Show simple item record

dc.contributor.advisorErdil, Oya
dc.contributor.authorTopsakal, Ahmet Atilla
dc.date.accessioned2021-05-07T12:36:18Z
dc.date.available2021-05-07T12:36:18Z
dc.date.submitted2002
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/622225
dc.description.abstractV. ¦ :, i./ I rvl *t JSZ- ÖZET /%fs «*!v &j V* `''**¦. '*'.'**«****`.-.W» ;A-'-<J Günümüzün yoğun rekabet koşulları, işletmelerin çalışanlarını en etkin ve verimli şekilde çalışmalarına olanak sağlamalarını zorunlu kılmaktadır. Bu zorunluluk çalışanların iş motivasyonlarının sağlanmasına verilen önemi arttırmaktadır. İşletmelerin belirlenmiş hedef ve amaçlara, işletme içerisinde yüksek motivasyona sahip çalışanlarla ulaşabilirler. Bundan dolayı işletmeler çalışanların motivasyonlarını etkileyen faktörleri ve çalışma ortamına ait diğer unsurlarla iş motivasyonlarının etkileşimlerini incelemektedirler. Bu tez çalışması üç bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde motivasyonun genel tanımı, insan ihtiyaçları ve türleri, kapsam ve süreç motivasyon teorileri verilmiştir. İkinci bölümde ise çalışma hayatına ait iş tatmini, verimlilik performans liderlik gibi faktörlerle çalışanların motivasyonları arasındaki etkileşimler incelenmiştir. Üçüncü bölümde ise teorik bilgiler ışığında bankacılık sektörü çalışanlarının motivasyonları ve motivasyonlarına etki eden faktörler incelenmiştir. Üçüncü bölümde çalışanların motivasyonlarını hangi faktörlerin etkilediğini incelemek için regresyon modeli kurulmuştur. Bu model farklı demografik özelliklere sahip çalışanlar üzerinde uygulanarak, her bir çalışan grubunun motivasyonlarına etki eden faktörler incelenmiştir.
dc.description.abstractABSTRACT Today's high competitive conditions force organisations to build up suitable conditions for its individuals in order to achieve high productivity. This situation increases the importance of individuals work motivation. Organisations could only achieve the definite goals by its high-motivated individuals. Therefore organisations are examining the factors that have effects on individuals' motivation and also the relations between motivation and components of work life conditions. This thesis consists of three chapters. In the first chapter, the definition of motivation, human being needs, content and process theories of motivation have been explained. İn the second chapter the relations between work motivation and work components, like productivity, work satisfaction performance etc. are explained. In the third chapter an analysis of individuals motivations have been conducted in the banking sector under the lights of theoretical discussions. In the third chapter to find out the factors that have effects on individuals' motivations, a regression model has been used and this model has been applied to individuals who have demographically difference in order to reveal the effective factors of motivations.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleİşletmelerde insan kaynaklarının motivasyonu ve hizmet sektöründe bir uygulama
dc.title.alternativeMotivation of human resources and a research at service sector
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentStrateji Bilimi Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmBank employees
dc.subject.ytmBanking sector
dc.subject.ytmMotivation
dc.subject.ytmHuman resources
dc.identifier.yokid123240
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityGEBZE YÜKSEK TEKNOLOJİ ENSTİTÜSÜ
dc.identifier.thesisid121952
dc.description.pages104
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess