Süreç yeniliği projelerinde bilgi işleme sürecinin takım öğrenmesi ve proje başarısına etkileri
dc.contributor.advisor | Özer, Gökhan | |
dc.contributor.author | Seyrek, İbrahim Halil | |
dc.date.accessioned | 2021-05-07T12:36:16Z | |
dc.date.available | 2021-05-07T12:36:16Z | |
dc.date.submitted | 2003 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/622214 | |
dc.description.abstract | ÖZET f N'-- ^ T. <¦¦/ -. '` iff. ' Bölünmüş pazarlar, ürün ve hizmetlerin çabucak eskimesi, iş fırsatlarının kısâ süreli olması, kararsızlık ve belirsizlik, müşterilerin kaliteli mal ve hizmetleri düşük fiyatlarda ve kısa sürede istemesi, özelleştirilmiş ürün ve hizmetlere olan talep ve müşteri isteklerinin hızlı ve tahmin edilemeyen bir şekilde gelişmesi günümüz iş dünyasının tipik özellikleridir. Böyle bir ortamda rekabet edebilmek için işletmelerin hizmet seviyelerini yükseltip, müşterilerine daha hızlı cevap vermeleri ve aynı zamanda verimliliklerini artırmaları gerekmektedir. Ancak işletmelerin bunları yapabilmesi geleneksel yöntem ve örgüt yapılarıyla mümkün görünmemektedir. Hızlı değişimlerin ve yüksek rekabetin yaşandığı böyle bir ortamda, işletmeler müşterilerine yeni ürün ve hizmetler sunarken, bu ürün ve hizmetleri meydana getirirken uyguladıkları süreçlerde yenilik yapmak zorundadırlar. Bu amaçla bir çok işletme gerçekleştirdiği süreçlerde yenilik yapmaya çalışmaktadır. Ancak süreç yeniliği çalışmaları çoğu zaman başarısızlıkla sonuçlanmakta ve işletmeler bekledikleri faydayı elde edememektedirler. Süreç yeniliği çalışmalarının başarısına etki eden bir çok faktör bulunmaktadır. Süreç yeniliği çalışmalarının başarısına etki eden faktörlerden biri de bu tür yenilik çalışmaları için oluşturulmuş takımların öğrenmesidir. Dolayısıyla süreç yeniliği yapan takımların nasıl öğrendikleri ve takım öğrenmesine katkıda bulunan uygulamaların neler olduğunun araştırılması önem arz etmektedir. Bu çalışmada süreç yeniliği yapan takımların öğrenmesine katkıda bulunan faktörler ve takım öğrenmesinin süreç yeniliği çalışmalarının başarısına etkileri araştırılmış ve araştırma sonucu elde edilen sonuçlar tartışılmıştır. Bu araştırma Gebze ve civarında faaliyet gösteren 87 firmadaki 145 süreç yeniliği takımı üzerinde yapılmıştır. Araştırma sonucunda, takım vizyonu, bilgileri kaydetme ve gözden geçirme, dosyalama, yapısal bir geliştirme sürecini takip etme ve takım üyelerinin birbirine yakın mekanlarda çalışmaları öğrenmeyi ve süreç yeniliği projesinin başarısını olumlu olarak etkileyen faktörler olarak ortaya çıkmıştır. Ayrıca öğrenmenin iki boyutu olan bilgi edinme ve bilginin uygulanmasının da proje başarısını olumlu olarak etkilediği görülmüştür. | |
dc.description.abstract | ^ SUMMARY Fragmented markets, rapid obsolenscence of products and services, short windows of opportunity, instability and uncertainty, rising customer demands for quality products and services at competitive prices and for fast responses, a growing demand for customized products, and customer expectations evolving fast and unpredictably are typical characteristics of today's business environment. In order to compete in such an environment, businesses need to increase productivity while providing higher levels of service and responsiveness. But it doesn't seem possible to fulfill these requirements with traditional business methods and organizational structures. In such a rapidly changing and highly competitive environment, businesses need to make process innovations as well as providing new products and services to their customers. For this purpose, a lot of organizations are trying to make process innovations. But most of the time, these process innovation initiatives fail and companies don't get the benefits they expected. There are several factors affecting the process innovation projects' success. One of the factors that affect process innovation projects' success is team learning. Therefore, how process innovation teams learn and what factors are supporting team learning are important research questions. In this study, factors supporting team learning and their impact on the success of the process innovation projects have been researched and the results obtained have been discussed. This research has been done on 145 process innovation teams of 87 firms in Gebze and around. As a result of this study, it is found that team vision, recording and reviewing project related information, filing, following a structural development process and co-location of team members are factors supporting team learning and project success. Also, two dimensions of learning, information acquisition and information implementation, are positively related to the success of the process innovation projects. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | İşletme | tr_TR |
dc.subject | Business Administration | en_US |
dc.title | Süreç yeniliği projelerinde bilgi işleme sürecinin takım öğrenmesi ve proje başarısına etkileri | |
dc.title.alternative | The Effects of information processing process on team learning and project success in process innovation projects | |
dc.type | doctoralThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | İşletme Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Learning | |
dc.subject.ytm | Process renewal | |
dc.subject.ytm | Teams | |
dc.subject.ytm | Information processing | |
dc.subject.ytm | Innovation | |
dc.identifier.yokid | 141730 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | GEBZE YÜKSEK TEKNOLOJİ ENSTİTÜSÜ | |
dc.identifier.thesisid | 137320 | |
dc.description.pages | 155 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |