Show simple item record

dc.contributor.advisorErdil, Oya
dc.contributor.authorMirzehanli, Reşat
dc.date.accessioned2021-05-07T12:36:24Z
dc.date.available2021-05-07T12:36:24Z
dc.date.submitted2001
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/622251
dc.description.abstractÖZET Çalışanların güçlendirilmesi konusunun çeşitli boyutları ile ele alınjÖfğrtStf yüksek lisans tezinin birinci bölümü `Örgütlerde Çalışanların Güçlendirilmesi` ana başlığı altında konunun temel noktalan ve temel kavranılan ele alınmıştır. Sıra sıyla alt başlıklarda kavramın tarihçesi, gelişimi, literatürdeki yeri, tanımı ve önemi üzerinde durulmuştur. İkinci bölüm `Ana Hatları ile Güçlendirmenin Kapsamı` başlığı altında incelenmiştir. Bu bölümde de gene sırasıyla güçlendirmenin oluşumu, temel koşul lan, uygulanabileceği çalışma ortamının özellikleri, uygulamanın gerçekleşmesi için gerekli seviyeler, organizasyondaki temel unsurlar ve aralanndaki etkileşim, güçlen dirmenin aşamalan, stratejileri ve uihayet güçlendirmeyi kolaylaştıran ve etkileyen etkenler detaylı olarak açıklanmıştır. Tezin üçüncü bölümünde ise güçlendirme konusu daha da derinleştirilerek organizasyon düzeyinde ele alınmıştır. `Güçlendirmenin Organizasyonu ve Fay dalan` başlığı altında ele alınan bu bölümde konunun uygulamaya yönelik özellik leri izah edilmiştir. Bu bölümde güçlendirme politikalarının planlanması, programla nıp uygulanması detaylı olarak açıklanmıştır. Dördüncü bölüm ilk üç bölümde anlatılanlann bir bakıma eleştirisi ve farklı açılardan değerlendirmesini ifade etmektedir. `Güçlendirmede Karşılaşılan So runlar ve Yöneltilen Eleştiriler` başlığı altında incelenen bu bölümde güçlendirme programlannın öz eleştirileri, yönetimden kaynaklanan sorunlar, çalışanlardan kay naklanan sorunlar, güçlendirme konusunda yönetimsel kaygılar ve güçlendirmeye yönelik araştırmacılann eleştirileri detaylı şekilde izah edilmiştir. Tezin beşinci bölümü `Yönetim Teknikleri ve Güçlendirme` başlığı altın da incelenmiş bu bölümde ana hatlanyla Toplam Kalite Yönetimi, Katılımcı Yöne tim Anlayışı, Yetki Devri ve Motivasyonla olan ilişkileri izah edilmiştir.// `1 Son olarak tezin altıncı bölümünde özel sektör ve devlet sektöründe yapılmış v / ? uygulamalar ele alınmış, bu iki farklı sektörde çalışanların ne derecede sorumluluk ;^; V,`'-''- >.?`^-,' üstlenebilen, karar verme yetkisine sahip, yetkilendirilmiş oldukları araştınlîmş,;yg^ ?.-''' çalışanların sektörel bazda karşılaştınlması yapılmıştır. İkinci olarak, çalışanlar kendilerini orta düzeyde güçlendirilmiş hissetmektedirler. Üçüncü olarak ta devlet sektörü ile özel sektör çalışanlarının güçlendirme algılan arasında istatistiksel farklar görünmektedir.
dc.description.abstractII > ft /î, i*/ Si.' SUMMARY The first chapter of this Master thesis, evaluating a subject of empoweT'ffifen'f ° of employees in different aspects, is called `Empowerment of employees in Organizations` and deals with basic points and concepts of empowerment, its history, developments, definition and its importance. Chapter 2 is called `Scope of the Empowerment in main lines` and this chapter explains in detail such notions and factors as formation and basic conditions for empowerment, features of feasible work environment, necessary levels of realization of the application, basic components in organization and interaction between them, phases and strategies of empowerment, and finally factors facilitating and affecting empowerment. In chapter three of the thesis, the subject `Empowerment` is evaluated in more detailed way for organisations. In the part `Organization and benefits of Empowerment` application side of the subject is explained. The detailed explanation for planning, programming and application of empowerment policy is carried out in this part. The chapter four can be seen as the criticism and evaluation of the first three parts from different points of view. In this part `Problems encountered in Empowerment and Cricism`, self-criticism of Empowerment programs, problems caused by the management, problems caused by employees, managerial doubts about empowerment and criticism of empowerment by researchers are studied in details. The chapter five of the thesis, `Management techniques and Empowerment` explains relation with the general aspects of Total Quality Management, Participating Management Comprehension and Delegation of tasks and Motivation. Finally, in the chapter six, case studies carried out in private sector and public sector are considered, and comparison of employees in these two different sectors from the aspects of their ability to undertake responsibility in the work, decision-/'.? `: making, authorization is performed. Secondly, employees think tHejmselves being empowered in middling level. Thirdly, statistical differences afe?. oJbseiryed, /in' '. ( / employees of private and public sectors in perception of the subject empowerMent: ''?:? ;ven_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleÇalışanların güçlendirilmesi ve uygulamadaki eğilimlerin araştırılması
dc.title.alternativeEmployee empowermen
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmOrganizations
dc.subject.ytmWorkers
dc.subject.ytmEmpowerment
dc.subject.ytmManagement
dc.subject.ytmPublic sector
dc.subject.ytmPrivate sector
dc.subject.ytmOrganizations
dc.identifier.yokid108126
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityGEBZE YÜKSEK TEKNOLOJİ ENSTİTÜSÜ
dc.identifier.thesisid107307
dc.description.pages175
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess