Show simple item record

dc.contributor.advisorKalaycı, Hasan Tahsin
dc.contributor.authorYurtçu, Ahmet
dc.date.accessioned2021-05-07T12:35:38Z
dc.date.available2021-05-07T12:35:38Z
dc.date.submitted2015
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/622046
dc.description.abstractBu araştırmada mesleki eğitim veren kurumlarda iş sağlığı güvenliği uygulamalarının, teknik öğretmenler ile öğrencilerin iş sağlığı ve güvenliği konusunda yeterliliklerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Amasya ilindeki mesleki eğitim gören 12.sınıf öğrencileri ve meslek dersi öğretmenlerinin İş Sağlığı ve Güvenliği hakkında ön yeterlilikleri ve tutumlarının tespiti çalışması, nicel bir çalışma olup tarama ve deneme modeli birlikte kullanılmıştır.Araştırmada üç adet ölçek, Amasya ilinde mesleki ve teknik eğitim kurumu olarak hizmet veren, Amasya Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi, Türk Telekom Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi ve Suluova Şehit Erkan Ayas Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi'nde öğrenim gören 12'inci sınıf 263 öğrenciye, görev yapan 64 teknik öğretmene ve son sınıf öğrencilerinin beceri eğitimi aldığı 24 işletmeye uygulanmıştır.Tutum ölçekleri sonucuna göre araştırmaya katılan lise öğrencileri genel olarak iş sağlığı ve güvenliği konusunda yeterli olduklarını belirtmişlerdir. Araştırmaya katılan teknik öğretmenler genel olarak iş sağlığı ve güvenliği konusunda oldukça yeterli olduklarını belirtmişlerdir. Araştırmaya katılan işletmeler genel olarak iş sağlığı ve güvenliği konusunda yeterli olduklarını belirtmişlerdir.Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi son sınıf öğrencilerinin beceri eğitimi aldıkları işletmelerin öğrencilerden öncelikli olarak bekledikleri yeterlilikler `temel elektronik devre uygulamaları yapabilme` ve `bilgisayar destekli teknik ve meslek resim uygulamaları yapabilme` olarak belirlenmiştir. Yapılan araştırma sonucuna göre işlerin iş sağlığı ve güvenliği kurallarına uyarak yapılması, daha kısa sürede ve daha güvenli bir şekilde tamamlandığını ortaya çıkarmıştır.
dc.description.abstractIn this study, we aimed at to determine the implementation of occupational health and safety in vocational training institutions,and the competence students technical teachers about occupational health and information security.The 12th grade students studying vocational courses and Vocational courses teachers' detection of pre- qualification about occupational health and safety attitude is a quantitative study; and screening and experimental models are used together.In the research three scales were applied to 263 12th grade students and 64 technical teachers from Amasya Vocational and Technical High School, Turk Telekom Vocatoional and Technical High School and Suluova Şehit Erkan Ayas Vocational and Anatolian Technical High school and 24 ınstututions in which 12th grade students take skills training.According to attitude scales results; high school students participated to survey expressed that they were generally adequate on occupational health and safety. Technical teachers participated to survey expressed that they are quite adequate in occupational health and safety. Institutions participated to survey expressed that they are sufficient about occupational health and safety.The primarily qualifications expected by instutions in which 12th grade students of Vocational and Technical Anatolian High School take skills training are to make basic electronic circuit applications and ability to make computer aided technical and Professional image applications.According to survey's result, the realization of the work by obeying rules of occupational health and safety rules revealed that Works copleted in less time and more safely.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectTeknik Eğitimtr_TR
dc.subjectTechnical Educationen_US
dc.subjectÇalışma Ekonomisi ve Endüstri İlişkileritr_TR
dc.subjectLabour Economics and Industrial Relationsen_US
dc.titleAmasya il merkezindeki MEB`e bağlı endüstri meslek liselerindeki 12.sınıf öğrencileri ve meslek dersi öğretmenlerinin iş sağlığı ve güvenliği hakkında ön yeterlilikleri ve tutumlarının tespiti
dc.title.alternativeThe detecti̇on of attitude and pre-qualification of 12TH grade students in vocational hi̇gh school and vocational courses teachersin Amasya about occupational health and safety
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİş Sağlığı ve Güvenliği Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmSufficiency
dc.subject.ytmHigh schools
dc.subject.ytmAmasya
dc.subject.ytmIndustrial vocational high schools
dc.subject.ytmInformation
dc.subject.ytmInformation
dc.subject.ytmTeachers
dc.subject.ytmBranch teachers
dc.subject.ytmOccupational health
dc.subject.ytmWork safety
dc.identifier.yokid10082568
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityGEDİK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid396483
dc.description.pages187
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess