Show simple item record

dc.contributor.advisorKaya, Nihat
dc.contributor.authorTopçu, Demet
dc.date.accessioned2021-05-07T12:35:38Z
dc.date.available2021-05-07T12:35:38Z
dc.date.submitted2006
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/622050
dc.description.abstractAraştırma kapsamında Kocaeli merkez ve İstanbul Karaköy'de bulunan 4kamu ve 15 özel bankada çalışan toplam 460 kişiye anket formu dağıtılmış,bunlardan 346 adeti geri alınmış, kullanılamayacak durumdaki 7 anket çıkartılarak339 anket üzerinden analizler yapılmıştır. Çalışma sonucunda, İK uygulamalarının veörgüt iklimi boyutlarının iş tatmini üzerindeki etkileri ayrı ayrı ortaya konulmuştur.Bazı İK uygulamalarının ve örgüt iklimi boyutlarının iş tatminiyle anlamlı bir ilişkisiolmadığı gözlenmiştir. Örgüt ikliminin, İK uygulamaları ve iş tatmini arasındakiilişkide ara değişken etkisine de bakılmış; hem anket çalışmasına katılanlarıngenelinde hem de özel bankalarda örgüt ikliminin İK uygulamaları ve iş tatminiarasındaki ilişkiyi zayıflattığı ve İK uygulamalarının yerini aldığı gözlenmiştir.Bu sonuçların yanında uygulamaya yönelik olarak da, İK uygulamalarının veörgüt iklimi boyutlarının iş tatminini nasıl arttırabileceği, örgüt ikliminin İKuygulamalarının yerini alması hakkında değerlendirmeler ve önerilere de yerverilmiştir.
dc.description.abstractThe purpose of this study is to identify the effects of human resource practicesand organizational climate on job satisfaction.On the scope of this study, questionnaires are given to 460 people working in 4public and 15 private sector banks situated in Kocaeli Central and Karaköy- İstanbul.346 of these questionnaires are taken back. It was impossible to use 7 of them ,whichare completed insufficiently, therefore the answers of 339 questionnaires areanalysed. At the end of study, the effects of human resource practices andorganizational climate dimensions on job satisfaction are seperately revealed. It isobserved that some human resource practices and organizational climate dimensionsdo not have a meaningful relationship with job satisfaction. The mediating effect oforganizational climate on relationship between human resource practices and jobsatisfaction is also analysed and observed that organizational climate weakens therelationship between human resources and job satisfaction and it has replaced humanresource practices both in general and in private banks.Beside these results, some evaluations and suggestions are also given abouthow human resource practices and organizational climate dimensions can increasejob satisfaction, and the situation of organizational climate has displaced humanresource practices.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleİnsan kaynakları uygulamaları,örgüt iklimi ve iş tatmini arasındaki ilişkiler:Bankacılık sektöründe bir uygulama
dc.title.alternativeRelationships between human resource practices,organizational climate and job satisfaction: An application in banking sector
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmHuman resources management
dc.subject.ytmOrganizational climate
dc.subject.ytmJob satisfaction
dc.subject.ytmBanking sector
dc.subject.ytmHuman resources
dc.identifier.yokid9000840
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityGEBZE YÜKSEK TEKNOLOJİ ENSTİTÜSÜ
dc.identifier.thesisid241607
dc.description.pages93
dc.publisher.disciplineYönetim ve Organizasyon Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess