Show simple item record

dc.contributor.advisorZehir, Cemal
dc.contributor.authorGündoğdu, Basri
dc.date.accessioned2021-05-07T12:36:07Z
dc.date.available2021-05-07T12:36:07Z
dc.date.submitted2003
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/622178
dc.description.abstractÖZET ll^2 Benchmarking, işletmelerin performansını artırmak için kullanılan yönetsel bir araçtır. İşletmeler kıyaslama yoluyla en iyi uygulamaları kendilerine emsal alarak iyileştirmelere gitmektedirler. Benchmarking uygulaması bu noktada sürekli değişim ve gelişimi ifade eder. Performans artırmanın yanında rekabet gücü elde etme de son derece etkin bir yöntemdir. Benchmarking, 20. yüzyılın ortalarından itibaren yeni bir kavram olarak ortaya çıkmıştır. 1960'lar da IBM firması tarafından `en iyi uygulamalar` olarak çalışmalar yapılmıştır. 1970'ler de ise `Benchmarking`, Xerox firması ve Robert Camp ile birlikte bilimsel bir uygulama alanı bulmuştur. Küreselleşme ile gelen yeni anlayışlar, özellikle ABD ve Avrupa'da birbiri ardına yeni yönetim araçlarının ortaya çıkmasına neden olmuştur. Benchmarking' de bu yönetim araçlarından biridir. II. Bölümde; Benchmarking kavramı ve tanımları üzerinde durulmuştur. Ayrıca tarihi gelişimi, özellikleri ve unsurları ele alınmıştır. Benchmarking' in yararları üzerinde durulmuş benchmarking uygulamaları hakkında bilgiler verilmiş ve Toplam Kalite Yönetimi ile olan ilişkisi ele alınmıştır. III. Bölümde; Benchmarking türleri üzerine bilgi verilmiştir. Ayrıca benchmarking süreci ele alınmıştır. IV. Bölümde ise; Değişim yönetimi kavramı ele alınmıştır. İşletmelerin `Değişim Yönetimi` ni etkin bir şekilde kullanıp kullanmadıkları kıyaslanmış ve araştırmanın amacı ve önemi hakkında bilgi sunulmuştur. Araştırmanın bulguları ve analizlerin yorumlan da ele alınarak genel bir değerlendirme yapılmıştır.
dc.description.abstractSUMMARY Benchmarking is a subject to improve the performance of companies. The companies compare the procedures which go well with them to fine} the best way. Benchmarking defines the continuingchange and development at this point.Besides incresing performance it also helps for rivalry. Benchmarking has been known for the 20. century. It has been chosen as one of the best procedures by IBM in 1960's. In 1970's Xerox and Robert Camp have found a scientific area for the issue. Benchmarking is one of the regularity subject which has been popular by the concepts of globalisation takes place, especially, in USA and Europe. In part 2, the concepts and defmations, historical prewiev, features, uses and the relation between Total Quality Management concepts have been defined. In part 3, the types and the procedure have been told. In part 4, regularity of changing, the efective use of the subject by the companies, the results and the analises have been evaluated.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleBenchmarking ve değişim yönetimi üzerine bir saha araştırması
dc.title.alternativeA Survey in Benchmarking and change management
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmBenchmarking
dc.subject.ytmChange management
dc.identifier.yokid141918
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityGEBZE YÜKSEK TEKNOLOJİ ENSTİTÜSÜ
dc.identifier.thesisid140592
dc.description.pages100
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess