Show simple item record

dc.contributor.advisorCeylan, Adnan
dc.contributor.authorKaradağ, Namik
dc.date.accessioned2021-05-07T12:36:23Z
dc.date.available2021-05-07T12:36:23Z
dc.date.submitted2002
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/622249
dc.description.abstractÖZET Organizasyonlar teknolojik, ekonomik ve sosyal alanlardaki değişikliklere uyum sağlayabilmek için ayakta kalabilmenin formülünü aramaktadırlar. İşte bu organizasyonlardan kendilerini daha hızlı bir şekilde değiştirebilenler yarının organizasyonları olarak yaşamlarını sürdürebileceklerdir. Öğrenen organizasyonlar bu hızlı değişimi yakalayabilen ve ihtiyaç duyulan dönüşümleri gerektiği anda gerçekleştirerek kendi kendini yenileyebilen, Örgütsel öğrenme yetersizliklerinin olmadığı organizasyonlardır. Bu tezin amacı Öğrenen Organizasyonlar kavramının organizasyonlarca kullanımı amacı ile yapılacak çalışmalara yardımcı olmak, organizasyonların öğrenme yetersizliklerini anlaşılmasına katkıda bulunmaktır. Bu tezin Birinci bölümünde Örgütsel Öğrenmenin en önemli unsuru olan bireysel öğrenme ve genel öğrenme süreci ve Organizasyonel öğrenmenin tanımı, özelikleri ile organizasyonel öğrenmeye kuramsal yaklaşımlar incelenerek yeni bir Örgütsel Öğrenme Modeli geliştirilmiştir, ikinci bölümde örgütsel öğrenmenin felsefesi olan Öğrenen Organizasyonlar profili incelenmiş. Ve öğrenen organizasyonlara dönüşüm aşamaları ile öğrenen organizasyonlar disiplinleri anlatılmıştır.Üçüncü bölümde tezin en önemli kısmı olan Örgütsel öğrenme yetersizlikleri ve bariyerlerinin neler olduğu incelenerek Örgütsel Öğrenme Bariyer ve Yetersizliklerinin Organizasyonları Etkileme Modeli geliştirilmiştir. Dördüncü ve son bölümde Bir Kamu Kuruluşu Olan PTT Teşkilatında,. Organizasyonel Öğrenme Yetersizliklerinin neler olduğu geliştirilen anket vasıtası ile araştırılmıştır. Anahtar Kelimeler:, Organizasyonel Öğrenme, Öğrenen Organizasyonlar,, Organizasyonel Öğreneme Bariyer ve Yetersizlikleri.
dc.description.abstractSUMMARY İ Z % v&v;*.*.* The organizations have been looking for surviving in order to accompany changing in technological, economical and social fields. Of the organization which can change those faster would be able to survive as the organizations of the future. The learning organizations are the organization which are able to keep up with the change and renew them by accomplishing necessary transformation when needed, and in which there are no organizational learning insufficiencies. The aim of this thesis is to contribute understanding the learning insufficiencies of the organizations and is to help with the work that will be done in the aim of use of learning organization's concept. The first part of this thesis covers personal and general learning process which is the most important component of learning organization, and covers the properties with definition for organizational learning. A new organizational learning model has been developed by investigating theory approaches to organizational learning. The second part covers the profile of learning organizations which are the philosophy of organizational learning. And transformation steps and disciplines of learning organization have been explained. The thirt part, that is the most important part., of this thesis, a model of affecting organizations of insufficiencies and the barrier to organizational learning has been developed by investigating what the insufficiencies and barriers to organizational learning are. In the forth and the last part, it was investigated what the insufficiencies of organizational learning are by means of questioning, PTT which is a government organization. Key words:, Organizational learning, Learning organizations, Learning's barriers and insufficiencies for an organization.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleÖğrenen organizasyonlar ve örgütsel öğrenme yetersizliklerine ilişkin bir uygulama
dc.title.alternativeLearning organizations, and organization learning insufficiencies
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmPTT
dc.subject.ytmLearning
dc.subject.ytmLearning insufficiencies
dc.subject.ytmLearning organizations
dc.identifier.yokid123220
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityGEBZE YÜKSEK TEKNOLOJİ ENSTİTÜSÜ
dc.identifier.thesisid117137
dc.description.pages160
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess