Mesleki ve teknik Anadolu liselerinde görev yapan teknik öğretmenlerin iş sağlığı ve güvenliği bilgi düzeyleri
dc.contributor.advisor | Kalaycı, Hasan Tahsin | |
dc.contributor.author | Kara, Mühreli | |
dc.date.accessioned | 2021-05-07T12:35:36Z | |
dc.date.available | 2021-05-07T12:35:36Z | |
dc.date.submitted | 2015 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/622033 | |
dc.description.abstract | Günümüz dünyasında bir ülkenin gelişmişlik düzeyi, endüstri uygulamalarıyla doğru orantılıdır. Ülkemiz sanayisinin en büyük sorunlarından birisi ise sanayide istihdam edilecek ara elemanların yetersizliğidir. Ara eleman ihtiyacının büyük bir kısmını ise Mesleki ve Teknik Anadolu Liseleri karşılamaktadır. Amacımız ; Teknik öğretmenlerin İSG farkındalıklarının artması, akabinde bilgilerini uygulamalı derslerin anlatımında öğrencilere aktarmalarını sağlamaktır. Öğrencilerimizin İSG kültürüne ne kadar haiz oldukları ve hangi konularda yetersiz olduklarını tespit etmektir. İlgili konularda yetkinliklerini arttıran teknik öğretmenler, İSG bilgilerini derslerine aktaracak; böylece mesleki yeterliliğe sahip bireyler yetiştirirken, aynı zamanda iş güvenliği bilincine sahip ara elemanların da istihdam edilmesi sağlanmış olacaktır.Araştırmanın birinci bölümünde araştırma konusu, araştırma amacı, araştırma problemi, araştırma soruları, varsayımlar ve araştırmanın sınırlılıkları açıklanmaktadır. Araştırmanın ikinci bölümünde; konu ile ilgili genel bilgilere yer verilmiştir. Araştırmanın üçüncü bölümde araştırmanın yöntemine ilişkin açıklamalar yapılmıştır. Bu bölümde konu seçimi, araştırmanın modeli, çalışma gerçekleştirilirken kullanılan yöntem ve teknikler, çalışma grubu ile veri toplama araçları hakkında bilgiler verilmektedir. Dördüncü bölümde ise elde edilen bulgular irdelenmiş, bağımlı ve bağımsız değişkenlerin tek tek analizleri yapılmıştır. Araştırmanın 5. bölümünde ise tartışma ve önerilere yer verilmiştir | |
dc.description.abstract | The development level of a country in today's world is directly proportional to their industrial applications. one of the biggest problems of Our country in its industry is the lack of qualified people that will be employed in industry. Most of the intermediate member requirements are metby the Vocational and Technical High School.Our aim; To increase the awareness of OSH technical teachers and to ensure the transfer of knowledge to students in lectures followed by the practical lessons. And to discover how much our students are of OHS culture and on what issues they are insufficient. Technical teachers who improve their competence in the relevant subject, will transmit their OHS information to their courses. As a result of this we will train indivuduals with professional qualifications and at the same time we aim to provide eployment of interim staff with occupational safety conscious.In the first part of the research study, research goal, research problem, research questions, assumptions and the limitations of the study are described.In the second part of the study; general information about the subject is given.in the third part of the research, explanations have been done about methods of research. In this section, we present information about topic selection, research models, methods and techniques used when performing work ,and data collection tools with a working group.In the fourth part, all the obtained results were elaborated and the analysis of dependent and independent variables were performed one by one.In the 5th part of the research we included in the discussions and suggestions. Keywords: Vocational Training, Occupational safety, Occupational safety in Vocational Education, Occupational Health and Occupational safety in Technical Education. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.subject | Teknik Eğitim | tr_TR |
dc.subject | Technical Education | en_US |
dc.subject | Çalışma Ekonomisi ve Endüstri İlişkileri | tr_TR |
dc.subject | Labour Economics and Industrial Relations | en_US |
dc.title | Mesleki ve teknik Anadolu liselerinde görev yapan teknik öğretmenlerin iş sağlığı ve güvenliği bilgi düzeyleri | |
dc.title.alternative | Occupational health and safety information levels of technical teachers worki̇ng in vocational and technical high school | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | İş Sağlığı ve Güvenliği Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Branch teachers | |
dc.subject.ytm | High schools | |
dc.subject.ytm | Occupational health | |
dc.subject.ytm | Work safety | |
dc.subject.ytm | Anatolia technical high schools | |
dc.subject.ytm | Vocational high schools | |
dc.subject.ytm | Anatolian vocation high schools | |
dc.subject.ytm | Teachers | |
dc.identifier.yokid | 10082567 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | GEDİK ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 396484 | |
dc.description.pages | 168 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |