Show simple item record

dc.contributor.advisorKeskin, Halit
dc.contributor.authorÇeliker, Bayram
dc.date.accessioned2021-05-07T12:35:59Z
dc.date.available2021-05-07T12:35:59Z
dc.date.submitted2004
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/622140
dc.description.abstractiv.;v ÖZET Globalleşme ve teknolojik alanda yaşanan hızlı değişimlerin etkisi ile iş dünyası yoğun bir rekabet ortamı ile karşı karşıya kalmıştır. Bu tür bir ortamda ayakta kalabilmek ve rekabet edebilmek için işletmeler organizasyon yapılarını değiştirme ihtiyacı duymuşlardır. Bu dönemde toplam kalite yönetimi uygulamaları bu ihtiyacı karşılayan önemli bir araç olarak ön plana çıkmıştır. Toplam kalite yönetimi başlangıçta yoğunlukla üretim işletmelerinin benimsediği bir yönetim felsefesi olmakla birlikte zaman içerisinde hizmet sektöründeki uygulamaları da yaygınlık kazanmıştır. Bununla birlikte her iki sektörün yapısal farklılıkları uygulamalara da yansımış ve toplam kalite yönetimi uygulamaları üretim ve hizmet sektörlerinde farklılık göstermiştir. Bu doğrultuda bu çalışma üretim ve hizmet işletmelerindeki toplam kalite uygulamalarının karşılaştırmalı olarak incelenmesini amaçlamıştır. Bu amaçla ülkemizde üretim ve hizmet sektöründe faaliyet göstermekte olup kalite çalışması yürüten işletmeler üzerinde bir araştırma gerçekleştirilmiştir. Araştırma sonuçlarına göre işletmelerin eğitim hariç diğer tüm boyutlarda birbirinden anlamlı düzeyde farklı olmadığı saptanmıştır.
dc.description.abstract.v.. SUMMARY Business world faced intensive competition as a result of globalization and rapid changes in technology. In such an environment organizations needed to change their organizational structures in order to survive and compete. During this period total quality management applications came out as an important tool fulfilling this need. Although total quality management as a management philosophy was intensively accepted by manufacturing industries in the beginning, it has received widespread support in service industries through the time. However, structural differences of those industries affected total quality management applications and as a result applications differed in both industries. In this realm, this study aimed at investigating total quality applications in manufacturing and service industries comparatively. For this purpose, a research was conducted on the companies activating in manufacturing and service industries in our country. According to the results, companies were not significantly different form each other in all dimensions, except training.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleÜretim ve hizmet sektörleri arasında toplam kalite yönetimi uygulamalarının karşılaştırılması
dc.title.alternativeDifferences of total quality management applications in production and servica companies
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmBusiness management
dc.subject.ytmProduction sector
dc.subject.ytmService sector
dc.subject.ytmTotal quality
dc.subject.ytmTotal quality management
dc.subject.ytmService organizations
dc.subject.ytmProduction companies
dc.identifier.yokid162024
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityGEBZE YÜKSEK TEKNOLOJİ ENSTİTÜSÜ
dc.identifier.thesisid146314
dc.description.pages87
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess