Örgütsel öğrenmenin AR-GE takımlarının performansına etkisi
dc.contributor.advisor | Akgün, Ali Ekber | |
dc.contributor.author | Çemberci, Murat | |
dc.date.accessioned | 2021-05-07T12:35:42Z | |
dc.date.available | 2021-05-07T12:35:42Z | |
dc.date.submitted | 2006 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/622068 | |
dc.description.abstract | ivÖZETTEZ BAŞLIĞI: Örgütsel Öğrenmenin AR-GE Takımlarının PerformansınaEtkisiYAZAR ADI: Murat ÇEMBERCİHızla değişen, belirsiz ve düzensiz rekabet şartlarında firmalar ayaktakalabilmek için, ellerinde bulundurdukları kaynakları etkin bir şekildekullanmalıdırlar. Aslında, ayakta kalabilmek kısa dönemli bir çözüm olup, uzundönemde günümüz rekabet şartları altında firma devamlılığı sağlamak, iktisatteorisinin de doğruladığı üzere maliyet minimizasyonu ile mümkün olacaktır.Kaynak temelli bakış açısı ile maliyetleri minimize etmenin en önemli yollarındanbiri, üretimde kullanılan faktörlerinin seçiminde birim zamanda en fazla çıktıyısağlayanları faktör olarak kullanmaktır.Bu nedenle firmalar, birim zamanda mevcut üretim faktörleri veri iken enfazla çıktıyı sağlama yolunda çaba göstermektedirler. Bugün birçok iktisatçı veyönetim bilimci tarafından kabul gören ?Bilgi Ekonomisi? ve ?Bilgi Yönetimi? gibikavramlar, aslında firmaların bilgiyi bir kaynak olarak almak, kullanmak vegeliştirmek zorunda olduklarını belirtmektedir. Firmalar tarafından edinilen,kullanılan ve geliştirilen bilginin rekabet için bir avantaj yarattığı ve bilgi yönetimisürecini iyi değerlendiren firmaların pazarda söz sahibi oldukları her geçen gün yeniörneklerle ispatlanmaktadır.Firmalarda bilginin edinilmesinden geliştirilmesine kadar geçen süreç,beraberinde ?Örgütsel Öğrenme? kavramını getirmiştir. Örgüt içinde öğrenme,örgütler arası öğrenme ve hatta takım öğrenmesi kavramları meselenin boyutunugörme adına konu ile ilgili araştırmacılara yol göstermiştir. Artık şirketleröğrenmeye, öğrendiklerini depolamaya ve gerektiğinde ilgili bölümlerde kullanmayabaşlamışlardır.Bu tür öğrenme faliyetleri ilk planda firmaların ar-ge ve yeni ürün geliştirmedepartmanlarında kendini hissettirmiştir. Takım öğrenmesi adı altında, firmalar yeniürün geliştirme süreçlerinde edindikleri bilgileri kullanmışlardır. Ayrıca, firmavgenelinde öğrenmeye verilen destek ve bu alanda yatırım yapılması da etkili sonuçlardoğurmuştur.Bu çalışmada ayrıntılı bir literatür taramasının ardından örgütsel öğrenmeninar-ge takımlarının performansı üzerindeki etkisi ampirik olarak incelenmektedir. | |
dc.description.abstract | viSUMMARYTITLE OF TEHISIS: THE IMPACT OF ORGANISATIONAL LEARNINGON R&D TEAMS? PERFORMANCEAUTHOR NAME: Murat ÇEMBERCİIn order that companies can survive in the fast changing, uncertain andunsystematic competition conditions, the companies must use the sources which theyhave at hand, in an effective way. Actually, to survive is a short-term solution. Forthe long-term survival at today?s competition conditions, the providing of thecontinuation of the company can be achieved by cost minimization as is alreadyproved by the economy theories. With a research based perspective the minimizationof costs is one of the most important ways. By the selection of the factors ofproduction the specific time is used as the factor which provides the most output.Therefore, companies show most effort for providing output through thegiven product factors for the specific time. Concepts like ?Knowledge Economy?and ?Knowledge Management? accepted today by many economists andmanagement scientists, actually determined that the companies must use the data as asource, use and develop it. It is proofed with new samples every day that the dataacquired, used and developed by the company create an advantage for thecompetition and that companies which evaluated knowledge management process ina good way have a leading position in the market.The process from acquiring knowledge till the development is called?Organisational Learning?. Concepts like intra-organisational learning, inter-organisational learning and even team learning show scholars who are interested inthis subject the way to see the dimension of the problem. Finally the companiesstarted to learn, store what they have learnt and use it at the respective departmentswhenever needed.These learning activities took place first at the R&D and new productdevelopment departments of the companies. Companies used data, gained during thenew product processes, under the name of team learning. Also, the learning supportviithroughout the company and the investments made to this field brought abouteffective results.After thoroughly searching through literature, it was examined in this studythat the effects of organisational learning on R&D teams? performance are empirical. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | İşletme | tr_TR |
dc.subject | Business Administration | en_US |
dc.title | Örgütsel öğrenmenin AR-GE takımlarının performansına etkisi | |
dc.title.alternative | The impact of organizational learning on R and D teams' performance | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Strateji Bilimi Ana Bilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 164065 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | GEBZE YÜKSEK TEKNOLOJİ ENSTİTÜSÜ | |
dc.identifier.thesisid | 191680 | |
dc.description.pages | 124 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |