Show simple item record

dc.contributor.advisorKeskin, Halit
dc.contributor.authorAvunya, Gökhan
dc.date.accessioned2021-05-07T12:36:13Z
dc.date.available2021-05-07T12:36:13Z
dc.date.submitted2003
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/622202
dc.description.abstractÖZET *?:.-,. vi-..?:-`'.>.- y Günümüzde gelişmiş ülkelerde öğrenme ve müşteri yönelimleri kavramları kullanılmakta ve firma yenilikçiliği üzerindeki olumlu etkileri gözlenmektedir. Buna karşın bu kavramlar Türkiye'de yeni yeni ortaya çıkmakta ve önem kazanmaktadır. Bu kavramların teorik olarak daha iyi açıklanması ve firmalar üzerindeki etkilerinin incelenmesi için tez konusu olarak bu konu seçilmiştir. Tez çalışmasında, Türkiye sanayisinin büyük bölümününün yer aldığı istanbul ve Kocaeli civarında faaliyet gösteren firmaların firma yenilikçileri üzerinde, teknolojik yeteneklerin, öğrenme ve müşteri yönelimlerinin etkilerinin ne olduğu incelenmiştir. Bu konunun araştırılması sırasında teori kısmında farklı makalelerden konunun literatür çalışması yapılmıştır. Uygulama kısmında, ankete katılan firmaların çoğunluğunu üretim sektöründeki firmalar oluşturmakla birlikte, hizmet sektöründe faaliyet gösteren ve `Teknoloji Yönetimi` birimleri olan firmalar da bulunmaktadır. Anket genelinde 71 firma ile çalışma yapılmıştır. Konuyla ilgili firmaların cevapladığı anketler ve ilgili veriler SPSS yöntemi ile analiz edilerek uygulama kısmından elde edilen veriler değerlendirilmiştir. Veriler değerlendirilirken, teknolojik yeteneklerin, öğrenme ve müşteri yönelimlerinin firma yenilikçiliği üzerindeki etkileri ve kendi aralarındaki etkileşim karşılaştırmıştır. Bu karşılaştırılmalar sonucunda; teknolojik yetenekler, öğrenme ve müşteri yönelimleri konulannın ankete katılan firmaların yenilikçilikleri üzerinde önemli bir etkiye sahip olduğu görülmüştür. Kendi aralarındaki etkilere bakıldığında, firmaların müşteriye ve öğrenmeye, teknolojik yeteneklere oranla daha fazla önem verdikleri sonucuna varılmıştır.
dc.description.abstract# ` _j,1***N.. '£?'.. SUMMARY /^}$M>M Nowadays, learning and customer orientation's used to and which was about these concepts effects over firm innovativeness in developed countries. As a Thesis's subjects was chosen for explaining these concepts theoretically well than before and investigating its effects over firms. In this Thesis, research was about companies' effects over innovative activities for technological competencies, learning and customer orientation for companies in Istanbul and Kocaeli, where big part of Turkish Industry is located. Through the theory research of this subject, different articles have been used as literature. In the practical research application most of the companies joined to the survey are production companies, however there are firms from service sector, whom has `Management of Technology` unit also joined to the survey. 71 different companies are joined to the survey. The answers to the survey questions and involved data's from SPSS are analyzed with data's from practical research. While data's are evaluated effects of technological competencies, learning and customer orientations are compared with firm innovation. With this comparison, technological competencies, learning and customer orientation's subjects have important effects to companies' innovation movements. When we investigate the effects between them, companies' are giving more importance to the learning and customer orientations instead of technological competencies.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectBilim ve Teknolojitr_TR
dc.subjectScience and Technologyen_US
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleTeknolojik yetenekler, öğrenme ve müşteri yönelimlerinin firma yenilikçiliği üzerindeki etkileri
dc.title.alternativeTechnology competence, learning and customer orientations effect over firm innovativeness
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentStrateji Bilimi Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmCustomer orientation
dc.subject.ytmLearning orientation
dc.subject.ytmFirms
dc.subject.ytmInnovation
dc.subject.ytmLearning
dc.subject.ytmTechnological compentences
dc.identifier.yokid141881
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityGEBZE YÜKSEK TEKNOLOJİ ENSTİTÜSÜ
dc.identifier.thesisid137799
dc.description.pages112
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess