Kavram haritası ve Vee diyagramı kullanımının ilköğretim 7. sınıf matematik öğretiminde öğrenci başarısına etkisi
dc.contributor.advisor | Özsoy, Nesrin | |
dc.contributor.author | Üzel, Devrim | |
dc.date.accessioned | 2020-12-03T17:56:41Z | |
dc.date.available | 2020-12-03T17:56:41Z | |
dc.date.submitted | 2003 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/62214 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmanın amacı İlköğretim yedinci sınıf matematik dersi kapsamındaki `Oran, Orantı ve Yüzdeler` ünitesinin Kavram Haritası ve Vee diyagramı kullanılarak öğretiminin öğrenci başarısına etkisini araştırmaktır. Çalışmada öntesjt sontest kontrol gruplu desen uygulanmıştır. Çalışma 2001-2002 ve 2002-2003 öğretim yılında altmış üç yedinci sınıf öğrencisi arasından öntest ile belirlenen deney ve kontrol grupları üzerinde gerçekleştirilmiştir. Deney grubuna Kavram Haritası ve Vee Diyagramı kullanılarak, kontrol grubuna ise geleneksel yöntem ile öğretim yapılmıştır. Öğretim sonunda iki gruba da sontest uygulanmıştır. Elde edilen veriler ilişkisiz örneklem t testi ve ilişkili örneklem t testi kullanılarak analiz edilmiştir. Analiz sonucunda Kavram Haritası ve Vee Diyagramı kullanılarak yapılan öğretimin, geleneksel yöntemle yapılan öğretimden daha etkili olduğu görülmüştür. ANAHTAR SÖZCÜKLER : kavram haritası / Vee diyagramı / matematik öğretimi 11 | |
dc.description.abstract | The aim of this study is to research the effect of the unit of `Ratio, Proportion and Percents` which is included in mathematics curriculum of the seventh grade on the student success using Concept maps and Vee diagrams. In this study the pre-test and post-test on the control group were conducted. The research was done oh control and experiment groups consisting of sixty three seventh grade students who were randomly identified using pre-test in the year of 2001-2002 and 2002-2003. Traditional method was applied to control group while Concept map and Vee diagrams were applied to experiment group. Post-test was applied at the end of teaching. Data obtained were analyzed using Independent Samples t-test and Paired Samples West. The result put forward that teaching through concept map and Vee diagram were more effective than traditional method. KEY WORDS: concept map / Vee diagram / mathematics learning m | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.subject | Matematik | tr_TR |
dc.subject | Mathematics | en_US |
dc.title | Kavram haritası ve Vee diyagramı kullanımının ilköğretim 7. sınıf matematik öğretiminde öğrenci başarısına etkisi | |
dc.title.alternative | The Effect of using concept mapping and Vee diagramming on student achievement in mathematics teaching of primary school 7th class | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Matematik Eğitimi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | V diagram | |
dc.subject.ytm | Concept maps | |
dc.subject.ytm | Mathematics teaching | |
dc.subject.ytm | Student achievement | |
dc.identifier.yokid | 135543 | |
dc.publisher.institute | Fen Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | BALIKESİR ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 131616 | |
dc.description.pages | 84 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |