Show simple item record

dc.contributor.advisorİmamoğlu, Salih Zeki
dc.contributor.authorAkçin, Kültigin
dc.date.accessioned2021-05-07T12:35:44Z
dc.date.available2021-05-07T12:35:44Z
dc.date.submitted2006
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/622077
dc.description.abstractivÖZETTEZ BAŞLIĞI: Öğrenme Yeteneğinin Firma Yenilikçiliği Üzerine EtkileriYAZAR ADI : Kültiğin AKÇİNBu çalışmada firmanın öğrenme yeteneğinin firma yenilikçiliğine olan etkileriaraştırılmıştır. Çalışmamıza öğrenme yönelimiyle başlayıp, öğrenme çeşitleriyle konupekiştirilmiştir. Öğrenmenin yenilikçiliğe olan katkıları örnekler ve analizlerle tespitedilmiş olup, bu konular arasındaki ilişkiler saptanmıştır. Tez kapsamında öğrenmeyeteneği 4 boyut altında incelenmiş; bu dört boyut ile yenilikçilik ve firma performansıarasındaki ilişkiler ele alınmıştır. Bu dört boyut aşağıda verilmektedir:1. İdari Taahhüt2. Sistemler Perspektifi3. Açıklık ve Tecrübe4. Bilgi Transferi ve EntegrasyonuBunlar arasında istatistiksel açıdan önemli ilişkiler tespit edilmiştir. Bu çalışmaile idari bağlılık, sistem perspektifi, açıklık ve deneyim, bilgi transferi ve entegrasyonu,firma performansı ve firma yenilikçiliği konularında literatüre katkıda bulunmayıamaçlamaktadır. Verilerin toplanması ve analiz edilmesi sonucu bu yapılan çalışmalarda bize bu değişkenler arasındaki direkt ve dolaylı ilişkileri göstermiştir. Böylece firmaöğrenme yeteneğinin boyutlarından açıklık ve tecrübe ile firma performansı ve firmayenilikçiliği arasındaki anlamlı bir ilişki olduğu ve birbirlerini olumlu yöndeetkiledikleri ve firma geleceği açısından bu konuların hayati önem taşıdığı kabuledilmiştir.
dc.description.abstractvSUMMARYTITLE OF THE THESIS: Effect of firm?s Learning Capablity to Firm?s ProductInnovationAUTHOR: Kültiğin AKÇİNThis study investigates the effects of the learning capability on firm innovativeness.Starting our study from the learning orientation, we proceeded to investigate thedifferent types of learning. The study demonstrates the contribution of learning oninnovativeness with examples and the relationships between learning capability and firminnovativeness is empirically tested. In order to measure the learning capability fourdimensions are used:1. Managerial commitment2. Systems perspective3. Openness and experimentation4. Knowledge transfer and integrationThe important relationships between learning capability and firm innovativeness areexamined from a statistical point of view. It is aimed to enhance the literatureconcerning managerial commitment, systems perspective, openness andexperimentation, knowledge transfer and integration, firm innovativeness and firmperformance. The analyze results demonstrates the direct and indirect relationshipsbetween these variables. According to the findings, the openness and experimentationdimension of learning capability is positively related to firm innovativeness and firmperformance which in turn is vital for a company?s future.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEkonometritr_TR
dc.subjectEconometricsen_US
dc.subjectEkonomitr_TR
dc.subjectEconomicsen_US
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleÖğrenme yeteneğinin firma yenilikçiliği üzerine etkileri
dc.title.alternativeEffect of firm's learning capability to firm's product innovation
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentStrateji Bilimi Ana Bilim Dalı
dc.identifier.yokid164224
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityGEBZE YÜKSEK TEKNOLOJİ ENSTİTÜSÜ
dc.identifier.thesisid191697
dc.description.pages60
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess