bunun yanı sıra kişisel gelişmelerini sağlamak üzere çalışanlarına yatırım yapılmasıyla gerçekleşir. Aksi takdirde şirketlerin yoğun rekabet koşullarında varlıklarını sürdürmeleri mümkün olamamaktadır. Bundan dolayı personel eğitimi, eğitim ve geliştirme süreci şirketler için çok önemli yer tutmaya başlamıştır. Eğitim ve geliştirme faaliyetleri çalışanların kişisel gelişmelerini, tutumlarım, iş tatminini, verimini ve motivasyonunu yükselterek ve örgütsel bağlılıklarım arttırmak amacıyla düzenlenmektedir. Bu faaliyetler çalışanların eğitim gereksinimlerinin çok iyi analiz edilerek bu eksiklerin giderilmesine yönelik eğitim ve geliştirme çalışmalarının eksiksiz ve hatasız yapılmasıyla mümkün olabilmektedir. Ancak bu faaliyet modaya uymak amacıyla değil, sistemli ve hedefe yönelik olarak düzenlenmelidir. Yoksa tüm çalışmalar için boşa zaman harcanmış olunacak ve şirkete ekonomik külfetten başka birşey getirmeyecektir. Türkiye'miz ve dünyamızda bu fonksiyonun önemini kavrayan şirketler yoğun rekabet koşullarında çalışanlarının verimlilik ve motivasyonunu yükselterek, iş tatainlerini sağlayarak, örgütsel bağlılıklarını artırarak kalite ve verimlilik konularında üstün basanlara imza atmışlardır. Ancak bazı şirketlerin yapmış olduklan bu çalışmaları eksiksiz ve ya hatalı olarak uyguladıkları, hatta bilinçsizce sadece modaya uymak amacıyla yaptıklan görülmektedir. Bu bağlamda tezdeki temel amaç, günümüz Türkiye' sinde ki şirketlerin bu konudaki yapacakları çalışmalara bir kaynak oluşturmaktır. Çalışmamızın teorik kısmında teze temel oluşturması açısından, personel eğitimine genel bakış, personel eğitiminin günümüzdeki yeri ve önemi, getireceği yararlar vurgulandıktan sonra eğitim ve geliştirme fonksiyonunun sistematik ve şirketin hedefi doğrultusunda nasıl bir süreç izlemesi gerektiği vurgulanmıştır. Uygulama bölümünde personel eğitiminin, personelin tutumlarına, iş tatminlerine ve örgütsel bağlılıklarına etkileri incelenmiştir. | |
dc.description.abstract | SUMMARY Nowadays, reaching the rapidly changing technological and socio-culturel conditions by companies verify not only invest in machinery but also workers to improve their skills. Otherwise, companies under heavy competitive conditions do not live forever. Therefore personal education, training and development process is becoming important for companies to gain competitive advantage. Training and development activities are hold to improve company's production and efficiency by improving workers own skills, the contribution output, work satisfaction, attitude change and developing of organizational commitment. These activities have been managed by analizing training needs deeply and making the developments properly. But this sort of activities must be hold systematicly and directed to the target. Otherwise the time and money will have been wasted and the company will lost its profit. In Turkey and all around the world, companies thet realized the importance of heavy rivalry conditions have managed to raise their worker's motivation, work satisfaction, attitude change, organizational commitment and to put the quality forward. However, it is abvious that some companies have failed in this matter by not taking into account the above mentioned criteria. The basic aim of this thesis is to analyse the personal education, the training and development activities of business firms. Within this framework, stages in training and development process are investigated in detail. In theoretic parts of this thesis, subjects of the importange and advantages of personal education are studied, then followed with personal education development process. In the application part of this study, İt is tried to be studied personal education and it's effect to the attitude change, work satisfaction and organizational commitment. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | İşletme | tr_TR |
dc.subject | Business Administration | en_US |
dc.title | İşletmelerde personel eğitimi ve bir uygulama | |
dc.title.alternative | Personal education and an application in organizations | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | İşletme Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Personnel education | |
dc.identifier.yokid | 111205 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | GEBZE YÜKSEK TEKNOLOJİ ENSTİTÜSÜ | |
dc.identifier.thesisid | 108590 | |
dc.description.pages | 173 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |