Show simple item record

dc.contributor.advisorAlpkan, Lütfihak
dc.contributor.authorAydinalp, Ragip Ferda
dc.date.accessioned2021-05-07T12:36:07Z
dc.date.available2021-05-07T12:36:07Z
dc.date.submitted2003
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/622177
dc.description.abstractÖZET Bu çalışmada, Turizm Sektörü' nde yer alan A Grubu Seyahat planlama ve örgütleme hakkındaki görüş ve eğilimlerin işletme performansı üzerindeki etkilerini belirlemeye çalıştık. Bu çalışma 6 bölümden oluşmaktadır. Birinci Bölüm, küresel pazardaki rekabette başarılı olmak isteyen işletmeler için planlama ve örgütlemenin önemini açıklayan Giriş bölümüdür. İkinci Bölüm, yönetim sürecinde planlama, örgütleme faaliyetleri üzerinde durmaktadır. Üçüncü Bölüm hizmet sektörü, turizm pazarı ve seyahat acentalannın özelliklerini açıklamaktadır. Dördüncü Bölüm, seyahat acentalarının örgütsel yönden analizini sergilemektedir. Beşinci Bölüm' de araştırmanın metodolojisi ve bulguları mevcuttur. Altıncı Bölüm,araştırmadan çıkan sonuç ve seyahat acentaları sahip ve üst düzey yöneticilerine ve bundan sonra buna benzer bir konuda araştırma yapacaklara önerilerden oluşmaktadır.
dc.description.abstractSUMMARY In this thesis, we have tried to determine the tendencies and the manner of seeing which are about the planning and organazing in A Group Travel Agencies for the influence on the performans of the firm. This thesis has six main sections. Section one is the introduction which indicates the importance of planning and organizing for the firms which want to be successful in the market which is in the competition of the global. Section Two includes the procces of management and the function of planning and organazing. Section Three explains characteristics of the service and the tourism sector and travel agencies. Section Four includes some analaizes about A Group Travel Agency according to the rule of the planning and organizing. The metodology and the inventions of this research are in Section Five. Section Six consists of the result of this research and the recommendation for the owners and managers of A Group Travel Agencies and the people who will a study like this subject after that.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleA grubu seyahat acentalarında örgütleme ve planlama hakkındaki görüş ve eğilimlerin işletme performansına etkisi
dc.title.alternativeThe Tendencies and the manner of seeing about the planning and organazind in a group travel agencies for influence on the performance of the firm
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmOrganizing
dc.subject.ytmTravel agencies
dc.subject.ytmTourism sector
dc.subject.ytmPlanning
dc.subject.ytmPerformance
dc.identifier.yokid141902
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityGEBZE YÜKSEK TEKNOLOJİ ENSTİTÜSÜ
dc.identifier.thesisid140593
dc.description.pages88
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess