Show simple item record

dc.contributor.advisorKeskin, Halit
dc.contributor.authorAlpsoy, İdris
dc.date.accessioned2021-05-07T12:36:15Z
dc.date.available2021-05-07T12:36:15Z
dc.date.submitted2003
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/622210
dc.description.abstractIV ÖZET `KOBİ'lerde Kalite Yönetim uygulamaları ve İşletme Performansı arasındaki ilişkiler ve Anket Araştırması Uygulaması ile Ölçümü` konulu çalışmamız genel yapısı itibariyle üç ana bölüm ve ilave anket araştırmaları değerlendirme bölümünden oluşmaktadır. Üç ana bölüm olarak değerlendirilen, `Küçük ve Orta Boy İşletmelerin Genel Çerçevesi, Toplam Kalite Yönetimi ve İşletmelerde Genel Olarak Toplam Kalite Yönetimi Perspektifinde Performans Değerlendirme` bölümlerine ilaveten son bölümde anket araştırmasının genel bir değerlendirmesi yapılmıştır. İlk olarak ele alınan Küçük ve Orta Boy İşletmelerin genel yapısı incelenmiş, ülkelere göre çok büyük değişiklikler göstermeyen sadece KOBİ kavramının tanımlanmasında kullanılan temel kriterlerdeki farklılıklardan bahsedilmiştir. İkinci bölümde ele alınan Toplam Kalite Anlayışı öncelikle genel yapısı itibariyle değerlendirilmiştir. Yapılan değerlendirmeler sonrası kalite anlayışının işletmelere ve zamana göre bazı değişiklikler göstermesine rağmen genel olarak ele alındığında kalite her işletme için aynı etkiyi gösterdiği tespit edilmiştir. Bu etki üçüncü bölümde değerlendirilmesi yapılan işletme performansındaki pozitif etki olarak açıklanmıştır. Çalışmamızın üçüncü bölümünde ele aldığımız işletme performansının değerlendirmesi genel olarak TKY anlayışı perspektifinde yapılmıştır. İlk olarak işletme performansının işletmeler açısından neyi ifade ettiği açıklanmıştır. Kalite uygulamaları sonucu işletme genelinde oluşan performans artışlarının ölçümlerinde özellikle dikkat edilmesi gereken hususlar ele alınmış, elde edilen verilerin doğru şekilde analizi için gerekli raporlamaların taşıması gereken özellikler belirtilmiştir, inceleme ve değerlendirmeler sonucu Anket uygulama sonuçlarının, özellikle üçüncü bölümde belirtilen işletme performansındaki artışla paralellik gösterdiği tespit edilmiştir.
dc.description.abstracti'.. ?'4 SUMMARY Our study namely ` Quality Management Applications and its relations with Business Performance and Inquiry Survey Application with Measurement in MSEs` is generally built up with three main parts and an additional Inquiry survey evaluation part. In the first part, general structure of the studied Medium Sized Enterprises are examined and the differences in the core criteria used in order to identify MSE are considered. In the second part, Total Quality Aspect is entirely evaluated. Having been evaluated the quality aspect, it has been found out that quality has same effects on every business, although it showed some differences respect to companies and time. This effect is defined as positive effect in the firm' s performance. Lastly, third part evaluated the company' s performance in the perspective of TQM generally. Firstly what the performance of a business means for the business, is described. The issues that should be particularly considered in the performance increase measurements subsequently occured after quality applications in the entire company, are studied and in order for the findings to be analyzed properly, characteristics of the appropriate reports are stated. As a consequence, it is ascertained that the results of the inquiry applications matched with the increase in the company's performance which was said in the third part.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleKüçük ve orta boy işletmelerde toplam kalite yönetimi uygulamalarının işletme performansı üzerindeki etkileri
dc.title.alternativeQuality management application and it`s effects with business performance and inguiry survey application with measurement in MSE`s
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmPerformance evaluation
dc.subject.ytmQuality
dc.subject.ytmPerformance
dc.subject.ytmSmall and Medium Sized Firms
dc.subject.ytmTotal quality management
dc.identifier.yokid141744
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityGEBZE YÜKSEK TEKNOLOJİ ENSTİTÜSÜ
dc.identifier.thesisid137324
dc.description.pages104
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess